אא

היעד המסקרן של הקיץ: ליטא מחזרת אחר התייר הישראלי

לשכת התיירות הליטאית בשיתוף "אשת טורס" קיימו אירוע לציבור הסוכנים. קידומה של ליטא כיעד תיירות אטרקטיבי לתנועת ישראלים בחודשים הקרובים. דודי משה: "צופים הקיץ לעלייה של 10-15 אחוזים בתנועה לליטא"

| |

מליטא באהבה.

אירוע מיוחד בחסות לשכת התיירות הליטאית ובשיתוף סיטונאית הנסיעות "אשת טורס" התקיים אמש (שני) במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

לאירוע שיועד לקהל סוכני הנסיעות הגיעו עשרות משתתפים מהחברות המובילות בישראל אשר הקשיבו בשקיקה להרצאות שהציגו בפניהם אנשי התיירות הליטאים. בסופו של הערב, לצד כיבוד קל זכו חלק מהסוכנים גם לפרסים שווים במיוחד שכללו חבילות נופש וטיסות לליטא.

המנהל המסחרי של חברת "אשת טורס", דודי משה, סיפר ל-"פספורטניוז" על חשיבות האירוע ועל הפיכתה של ליטא בכלל ווילנה בפרט ליעד אטרקטיבי וקסום עבור ציבור הישראלים. "לשמחתי, האירוע הסתיים בהצלחה אדירה ואף מעבר למצופה. אני סמוך ובטוח שבעקבות הכנס הזה, סוכני הנסיעות נחשפו עוד יותר ליעד המיוחד. כבר היום ניתן להרגיש התעוררות של קבוצות ובודדים בטיולים מאורגנים דרך הסוכנים, כאשר ההערכה היא כי בעונת הקיץ הקרובה צפויה עלייה של 10-15% בתנועת התיירים מישראל לליטא".


דודי משה, המנהל המסחרי של "אשת טורס": האירוע הצליח מעבר למצופה"

ליטא - יעד מוזל ומלא בהיסטוריה

ליטא השלימה לאחרונה מהפך משמעותי עם הצטרפותה בתחילת 2015 לגוש האירו (מהלך שהחל ב-2004 עם הצטרפותה לאיחוד האירופי והתנתקותה הסופית מהגוש הסובייטי והצטרפותה לאיחוד האירופי). המהלך פתח את שערי המדינה לעולם המערבי ולתיירים מכל רחבי העולם, כולל כמובן תיירים ישראלים. 

כתוצאה מהשינויים הללו, הביקור בליטא יהפוך לפשוט בהרבה, במיוחד בכל הקשור לתשלומים במזומן ובכרטיסי אשראי וכן גם בנוגע לניווט במדינה. לשם המחשה, עלות כוס קפה מוערכת בכ-1.5 אירו או כוס בירה ב-2 אירו בלבד. נסיעה של קילומטר במונית תעלה לכם פחות מאירו אחד.

בנוסף, ישראלים רבים מוזמנים להתוודות למדינה מזרח אירופאית ידידותית המשלבת אתרים היסטוריים, ביניהם גם הרובע היהודי, חופים מדהימים, טיסה בכדורים פורחים, סקי ופינוקי ספא מהמובחרים באירופה. 

בימים בהם לא ממש ניתן למצוא מדינות אוהדות לישראל, ניכר כי ישראלים ירגישו בנוח במדינה, אשר בכל הנוגע לצד המדיני, מביעה תמיכה במדינת ישראל. ליטא תמכה בישראל במהלך מבצע "צוק איתן" בעזה בקיץ האחרון ובהצבעה שנערכה במועצת הביטחון של האו"ם, על הכרה במדינה פלסטינית, היא בחרה להימנע, ובכך מנעה מהפלסטינים את השגת רוב. יחד עם זאת, עיר הבירה וילנה הינה בעלת היסטוריה יהודית עשירה, שכן כמעט מחצית מתושביה לפני מלחמת העולם השנייה היו יהודים.

עוד תוכלו למצוא בליטא אוצרות טבע מדהימים, שמקורם בהיותה של כמעט מחצית העיר מכוסה בירוק (46%). ליטא מציעה גם אתרי סקי מעולים, ארמונות מרהיבים ביופיים זכר לשלטון הרוסי הצארי לצד אנשים חביבים המקבלים את התיירים הזרים בסבר פנים יפות.

הממונה על אגף התיירות בממשלת ליטא, יורגיטה קזלאוסקין, שכיבדה בנוכחותה את המשתתפים כאורחת הכבוד, סיפרה כי "לליטא וישראל יש קשרים היסטוריים ארוכי טווח המתנהלים באופן ראוי להערכה. הגעתנו לישראל מוכיחה את הרצון שלנו לשמר ואף לחזק את הקשרים גם בעתיד. בעקבות השינויים שחלו לאחרונה, אנו צופים למספר רב של תיירים ישראלים שיבקרו בליטא וייחשפו להיצע התיירותי והתרבותי שיש לה להציע".

ברכה מיוחדת לחיזוק הקשרים התיירותיים בין ליטא וישראל, הגיעה גם ממיודענו הכדורסלן שארונס יאסיקביצ'יוס (שאראס) שהעביר ברכה מצולמת ואמר: "

מהיכרותי עם הישראלים, אני סבור שהם יגלו בליטא, יעד תיירותי קסום וידידותי בו הם יוכלו ליהנות ממגוון אטרקציות האהובות עליהם: אתרים היסטוריים, נופים עוצרי נשימה, מרכזי קניות, מקומות בילוי משובחים ועוד. אני שמח לשמוע על הקשר הטוב שנרקם בין שתי המדינות, האחת מקום הולדתי והשנייה מדינה אשר עברתי בה חוויות מופלאות הן מבחינה מקצועית, עם מכבי ת"א והאנשים שפגשתי והכרתי בדרך בפן האישי. מצפה לראות את הישראלים בארץ האהובה והיפה שלי". 


במרכז: הממונה על אגף התיירות בממשלת ליטא, יורגיטה קזלאוסקין ועמיתיה 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: