אא

ישראל בירידי התיירות בברטיסלבה ופארג

ביתן ישראלי הוצג ביריד המרכזי של סלובקיה בברטיסלבה [Slovakiatour] וביריד התיירות הגדול של פראג [holiday World Travel]. איש התיירות דוד סיבור, חזר מהירידים ומשתף אותנו בהתרשמות ובחוויות שלו, על הצד הישראלי בירידים, בצל המבצע הצבאי בעזה.

Shutterstock Shutterstock

לא יכול היה להיות עיתוי מוצלח יותר מהשתתפות ביתן ישראלי, ע"י משרד התיירות, ביריד מרכזי של סלובקיה בברטיסלבה , בתאריכים 22-25.1.2009, וביריד התיירות הגדול בפראג , בתאריכים 5-8.2.2009.

ביוזמתו של יהודה שן, נציג משרד התיירות ובסיוע אנשים נוספים הפך הביתן של ישראל, לא רק למייצג נושאי תיירות חשובים בישראל, אלא גם כמסביר לאומי חשוב בפני מבקריו, על האירועים האחרונים בדרום הארץ. כאן המקום לציין שאנוכי, כיליד צ'כוסלובקיה, השולט בשפת המקום ועוקב אחר פרסומי התקשורת בסלובקיה וצ'כיה, מביע סיפוק על הרוח בארצות אלו, "המבינה" את מעשינו, שגם תופעה זו מחייבת לחזק את הקשר בנושאים כתיירות, תרבות וספורט.

כל אלה בלטו לאחר שגורמים מקומיים קיבלו מידע על אתרים בישראל, ומיד נשאלה השאלה: "האם בטוח אצלכם במקומות אלה?" היה צריך להסביר שאילת, ים המלח, ירושלים ונצרת רחוקות מעזה וגם בטוחות.

בברטיסלבה, מלבד הביתן התקיימה "פרזנטציה" לסוכנים המקומיים, ובסרטון שהוקרן הוצגו המקומות המרכזיים בישראל. כמו כן ביוזמת שגריר ישראל בסלובקיה, זאב בוקר, התקיימה מסיבת עיתונאים בביתו, בהשתתפות, יורם הגלעדי, הנספח הכלכלי, נציגי העיתונות, הטלוויזיה והרדיו, בה הציגו בוקר ושן פרטים על התפתחות התיירות מסלובקיה לישראל, שחלה בשנה האחרונה. צויין שגם השנה יחול שיפור, כאשר חברות התעופה סאן דור וסקיי יורופ יחלו בטיסות מת"א לברטיסלבה, ובמועדים מסוימים גם לקושיצה. כתוצאה מכך, עשוי לחול שינוי בתיירות דו סטרית בין ישראל לסלובקיה. לביתן הישראלי, הגיעו גם נציגי סוכנויות נסיעה מהארץ בתחום התיירות הנכנסת, כמו אנה קפלון מאופיר טורס ואיברהים טאטור מהריטייג' טורס מנצרת.

אחד הדברים המעניינים היה שגם ג'אסר ריאד מטאבה, העדיף את הקשר לביתן הישראלי. עם כל אלה כמובן, פעלתי גם אנוכי, כנציג לשכת המסחר ישראל – סלובקיה, כדי לנצל את הקשרים הטובים שלי בסלובקיה וגם בצ'כיה. עלי עוד להוסיף, שהיה מתבקש להשקיע יותר בגודלו ואיכותו של הביתן בברטיסלבה, כדוגמת ביתנים של שכנינו ממצרים, ירדן, קפריסין ואחרים.

בפראג הביתן שלנו היה מאוכלס יותר. שיתופה של קווטה צפלינובה, מנהלת סניף אל על בפראג, בארגון הביתן ותפעולו היה לטובה. כמו כן השתתף מנהל סוכנות הנסיעות עליאה מפראג, יאן לרבלייטר. מישראל חזרו לפראג, איברהים טאטור נציג הריטייג' טורס מנצרת, עם תגבורת של שותף לעבודה, שהוא גם דובר צ'כית, רונן קרומהולץ, מדיזנהאוז, שרית קורץ – דידי, מהתאחדות מלונות ים המלח, נציגת סוכנות "כנסים" וכן מנהלת שיווק של מלון שלום בירושלים. כמו כן כפיקנטריה, העדיפו ג'אסר ריאד מטאבה וד"ר שוקרי אמין מדהאב, להתחבר לביתן שלנו. קואליציה מעניינת !

הביתן בפראג זכה לביקור מצד קהל גדול של סוכנים ומבקרים, כשאלה הצטיידו בדפי פרסום נאים. כאן המקום לשבח את יוזמתו של יהודה שן, האחראי גם על הביתן בפראג, שהפיק חוברת צבעונית מהודרת על ישראל, בשפה הצ'כית !

בנוסף לפעילות הביתן בפראג, הוזמנתי גם להשתתף בכינוס בינלאומי של איגוד הפולקלור הצ'כי, בו לקחו חלק נציגי 20 ארצות אירופה ואסיה ושבו זכיתי לשפע פניות להגיע לארץ ולהשתתף בפסטיבלים שלנו. הבעיה היא שישראל דלה מאוד בארגון פסטיבלים לפולקלור. דבר שמונע הגעתן של להקות רבות יותר לישראל !

לסיכום אציין שהייתה זו פעילות מאוד מבורכת, אבל מאוד... לא מספקת !



חוברת על ישראל בצ'כית


יהודה שן עם נציגת תקשורת בפראג


"קואליציה" בביתן בפראג. נציגי טאבה, דיזנהאוז ונצרת

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: