אא

אגודת מורי הדרך תפעל לקידום צו ההרחבה בתיירות נכנסת ופנים

יו"ר האגודה בני כפיר: "אין זה סביר שבשוק התיירות הישראלי תהיה נורמת שכר כפולה, האחת לחברות החתומות על ההסכם והאחרת לכאלה שאינן חתומות עליו ושמרשות לעצמן לשלם שכר נמוך ובלתי הוגן למורי דרך"

| |

אגודת מורי הדרך תפעל לקידום צו ההרחבה בתיירות הנכנסת ובתיירות הפנים מול שר הכלכלה החדש, לאחר שזה ייכנס לתפקידו. 

בחודש שעבר נפגשו חברי הנהלת האגודה עם מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת, יוסי פתאל. הפגישה הוגדרה כפגישת הכנה לשיתוף פעולה בנושא התיירות הנכנסת, תוך שהצדדים מסכמים על שילוב הסכם קיבוצי בתחום תיירות הפנים. בקרוב תתקיים פגישה נוספת בין הנהלות הארגונים.  בנוסף, נפגשו היו"ר בני כפיר, המנכ"ל מנחם שי והגזבר יהודה לוי, עם גורמים נוספים בענף, במטרה לשכנעם לתמוך בצו ההרחבה.

"צו ההרחבה" הוא אחד המושגים המדוברים ביותר בתחום שכרם של מורי הדרך. הוא מתייחס לסמכות שר הכלכלה להורות על הרחבת הסכם קיבוצי שהושג בין כל הגופים הללו לפני מספר שנים ושקובע את תנאי ההעסקה של מורי הדרך, לכל הגופים בשוק המעסיקים מורי דרך בצורה כלשהי. המשמעות המיידית היא שגם גופים שלא ראו את עצמם כמחויבים לתשלום שכר מינימום כפי שהוגדר בהסכם (למשל, סוכנויות נסיעות שאינן מאוגדות בלשכת מארגני התיירות הנכנסת, או חלק ממשרדי הממשלה) יחויבו לשלם את אותו שכר שנקבע בהסכם העבודה ושעומד כיום על 225 דולר ליום, לרבות עלויות מעביד. בנוסף, גורמים אלה יהיו מחויבים לעמוד בכל התנאים הנוספים המפורטים בהסכם, כולל מועדי תשלום, הפרשות לקרן פנסיה ועוד.

 

"בשורה התחתונה", סיכם בני כפיר יו"ר האגודה: "מי שחותם על הצו הזה הוא השר. נכון לעכשיו, טרם נכנס השר החדש לתפקידו. לכשזה יקרה, נפנה אליו יחד עם הלשכה וההתאחדות, נסביר את חשיבות העניין ונבקש ממנו לטפל בו במהירות האפשרית. אין זה סביר שבשוק התיירות הישראלי תהיה נורמת שכר כפולה, האחת לחברות החתומות על ההסכם והאחרת לכאלה שאינן חתומות עליו ושמרשות לעצמן לשלם שכר נמוך ובלתי הוגן למורי דרך שזקוקים לכל אגורה. זה מצב לא בריא ולא הוגן, ואני בטוח שמשרד הכלכלה לא ייתן יד להמשך קיומו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: