אא

"במקום שאין לי תרומה לקבלת החלטות חשובות למדינה איני רוצה להיות"

שר התיירות, עוזי לנדאו, נפרד ממשרד התיירות ומהפוליטיקה בכלל, בראיון מיוחד לפספורט, מסכם את ההצלחות והכישלונות במשרד ומחווה דעתו על הגורמים השונים בענף התיירות, הראיון המלא מתפרסם בגיליון 593 המודפס של פספורט

| |

בעקבות הבחירות במשרד התיירות עומד להתחלף שוב השר. השר היוצא, ד"ר עוזי לנדאו, הודיע עוד לפני הבחירות על כוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים עם סיום תפקידו. ללנדאו הייתה תחושה, שהוא לא מעורב כפי שהיה רוצה בהחלטות החשובות של הממשלה.רגע לפני טקס הפרידה וכניסת שר חדש למשרד, בראיון מיוחד ל'פספורט' מסכם עוזי לנדאו את הקדנציה שלו.

 השר לנדאו, כיצד אתה מסכם את הקדנציה שלך כשר התיירות? מה הצלחת להשיג ומה לא הצלחת?

"אני חושב, כאשר אני מתבונן על המשימות שעמדנו מולן, כשיש גם את הדברים הלא מתוכננים שבאים לך מעכשיו לעכשיו, ואתה חייב להתמודד איתם, ובמקביל צריך גם להתמודד עם משימות בטווח הבינוני והארוך,הצלחנו ישר בהתחלה במאבק על המע"מ. לא רק הצלחנו בשנה הראשונה, אלא שלקראת התקציב לאחר מכן כלל לא הזכירו את זה. אני חושב שהאתגר החדש, שנתקלנו בו, היה מבצע 'צוק איתן'. עד 'צוק איתן' התיירותהנכנסת עלתה קרוב ל-18%, וב'צוק איתן' הייתה נפילה והיינו צריכים לתת תשובה מיידית. תוך כדי המבצע יצאנו עם שיווק תיירות הפנים תחת הסיסמה 'דווקא עכשיו חופשה בישראל'. תיירות הפנים פיצתה במשהו על מה שהיה בנפילת התיירות החיצונית, שאנחנו ממשיכים להרגיש בה".

אתה יודע שהמלונאים חשים שלא עשיתם מספיק?

"המלונאים, לא יודע מה הם חושבים, אבל ענף המלונאות קיבל סיוע, כאשר כל התעשייה קיבלה סיועשל קרוב לחצי מיליארד שקל. לשם ההשוואה הענף כולו במלחמת לבנון השנייה קיבל רק 170 מיליון שקל. באשר לביקורת על כלל מערכת שיווק, יש בסיס לטענות כי צריך שיווק יסודי של המדינה".

המדינה לא נותנת תקציבים כפי שצריך?

"זה תהליך של שכנוע, איפה משרד התיירות נמצא כמחולל צמיחה חשוב במשק עם השקעות מתאימות. בשנתיים האחרונות התמודדנו עם אתגרים לא פשוטים:'צוק איתן', נפילת הרובל ברוסיה פגעה באילת וים המלח. אנחנו כיום משקיעים 45 אירו לכל נוסע, שיגיע לשדה התעופה בעובדה, כדי לתת תמריץ. ישנו דבר חשוב נוסף מבחינתי והוא מלון תדמוריש בו בית ספר תיכון עם מגמה של מלונאות וקולינריה. יש החלטת ממשלה שמחזקת אותו, זאת כדי שתדמור לא ייפול בין הממשלה היוצאת לנכנסת. זה היה חיוני מאד מבחינת החשיבות של תדמור".

המלונאים מתלוננים על מסים גבוהים, מחסור חמור בכוח אדםתקנות ממשלתיות מעיקות...

"בחלק מהדברים הם ודאי צודקים. ניסינו לסייע, בחלק הצלחנו ובחלק לא הצלחנו. לגבי עובדים זרים, זה מאבק שהתחלנו אותו, והם צודקים במאה אחוז. צריך עובדים בתעשייה. מנסים להביא לאילת כ-1,500 עובדים זרים ירדנים, שיבואו בבוקר וייצאו אחר הצהריים".

זה ריאלי נוכח המצב הביטחוני?

יאלי מאד. אנשי משרד הפנים אמרו לי: ננסה את הפתרון הזה. אם לא יצליח נראה מה לעשות. אניאופטימי שזה יקרה כעת. לגבי מסקנות ועדת בר ניר,פעלנו והצלחנו בנושא מפעיל חדר כושר".

נעבור ברשותך לדירוג בתי המלון. מלבד רשת ישרוטל אף רשת גדולה לא הצטרפה. גם לא רשת דן עם מיקי פדרמן, שאתה מכיר היטב. מנכ"ל הרשת,המלונאי הוותיק רפי שדה, אמר על הדירוג: "עולה כסף, מיותר, לא יפתור את הבעיה". מה דעתך?

"יש לי הערכה בתחום המקצועי והאישי למיקי פדרמןאני מעריך את האיש, והוא עושה את השיקולים של רשת דן. אני חולק עליהם. מלונות של דרגה ראשונה מדרגים בכל העולם. אני מקבל את הטענות שדרוג פיזי לא עוסק באיכות השירות. אני חושב שצריך להוסיף את איכות השירות. זה יצטרך לחכות להחלטת השר החדש. אני רוצה שאדם שניגש להזמין מלון, יידע איזה סטנדרט יש לו".

לדעתך, הדירוג יצליח בסופו של דבר?

"הדירוג יצליח. אני מאמין שאם יתקנו את עניין איכות השירות, הדירוג בסופו של דבר יצליח".

הראיון המלא בגיליון פספורט מספר 593, המופץ היום במשרדי הנסיעות ובנקודות ההפצה, עוד בגליון מוסף מיוחד - ״מסתערים על המאורגנים״ - החברות והסיטונאים בתחום הטיולים המאורגנים מתמרקות לקרת עונת הנסיעות- כל החידושים והעדכונים של ״נבחרת״ הטיולים המאורגנים של הענף : אופיר טורס, אשת טורס, החברה הגיאוגרפית, השטיח המעופף, ישראייר-נתור, רימון טיולים, כספי תעופה, כרמל שרותי תיירות וקשרי תעופה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: