אא

"למעלה מ-95% מההזמנות בקווים הטראנס אטלנטיים נעשות באמצעות סוכני נסיעות"

אבי פרידמן, מוכיח כי גם לאחר 45 שנה בשוק הנסיעות הישראלי, מהן 15 שנה כמנכ"ל יונייטד, מבחינתו אפילו השמיים הם לא הגבול. רגע לפני פתיחת עונת הנסיעות מסכם תקופה רוויית אתגרים והצלחות, ומדבר על הכל. הראיון המלא בגיליון פספורט המודפס מס׳ 594 היוצא לאור היום (ד), ובו בין היתר מוסף ענק "קפריסין לוהטת" בהשתתפות החברות והסיטונאים המובילים בישראל לאי השכן

|פרידמן |פרידמן

ה-2 באוגוסט 1999 ייזכר לדורות כאחת מנקודות הציון המרכזיות של עולם התעופה הישראלי. אחרי שנים בהן שלטה אל על בקו תל אביב–ניו יורק, הצטרפה חברת "קונטיננטל איירליינס" (לימים יונייטד לאחר מיזוגה עם קונטיננטל ב-2010) לתחרות על הקו הנחשק ל'תפוח הגדול'. מי שהוביל את חברת התעופה שהצטרפה בנחישות למרוץ הוא אבי פרידמן, אשר, הפך את הקו לתל-אביב, כמעט במיידי, להצלחה מסחררת בקנה מידה עולמי, עם למעלה מ-4.4 מיליון נוסעים ביותר מ-18 אלף המראות ונחיתות.

שתי טיסות יומיות ורווחיות למן היום הראשון הוא ללא ספק הישג מרשים ויוצא דופן, גם במגרש של הגדולים. ואולם אפילו עבור פרידמן, שהפך את דיזנהויז מחברה משפחתית קטנה לחברת התיירות הגדולה והמובילה בשוק הנסיעות הישראלי, המטרה שהציב, להביא שינוי בשוק התעופה הישראלי, התבררה כמאתגרת במיוחד ורצופת קשיים ומהמורות. אבל לא יזם כפרידמן ייסוג לאחור, הקשיים רק היוו תמריץ. "שנים של עבודה בענף התיירות, בעיקר במגזר העסקי, לימדו אותי כי איכות השירות של חברות התעופה עושה הבדל משמעותי בהחלטה על חברה מועדפת", מסביר פרידמן בפתח דבריו בראיון המיוחד ל'פספורט'.

"האמנתי כי לייצר מדיניות על פיה חברת תעופה שלא זו בלבד שאינה 'מפקירה את נוסעיה' אלה מייצרת מצב בו ניתן לקבל שירות 24/7, תעשה הבדל בולט ומרשים בשוק הנסיעות שלנו. בתור בונוס, היה נחמד להוכיח למלעיזים, 'שידעו' כמה מהר אנו עתידים להיעלם מהשוק, עד כמה טעו.... לא זו בלבד שחברות התעופה יישרו עמנו קו, גם סוכני הנסיעות החלו להפעיל שרות בו הם מציעים לנוסעים העסקיים שרות סביב השעון".

 אבי פרידמן. צילום: רמי זרנגר

על הקשר של יונייטד עם סוכני הנסיעות:

"אנו רואים בסוכני הנסיעות שותפים לדרך, וככאלה הם כאמור כחלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו. למעלה מ-95% מההזמנות בקווים הטראנס אטלנטיים נעשות באמצעות סוכני נסיעות – זהו נתון שאומר הכול. אנחנו מאוד לויאליים כלפי סוכני הנסיעות וכך נמשיך גם בעתיד".   

איפה נראה אתכם בעוד 5 שנים?

"העיסוק רב השנים בתיירות לימד אותי דבר אחד - בארץ אי אפשר לתכנן אפילו חצי שנה קדימה. אירועים גיאופוליטיים או אחרים חזקים מכול התכניות. אין ספק בליבי כי שקט או אפילו התקדמות קלה בדו שיח עם שכנינו, יזרז את הגדלת הקיבולת שלנו לישראל."

הראיון הנרחב והמלא של  עם פרידמן, היום (ד) בגיליון 594 המודפס של עיתון פספורט בנקודות ההפצה, עוד בגיליון הכרומו בן ה 24 עמודים: מוסף ענק -"קפריסין לוהטת" - מוסף נרחב בחסות לשכת התיירות של קפריסין, ובהשתתפות מובילי ענף הנסיעות לאי השכן והמועדף על ידי עשרות אלפי תיירים מישראל - ארקיע, השטיח המעופף, כרמל, המרכז לקפריסין, קשרי תעופה, וכנפי משק, מאחורי הקלעים של עסקת הענק בין בי.טי.סי ודיזנהויז, "חופשה מהסרטים בקאן" -שרון דורי הצטרפה לסוף שבוע מרתק ביעד החדש של סאן דור לריביירה הצרפתית, איה מגן עוזבת את סניף ישראל של אל על, היעדים החדשים של ישראייר, רענן בן בסט, מנכ"ל החברה הגיאוגרפית בראיון מיוחד לדוד אדלר, מדור הדרושים של הענף ועוד.אל תחמיצו !

גיליון 594 פספורט



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: