אא

המאבק לשמיים פתוחים נוסח ארצות הברית

חברת התעופה ג'ט בלו איירווייס טוענת כי שלוש חברות התעופה האמריקניות הגדולות אמריקן, דלתא ויונייטד, מגבילות את אפשרויות הטיסה של חברות המפרץ לארצות הברית

חברת התעופה ג'ט בלו איירווייס, שבסיס הבית שלה בנמל JFK בניו יורק, ולה הסכמי קוד-שייר עם חברות התעופה הגדולות של המפרץ: אמירייטס, אתיחאד איירווייס וקטאר איירווייס, (וגם עם עשרות חברות אחרות, כולל אל על), נוקטת עמדה נחרצת נגד שלוש חברות התעופה האמריקניות הגדולות: אמריקן, דלתא ויונייטד, הפועלות בכל הדרכים להגבלת הטיסה של חברות המפרץ אל ארצות הברית.

לטענת שלוש חברות הענק האמריקניות – אמריקן, דלתא ויונייטד – המאבק שלהן להגבלת טיסות חברות המפרץ לארצות הברית הוא לגיטימי, כייוון שהן זוכות לסובסידיות ממשלתיות בהיקף עצום של 42 מיליארד דולר והתחרות עימן לא הוגנת.

המאבק המשותף של שלושת האמריקניות, החולשות על 65 אחוז מטיסות הפנים בארצות הברית ועל יותר מ-82 אחוז על הטיסות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי, בא לידי ביטוי בהסכמי שיתוף פעולה עם חברות תעופה בינלאומיות, שלא במסגרת בריתות התעופה, וגם באמצעות תיאום מחירים, "כדי לחנוק את התחרות הבינלאומית", לטענת ג'ט בלו איירווייס.

לדלתא יש הסכמים עם אייר פרנס – ק.ל.מ, עם אליטליה, עם וירג'ין אטלנטיק ועם וירג'ין אוסטרליה. לאמריקן יש הסכמים דומים עם בריטיש ואיבריה, עם רויאל ג'ורדניאן, עם פינאייר ועם ג'פאן איירליינס. ליונייטד יש הסכמי שיתוף פעולה עם אייר קנדה,עם קבוצת לופטהנזה ועם 'אול ניפון איירווייס'.

הנהלת ג'ט בלו איירווייס שיגרה מכתב למשרדי המסחר והתחבורה וביקשה לבדוק, האם ההסכמים של שלוש חברות התעופה הגדולות עם חברות אחרות, "אכן מיטיבים עם ציבור הנוסעים", כפי שהן טוענות, ומבקשת שהסכמים אלה, המגבילים את חופש הטיסה, "ייבחנו מחדש מעת לעת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: