אא

צרפת זה לא רק פריס, אבל, גם...

אנשי תיירות מכל רחבי צרפת הציגו את מיטב מוצרי התיירות הצרפתית לסוכני נסיעות, מארגני תיירות וקניינים מכל העולם ביריד התיירות  השנתי Rendez-Vous en France בפריס

||| |||

כ-80 מיליון תיירים מבקרים בכל שנה בצרפת והיא נמצאת במקום השלישי באירופה מבחינת ההכנסות מתיירות. התיירות למדינה נחלשה מעט בחצי השנה האחרונה, במיוחד מרוסיה, בגלל ירידת שער הרובל. התיירות מישראל נחלשה אף היא, במיוחד לפריס, שם ירדה ב-15%-20% בעקבות מעשי הטרור שהתרחשו בינואר. ירידה זו הורגשה גם בתנועת הנוסעים בנתב"ג. עם זאת אנשי תיירות צרפתיים קוראים לישראלים לתייר באזורים אחרים בצרפת, אבל גם בפריס חוזרים לשגרה כי אי אפשר בלעדיה.

בשבוע שעבר התקיים במתחם התערוכות ב-Port De Versailles, בדרומה של פריס, יריד התיירות השנתי של צרפת Rendez-Vous en France, שהוא יריד הסחר הבינלאומי הגדול ביותר לתיירות נכנסת בצרפת, אירוע שנערך אחת לשלוש שנים בפריס ובשנים אחרות באזורים שונים של צרפת. זהו היריד העשירי במספר, שהיה הגדול מכולם, ואורגן ע"י Atout France הסוכנות לקידום התיירות בצרפת ומשרד התיירות הצרפתי.


יריד התיירות השנתי ה-10 של צרפת Rendez-Vous en France

750 ספקים שונים של ענפי התיירות מכל אזורי צרפת ו-920 מארגני תיירות, סוכני נסיעות, קניינים ועיתונאי תיירות מ-67 מדינות קיימו ביניהם מפגשים ופגישות עסקים פוריות. בביתן 7, בשטח של 12,000 מ"ר סודרו הדוכנים של החברות הכלל צרפתיות במרכז ודוכני המציגים האזוריים והמקומיים היו מאורגנים ומסודרים לפי המחוזות והאזורים השונים בצרפת. המשתתפים עברו מפגישה לפגישה עפ"י לוח פגישות מתוכנן שנקבע לפי בקשותיהם המוקדמות.

המשלחת הישראלית, בראשותו של לורן רומאני, נציג Atout France בישראל, שהכין את הסיור, כללה מפעילי תיירות המשווקים מוצרי תיור בצרפת: נטלי הראל ושמוליק פלם מ-Bravo France"", לילי לוי מ-"שלי טורס", חוי בן דור מ-"Dali Vacation", גיא שטרן מ- "WTC", משה פוירשטיין מ- "טור דה פרנס" ויעל הרמלין מ- "בריזה". ידיהם היו בסופו של כל יום עמוסות בכרטיסי ביקור, עלונים וחוברות, הסכמים והצעות עסקיות חדשות, שלקראת עונת הנסיעות, מוצרי התיור האלה ישווקו לנוסע הישראלי.

מלבד העבודה ופגישות העסקים התקיים ערב פתיחה לכל המשתתפים במועדון ה"לידו", עם המופע החדש שעלה בתחילת אפריל, ולמחרת ערב גאלה במרכז פומפידו, ערב קולינרי של טעימת יינות ומאכלים מהאזורים השונים של צרפת וכמובן מוסיקה וריקודים.

מתחם התערוכות בפורט דה ורסאי הוא הגדול באירופה לתערוכות ומידי שנה מתקיימים בו כ-160 אירועים, תערוכות, ירידים, כנסים, תצוגות אפנה ועוד, וכ-7 מיליון מבקרים בשנה עוברים בשעריו. חברת Viparis, המתפעלת 95% מאזורי התערוכות בפריס כולל לה בורג'ה (הסלון האווירי), קיבלה בשנת 2014 את המתחם לניהולה עד 2025 .


דגם של פריס אקספו שיוקם בהשקעה של 500 מיליון יורו

נציג החברה סיפר על השקעה של 500 מיליון יורו בפרויקט "פריס אקספו" לבניית אולם הכנסים החדיש באירופה. בנייה, חידוש ושיפוץ של 7 ביתנים, המשתרעים על שטח של כ-216,000 מ"ר לתערוכות, מרכז קונגרסים מהמתקדמים בעולם ל-5,200 משתתפים, 2 בתי מלון בני 2 ו-3 כוכבים עם 400 חדרים, 7 קמ"ר של גגות מכוסים ירק ומבנים נוספים; מגדל משולש, מגדל דירות למגורים, משרדים, מרכז רפואי, חנויות, מסעדות, ספורט ועוד. הבנייה תחל השנה ותימשך כ-10 שנים, ראינו את ההדמיה וזה מרשים.

אחד מארבעת האדריכלים, שעיצבו את המתחם החדש, הוא ז'אן נובל, שתכנן ועיצב מבנים רבים בעולם בהם המכון הערבי בפריס, מגדל קלן, מגדל אגבר בברצלונה, פארק המדע במונס בלגיה, גאלרי לאפייט בברלין, אולם הקונצרטים של קופנהגן ועוד.

ז'אן נובל זכה ב-2007 בתחרות בינלאומית לעיצוב המבנה של אולם הקונצרטים החדש המיוחד והמרשים Philharmonie De Paris, הנמצא בפארק דה לה וילט שבצפון מזרח פריס, בו ביקרנו במהלך הסיור של עיתונאי היריד.

פארק דה לה וילט הינו פארק עירוני, הנמצא ברובע התשעה-עשר של פריז, הוא הפארק הגדול ביותר בפריס ומשתרע על שטח כולל של 250,000 מ"ר. הוא הוקם במקומו של שוק בשר ובתי מטבחיים ישנים. בתחומי הפארק נמצאים גם מוזיאון המדע והתעשייה (Cité des Sciences et de l'Industrie), שהוא מוזיאון המדע הגדול באירופה ו"הזֶ‏'אוֹ‏ד" ("la Géode") - כדור כסוף ומבריק שבתוכו קולנוע IMAX.

לפני כחודשיים נפתח אולם הקונצרטים Philharmonie De Paris בהשקעה של 380 מיליון יורו (45% הממשלה,45% העיר, ו-10% הרובע) כחלק מפארק המוסיקה, שכולל את מוזיאון המוסיקה המדהים והמרשים על שטח של 2,000 מ"ר, בעל 5 קומות ובהן כ-7,000 מוצגים וכ-4,000 כלים, סדנאות לימוד ומתחמי תערוכות קבועות ומתחלפות. בימים אלה מתקיימת התערוכה של דיוויד בואי והתורים הארוכים לא מתקצרים.


Philharmonie De Paris




אולם הקונצרטים מהמתקדמים בעולם


מוזיאון המוסיקה שבפארק המוסיקה

המבנה מסיבי. הגג והקירות מכוסים בכ-34 אלף ציפורי מתכת ואלומיניום בשבע צורות שונות בעלות 4 גוונים של אפור. מוטיב דומה רואים בתוך המבנה, בתקרות, במסדרונות המכוסים בטון גיאומטרי בצורות שונות ומראות. בבניין, שבנייתו החלה בשנת 2009, ניתן למצוא 6 אולמות חזרות ו-15 חדרי עבודה.

אולם הקונצרטים הוא מהמתקדמים בעולם. המבנה מרשים, הבמה נמצאת במרכז האולם, צורות שונות בקירות וצורות גיאומטריות המרחפות ומשתנות בתקרה קיימות למטרות אקוסטיות כך שקהל היושב מסביב לבמה במרחק של לא יותר מ-32 מ' שומע מצוין מכל מקום ישיבה. האולם משתנה לפי סוג ההופעה. לקונצרטים סימפוניים - 2,100 איש בישיבה מסביב; ולמופעי ג'אז, רוק ופופ - חלק מהשורות נכנסות לקירות והאולם והבמה משתנים לפי הצורך לקהל של יותר מ-3,000 איש.

האולם נפתח בינואר השנה בקונצרט חגיגי של התזמורת הפילהרמונית של פריס. בעונת 2015-16 מתוכננים קונצרטים עם מיטב המנצחים בעולם, פסטיבלים, מופעים נוספים וסרטים עם תזמורת חיה וקהל אינטראקטיבי שמוזמן לשתף פעולה עם הנגנים והזמרים.

שווה ביקור גם אם לא לקונצרט או הופעה ובכלל פארק המדע בלה וילט מומלץ מאד.

מוזיאון חדש שנפתח בפריס לפני חצי שנה הוא מוזיאון לואי ויטון, הנמצא ביער בולון בפאתי הרובע ה-16. 140 מיליון דולר הושקעו בבניין המוזיאון, הבנוי בחלקו החיצוני מזכוכית עקמומית, שמורכבת על קונסטרוקציות פלדה פי שניים ויותר מאשר במגדל אייפל. את הבניין תכנן האדריכל האמריקאי - יהודי פראנק גרי בן ה-85 וכמו בניינים אחרים שתכנן דוגמת "הבניין הרוקד" בפראג, גם תכנון המוזיאן הזה לווה בהתנגדויות רבות של תושבים וחובבי יער בולון בטענה שהבניין המיוחד הזה, במעטפת שלו, פוגע בסביבה. התנגדות למבנה בנוף של פריס זכורה בהקמת פירמידת הזכוכית בכניסה ללובר. ובכל זאת, הבניה יצאה לדרך.




מוזיאון לואי ויטון ביער בולון שנפתח לפני כחצי שנה בפאתי הרובע ה-16 של פריז


קירות המסעדה של המוזיאון מזכוכית ודגי זהב תלויים מהתקרה

את הקמת המוזיאון יזם ברנאר ארנו, המנכ"ל של תאגיד LVMH והבעלים של מותגי יוקרה רבים בהם לואי ויטון, מארק ג׳ייקובס, סלין, קנזו, שמפניות Moët et Chandon ואחרים. המוזיאון מוקדש לאמנות צרפתית ובינלאומית בת זמננו, אמנות מודרנית ואוסף האמנות של החברה. במוזיאון אפשר למצוא גם יצירות של פיקאסו, הנרי מור, אנדי וורהול ועוד.

במוזיאון קיימת תערוכה של הפרויקט האדריכלי שעיצב גרי, המתעדת את הקמת המקום ע"י 5,000 בעלי מקצוע שונים. ב־11 הגלריות שבמקום מוצגות תערוכות קבועות ומשתנות של צילום ועיצוב, מיצגי אור ועוד. חנות ספרים, המתמחה בספרי עיצוב, אופנה ואמנות; ומסעדה שקירותיה עשויים מזכוכית שקופה ודגי זהב שעיצב גרי תלויים מהתקרה. בחוץ מפל מים מדורג ומסביב נשתלו 300 עצים.

מוזיאון לואי ויטון ביער בולון לא להחמיץ.

במארה שברובע השלישי בפריס נמצא מוזיאון פיקאסו, שנפתח מחדש ב-2012 לאחר שעבר שיפוץ. המוזיאון נמצא במבנה יפיפיה הנקרא "אוטל סאלה" – "בית המלח". במוזיאון אוסף של יותר מ-5,000 מיצירותיו של פבלו פיקאסו בין השנים 1894-1973. האוסף כולל ציורים, רישומים, איורים, פסלים, סקיצות, תחריטים ותמונות מכל תקופות יצירתו, המוצגות בסדר כרונולוגי לאורך 4 קומות המוזיאון. במוזיאון ניתן למצוא גם יצירות של ציירים אחרים, חלקם בני תקופתו של פיקאסו, כדוגמת סזאן, מאטיס, רנואר, מודליאני ואחרים.


מוזיאון פיקאסו במבנה שנקרא "אוטל סאלה" – "בית המלח" וכולל אוסף של יותר מ-5,000 מיצירותיו של הצייר

אי אפשר להיות בפריס בלי לבקר בגאלרי לאפייט. הפעם הייתי בגאלרי לאפייט גורמה שנפתח לא מזמן - 4 קומות של אוכל ,יין כלים ועוד. לא הספקתי לראות הכל וחבל.

אני אוהב את פריס.

הכותב היה אורח Atout France וחברת התעופה אייר פרנס

צילומים: אמנון פאר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: