אא

בשביל הילדים: חופשה משפחתית בוינה

בירת אוסטריה ידועה בזכות היסטוריה עשירה, שניצל משובח ואדריכלות מסוגננת, אולם מעבר לכך מציעה למשפחות חופשה מלאה בפעילויות. גלגל ענק, מוזיאון שוקולד וגן חיות הם רק חלק מהכיף

|| ||

חופשה עם ילדים בוינה היא אופציה מצוינת למשפחות המחפשות אחר אטרקציות ופעילויות למיצוי מקסימלי של השהות בחו"ל. מסיבה זו, הקיץ העומד בפתח והחופש הגדול, הם הזדמנות מצוינת לקחת איתכם את הילדים לחופשה מהנה, שתעניק להם לצד ההנאה גם ערך מוסף.

לצד הנופים עוצרי הנשימה של אחת הערים היפות באירופה, השניצל הווינאי המסורתי, עוגות השטרודל הפריכות והאדריכלות המסוגננת מכל עבר, מציגה בירת אוסטריה גם מגוון רחב של אפשרויות לילדים ובני נוער, כאלו שיצליחו לעניין בעת ובעונה אחת הן את המבוגרים והן את הצעירים שבחבורה.

נפתח עם הגלגל הענק והמפורסם של וינה. במשך 100 שנים החזיק הגלגל המתנשא לגובה של 65 מטרים בתואר 'הגלגל הענק הגבוה בעולם'. בשנת 2000 אמנם נלקחה ממנו הבכורה לטובת מקבילו בלונדון, אולם עבור מאות אלפי התיירים והווינאים שפוקדים אותו מדי יום, מדובר בסמל ואטרקציה מהנה במיוחד שמעמדו נותר איתן. ומלבד הגלגל הענק, פארק פראטר, שעל גדת הדנובה, מציע לילדים, וגם למבוגרים, מגוון אטרקציות ומתקנים, ובהחלט ניתן לבלות בו מספר שעות, ובעונת הקיץ גם בשעות הערב.

עניין רב תוכלו למצוא, אתם והילדים כאחד, בבית הפרפרים הטרופיים (Schmetterlingshaus) הנמצא במרכז וינה, ובו תוכלו להבחין בין מאות סוגי פרפרים מזנים וצבעים שונים לצד מפל קטן המצוי במקום.

 בית הפרפרים - Schmetterlingshaus

באם אתם חובבי מתוקים ותרצו להעלות חיוך על פניהם של הילדים, מומלץ לקפוץ לבקר במוזיאון השוקולד של וינה המספק למבקרים בו חוויה מתוקה במיוחד, הכוללת, בין היתר, סיור בין מכונות המפעל, צפייה ביצירות אמנות עשויות משוקולד יחד עם טעימות ערבות לחיך. ואל תחמיצו גם ביקור בשני מתחמי גני החיות של וינה: גן החיות הרשמי ואקווה טרה (Vienna Aqua Terra Zoo), בו תוכלו להכיר למעלה מ-10,000 זנים של דגים ובעלי חיים ימיים.

אטרקציות נוספות ולא פחות מהנות תמצאו בבית הספר הספרדי לרכיבה בעיר (Spanische Hofreitschule), בו מתקיימות במהלך כל היום הופעות רכיבה על סוסים, סיורים וצפייה בשיעורי רכיבה לצד הופעות אקרובטיקה מיוחדות. גם ביקור בארמון שונברון (Schonbrunn) יגרום נחת לצעירים, במהלכו הם לומדים על סגנון החיים, שהיה נהוג באזור במאה ה-18, כגון פיאות בסגנון מוצארט, בגדי דוכסיות והדרכה משעשעת בשפות שונות.

 בית ספר לרכיבה - Spanische Hofreitschule

ילדים אוהבים בדרך כלל לטייל ברגל, ואם אתם שוהים כמה ימים בעיר, מומלץ להקדיש יום מלא, בנחת ובלי לחץ, לסיור מקיף במרכז העיר, שיכלול את האתרים הבאים: הקתדרלה של סט. סטפן (לב העיר העתיקה), האופרה, הפרלמנט, בית העירייה, הבורגתיאטר, כנסיית הקפוצ'ינים, כנסיית קרל, ארמון הופבורג, ובו 'בית הספר הספרדי לרכיבה', ארמון בלוודר והספרייה הלאומית.

ואם נותרו לכם עוד כוחות גוף ונפש, קחו את הילדים למדרחובי הקניות קרנטנר וגראבן, בהם כבר עברתם בסיור, וכדי לקנות ממש, ובמחירים סבירים למדי, כדאי להגיע אל בתי הכלבו ברחוב מריה הילפר.

למען האמת, אם אתם ממש חובבי קניות, והזמן אינו דוחק, הייתי מציע לכם לנסוע אל העיירה ווזנדורף בדרומה של וינה ולבלות כמה שעות, ואולי את מרבית היום, במרכז הקניות הענק SCS, Shopping City Sud. ב-SCS תמצאו כל מה שחפצה נפשכם, וגם נפש הילדים, החל מבתי כלבו ממותגים וכלה במגוון מסעדות ומתקני שעשועים לילדים.

לסיום הביקור בוינה, כדאי לבקר, גם עם הילדים, במוזיאון זיגמונד פרויד, ממציא הפסיכואנליזה, שחלק נכבד מחייו בילה בחדר העבודה בביתו, שבאזור ה-9 בוינה. פרויד עצמו התגורר בדירה עם משפחתו ברוכת הילדים במשך 47 שנים, עד שנאלץ לברוח ללונדון בעקבות השתלטות הנאצים. כיום חדר העבודה של פרויד שוחזר, ובמקום מוצגים קטעי וידאו נדירים, מתארים את חיי משפחתו.

אז בפעם הבאה שאתם מחפשים חופשה אטרקטיבית עם כל המשפחה, כדאי שתתנו צ'אנס לוינה. סביר להניח שלא תחזרו מאוכזבים.

גלגל ענק היסטורי

טוב לדעת

נמל התעופה הבינלאומי של אוסטריה ממוקם 18 ק"מ דרומית לוינה ונחשב לאחד השדות הטובים באירופה. חברת התעופה הגדולה באוסטריה היא 'אוסטריאן איירליינס', הנחשבת לחברת הדגל של המדינה ופועלת תחת קבוצת 'לופטהנזה'. החברה מפעילה טיסות ל-130 יעדים ברחבי העולם. אוסטריאן מפעילה 2 טיסות יומיות בקו וינה - ת"א המופעל במטוסי איירבוס A-321 מתקדמים, בהם מוצע תפריט קולינרי ברמה בינלאומית מבית DO&CO. משך הטיסה כ-3 וחצי שעות.

אוסטריאן איירליינס מציעה שירותים נלווים בטיסותיה (red services), מושבים מרווחים במחלקת תיירים עם מקום נוסף לרגליים, שירותי הסעות ישירות משדה התעופה לוינה ובחזרה במחיר של החל מ-32 יורו ועוד מגוון אפשרויות נוספות.

לוח אירועים

פסטיבל הרוק (4-6/6) - שלושה ימים מטורפים עם הופעות של מיטב הלהקות כמו 'מטאליקה', 'מיוז', 'קיס' ועוד רבים שיעלו לתת בראש לקהל ההמונים. עשרות אלפי מעריצים וחובבי הז'אנר מרחבי הגלובוס יגיעו לדונאוניסל (Donauinsel), אזור נופש פופולארי ששוכן על גדות הדנובה. יהיה רועש.

יריד 'הפסץ'-מרקט' (Fesch'market) (13-15/6)- מתקיים בפעם השלישית ומאגד תחת קורת גג אחת עשרות מעצבים צעירים ורוכלים המוכרים את מרכולתם למבקרים. תוכלו למצוא ביריד החל מבגדי מעצבים, מוצרי יד שנייה, פסלים יוצאי דופן ועוד.

מצעד הגאווה (16-21/6)- בדומה לתל אביב, גם וינה מציגה פתיחות לקהילה הגאה, ששיאה הגיע אשתקד עם שליחתה וזכייתה של הזמרת הטרנסווסטיט קונצ'יטה וורסט, לאירוויזיון בו אף זכתה. ימי המצעד כוללים מופעים, מוסיקה, מסיבות ואירועים על טהרת ערכי הסובלנות והיעדר האפליה.

פסטיבל מוסיקה וסרטים (4/7-6/9)- לאורך כמעט כל הקיץ, תארח העיר פסטיבל רחב היקף המשלב בין תרבות, קולינריה משובחת, מופעים חיים (אופרה, ג'אז, בלט, אמנים) וסרטים האירועים יתקיימו מדי ערב תחת כיפת השמים ברחבת הכיכר המרכזית בסמוך לבניין העירייה ועתידים למשוך מקומיים ותיירים רבים.


צילום: RF123.com 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםאוסטריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: