אא

סגירתו של שדה התעופה בהרצליה נדחתה

בית המשפט העליון הוציא צו ביניים להמשך הפעלתו המוגבלת של השדה למשך חצי שנה ובמקביל מורה למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לדון במעמדו של השדה או במציאת חלופה מתאימה, אגודת התעופה הכללית :"בית המשפט גלגל את הכדור לפתחה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה"

| |

בית המשפט העליון פסק היום כי בשלב זה שדה התעופה בהרצליה לא ייסגר.

בצו על תנאי, בתוקף ל-90 יום, דורש בית המשפט מהמועצה הארצית לתכנון ולבניה לדון במעמדו של השדה, ואם המועצה תחליט סופית שיש לסגור אותו, עליה להמציא לבית המשפט ולעותרים, משתמשי שדה התעופה, חלופה מתאימה.

במקביל הוציא בית המשפט צו ביניים להפעלה מוגבלת של השדה במשך שישה חודשים נספים. במסגרת הצו ניתן בתקופה זו להחנות מטוסים בשדה, להפעיל מתקני בדק ולקיים טיסות לצורך בדק, כיבוי אש, הצלה וצילום. כמו כן, במשך 3 חודשים תותרנה טיסות הדרכת לימודי טיסה והכשרת טייסים.

מאגודת התעופה הכללית בתגובה להחלטה נמסר: "בית המשפט דחה את סגירת שדה התעופה הרצליה והוציא צו על תנאי למדינה לנמק תוך 90 יום מדוע לא תתכנס המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדון במעמדו של שדה התעופה הרצליה ולחלופות לו. בית המשפט קבע באופן מפורש שאין מניעה בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה וליתר הרשויות האמונות על התעופה לקדם פתרונות לשם הסדרת המעמד החוקי של השדה או חלופות ראויות לו. עם זאת, בית המשפט הורה על צמצום התנועה האווירית בשדה התעופה ואיפשר טיסות רק לצרכים חיוניים, כגון כיבוי אש, הצלה, צילום ובדק למשך שישה חודשים, וכן שלושה חודשים עבור פעילויות הדרכת והכשרת טייסים. במקביל, הורה בית המשפט על הפסקה של הטיסות הפרטיות ושל חלק משמעותי מן הפעילות המסחרית בשדה, כגון מוניות אוויר, טיסות רומנטיות ועוד, דבר שיפגע בצורה קשה בטייסים הפרטיים, בעלי המטוסים וחברות התעופה השוכנות בשדה ועלול להשפיע לרעה בכל הנוגע לשמירה על כושר הטיסה של מאות טייסים. חשוב לציין כי בכוונת בית המשפט לקיים דיון נוסף לבירור המשך הטיפול בעתירה לאחר שתתקבל תשובת המדינה לצו על תנאי ולמעשה גלגל את הכדור לפתחה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: