אא

ושיהיה בתיאבון: היכרות עם שף מלון פרימה המלכים ירושלים

תכירו את עופר יקיר, מי שאמון על שלל מטעמים במלון המלכים בירושלים של רשת פרימה. לאחר ארוחת החג בליל הסדר עליה עמל ארוכות ועל רקע ארוחות חול המועד, חשף האחרון בפני "פספורטניוז" את סודותיו מהמטבח. "אנחנו פועלים מתוך חדוות יצירה ואהבה אמיתית"

| |

כמעט כל מלונאי טוב יודע כי הדרך לליבו של האורח מקורה בצלחת. גם מערכת "פספורטניוז" מסכימה עם אותה אקסיומה ותלווה בשבועות הקרובים מספר שפים נבחרים ממיטב רשתות בתי המלון בישראל. המטרה: להכיר מקרוב את האנשים העומדים מאחורי המטעמים שהופכים את החופשה שלכם לטעימה ומהנה.

את סדרת הכתבות בחרנו להתחיל עם עופר יקיר, שף מלון המלכים ירושלים של רשת מלונות פרימה, מי שנחשב לדעת רבים בענף כאחד השפים המוערכים ועל תקן אמן במטבח. 

הוא בן 44, תושב מבשרת ציון ומשמש כשף המלון מזה 8 חודשים, תקופה אותה הוא מגדיר כמוצלחת במיוחד. "מלון פרימה המלכים הינו מלון גלאט כשר מהדרין, כך שיש הקפדה מאוד גדולה על המוצרים שנכנסים, מה שמוביל גם לצורך לגלות יצירתיות עם פלח מרכיבים ומוצרים קבועים. הצוות שלי ואנוכי אחראים מדי יום על 600 ארוחות, כך שללא ספק זוהי אחריות גדולה".

לקראת חג הפסח עמלו יקיר וצוות המטבח במלון ללא הרף. "עברנו הכשרות קשות וקפדניות מאוד, אותם עברנו בהצלחה יתרה", מספר השף ומוסיף. "עברנו את ליל הסדר יוצא מן הכלל עם ארוחה טעימה ועשירה". בין המנות שהוגשו בערב החג ניתן למנות: סלמון עם קרם ארטישוק, גפילטעפיש עם סלמון דואט של מנה קרה, מרק עוף צח, דואט פרגית במילוי פיסטוק עם סטייק אנטריקוט על מצע רוטב קברנה סוביניון ולקינוח - טריו של מקרון, פטיפור במילוי קרם טופי ומרקיז ברוטב פירות יער.


המנה האחרונה שהוגשה בליל הסדר במלון פרימה המלכים ירושלים. פרי ידיו של השף עופר יקיר וצוותו. ללקק את האצבעות 

מהמטבח של אמא ועד לקריירה מלונאית מרשימה

כמו כל שף מצליח כמעט, האהבה של יקיר לאוכל החלה כבר בבית. "כבר בסביבות גיל 13-14, הייתי עוזר לאמא שלי במטבח, סוג של סו-שף. הצלחתי להעמיד ארוחות שישי כמעט לבד. אנחנו משפחה עיראקית, כך שיצא לי להתמקצע במאכלים כמו דגים חריפים, קובה ממש בגיל צעיר. למזלי, לאמא שלי הייתה גם המון סבלנות ללמד אותי. היא הבינה שזה עושה לי טוב. במחשבה לאחור, קיבלתי ממנה את הבית ספר הכי טוב שיש".

למרות הזיקה למטבח, בחר יקיר לקחת פסק זמן מהאהבה הקולינרית לטובת שירות צבאי ביחידה קרבית, וחזר למקצוע רק בגיל 27. את הקריירה המקצועית בתחום החל בבית הספר תדמור ומשם המשיך לשורה של תפקידים במיטב המלונות באזור חיוג 02, ביניהם: סו-שף במלון מעלה החמישה, שף מלון רימונים ירושלים, שף מלון יד השמונה ותפקידים נוספים.

עם ניסיון עשיר בענף המלונאות. כיצד היית מגדיר את פרק הזמן המשותף שלך עם רשת פרימה?

"מבלי להישמע מתחנף, אני שמח שנפלה בחלקי הזכות להגיע לרשת מלונות איכותית שהיא מחד משפחתית ואינטימית אך במקביל כזו בעלת כוח ויוקרה, בדגש על ירושלים. לשמחתי, אני מקבל הערכה גדולה מההנהלה ומסוגל לבטא את עצמי בצורה הטובה ביותר".

יש מחשבות לעתיד? פסגות שהיית רוצה לכבוש בזירה הקולינרית?

"תמיד יש שאיפות. אחד החלומות שלי בעתיד הוא להגיע למלון בוטיק עם מסעדה איכותית משלי, או אולי להפוך לשף רשתי שמאגד תחתיו שורה של אנשי מקצוע במספר בתי מלון. בכל אופן, טוב לי במקום בו אני נמצא ברשת פרימה ואשמח להמשיך לעשות בו את המיטב".


עופר יקיר. הצליח להעמיד ארוחות שישי לבדו כבר בגיל צעיר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: