אא

קרני: "הביטוח זה הישג עצום, מדובר בהמון כסף מבחינת הסוכנים"

ענף הנסיעות מתמוגג נוכח החלטת בית המשפט העליון למנוע את כניסת תקנות הביטוח בענף הנסיעות עד חודש דצמבר לפחות. וקסמן: "סוכני הנסיעות לא אמרו מעולם שהם סוכני ביטוח"

| |

בענף הנסיעות רואים בהחלטת בית המשפט העליון מאתמול (שלישי), לפיו חוק הביטוח לענף הנסיעות לא יכנס לתוקף לפחות עד לחודש דצמבר, כהישג גדול.

אתמול התקיים הדיון הראשון בבג"צ בעתירה של סוכני הנסיעות למתן צו על תנאי ובבקשה למתן צו ביניים, אשר הגישו התאחדות סוכני הנסיעות ו-56 משרדי נסיעות, שהצטרפו לעתירה כנגד תוקפם של שני חוזרים, שהוציאה המפקחת על הביטוח במטרה להסדיר את מעורבותם של גופים לא מפוקחים בשרשרת שיווק של פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל.

הדיון התקיים בפני כבוד הנשיאה, השופטת מרים נאור, השופטת פרופ' דפנה ברק-ארז והשופט מני מזוז.

במהלך הדיון קיבלו השופטים את טענות העותרים, כפי שהעלו במסגרת העתירה והביעו את דעתם כי פעולתם של סוכני הנסיעות בשוק הביטוח לא נעשית בניגוד לחוק, וכי קיים אינטרס ציבורי ראשון במעלה, אשר תומך בפרטיקה הקיימת, במסגרתה לוקחים סוכני הנסיעות חלק בשרשרת שיווק פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל עבור קהל לקוחותיהם כחלק מהשירות השלם שמוענק ללקוח, כחלק מעסקת התיירות השלמה.

במהלך תקופת ההמתנה המליץ בית המשפט למפקחת על הביטוח ולפרקליטות המדינה לבוא בדברים עם נציגי ההתאחדות, על מנת למצוא פתרון מוסכם וזאת ברוח הדברים שנאמרו במהלך הדיון לאור האינטרס הציבורי הברור שבשמירת המצב הקיים.

את סוכני הנסיעות וההתאחדות מייצגים עו"ד גד נשיץ ועו"ד אור אמזל ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'.

מבחינת סוכני הנסיעות החלטת בית המשפט שווה הרבה כסף. יש משרדים ורשתות רבות שמוכרים ביטוחים בהיקף של כמיליון דולר בשנה, והם מקבלים על כך עמלה בסדר גודל של כ-40%, שזו הכנסה בטוחה של כחצי מיליון דולר בשנה, שזה הרבה מאד כסף מבחינתם.

המפסידים הגדולים בינתיים הם חלק מחברות הביטוח, שכבר השקיעו כספים בהערכות לשינוי, שאמור היה להיכנס לתוקף בראשון למאי. יש אף חברות תיירות, אשר יחד עם חברות ביטוח הקימו מערכי קול סנטר.

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, אמר על ההחלטה: "זה הישג עצום כנגד ההערכות שאין הרבה סיכויים במלחמה נגד משרד האוצר, אמרו לנו שהסיכוי להצלחה הוא נמוך מאד, הערכנו שנוכל כן להצליח. מדובר בסכומי עתק מבחינת ענף הנסיעות, הכנסה של הרבה כסף למי שמתעסק בכך. במה שקורה כיום בענף, כל ערוץ נוסף בו הסוכן יכול להרוויח מאד משמעותי מבחינת הקיום של סוכן הנסיעות".

בועז וקסמן הבעלים של אופיר טורס, שהיה שותף למאבק: "היגיון עסקי, יש עדיין שופטים בירושלים..לפעמים צריך את הרוח הגבית של רוב הדברים להיפתר ע"י בית המשפט וחבל. סוכני הנסיעות לא אמרו מעולם שהם סוכני ביטוח, פעולה שולית רק לטובת הלקוח שמנצל גם את הידע של הסוכן בביטוח נסיעות ותופרים לו את הביטוח המתאים. שמשלמים 10 דולר זה מציל לפעמים 14 אלף דולר".

וקסמן המשיך וציין כי: "יש פה שירות מצוין, הסוכנים לוקחים על עצמם את הפעולה הזו זכאים לתגמול ראוי. חברות הביטוח לא לוקחות את הסוכנים לסיורים בקאריביים, לא נתנו שום דבר, התגמול היחידי זו העמלה. אין עיסוק בביטוח רק עלה נידף מכל התחום שמשלים את הנסיעה. אם יעבירו לקול סנטר זה יכשיר את העניין ?", תהה וקסמן.

איציק פנסו, מנכ"ל פלנאטו אמר על ההחלטה: "דחיית יישום אכיפת התקנות נותנות מרווח זמן הן לסוכנים והן לחברות הביטוח לנסות להגיע עם המפקחת לפתרון הגיוני, שבו אני מקווה יבנה תהליך פשוט ומקצועי של מכירת ביטוח הנסיעות ללקוח. לצערי נכון להיום לאחר בחינת כל התהליכים שהוצגו לנו ע"י הגופים המקצועיים השונים עולה כי החשש שיותר לקוחות יצאו לחו"ל ללא ביטוח. זו הנקודה המרכזית לטעמי שעל כל הצדדים העוסקים בסוגיה זו לתת את הדעת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: