אא

מצפה רמון על מפת התיירות בישראל

15 שנים לאחר שהחל תכנון התכנית לפיתוח תיירותי במצפה רמון אושרה תכנית רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם משרד התיירות להקמת 6 בתי מלון וחדרי אירוח בהיקף כולל של 1300 חדרי מלון בעיר. התכנית מתחשבת בערכי הטבע של רצועת שפת המכתש

| |

אתמול (ב') אישרה ועדת התכנון מחוז דרום את תכניתה הגדולה של רשות מקרקעי ישראל לפיתוח תיירותי מצפה רמון. במסגרת התכנית יוקמו 6 בתי מלון עם 1,300 חדרים.

התכנית ששטחה 1,100 דונם נערכה בשיתוף עם משרד התיירות ומטרתה להפוך את מצפה רמון לאחד מיעדי התיירות המרכזיים בישראל. קידום התכנית לווה בהתנגדויות רבות מצד גורמים ירוקים ונעשו התאמות רבות על מנת לשמר את ערכי הטבע של רצועת שפת המכתש. התכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל הופכת את מצפה רמון למוקד תיירותי הצפוילשנות את פני התיירות בנגב הדרומי התכנית החדשה נערכה, בין היתר, במטרה לקדם את הכרזת מכתש רמון כאתר מורשת עולמי ע"י אונסקו, כפי שביקשה מדינת ישראל, והיא מתחשבת בערכי הטבע של רצועת שפת מכתש רמון, הצופה אל המכתש.

התכנית תפתח את שפת המכתש כרצועת גן פסלים בהיקף של כ- 25 דונם, "פארק המכתש" שיוקם לראשונה על שטח של למעלה מ- 170 דונם ויהווה ריאה ירוקה למצפה רמון, וטיילות בהיקף של 25 דונם נוספים, תוך צמצום הבניה על שפת המצוק. המלונות המתוכננים ישקיפו אל הפארק שייבנה, מבלי לפגוע בקו הנוף של תושבי מצפה רמון אל המכתש.

חגי סלע מתכנן מרחב עסקי דרום ברשות מקרקעי ישראל: "אנו מברכים על אישור התכנית שקידומה נמשך שנים ארוכות. מתחם התיירות החדש ישים את מצפה רמון על מפת התיירות ויגדיל משמעותית את היצע חדרי המלון בעיר. המלונות הצופים אל המכתש יספקו חוויה מדברית מיוחדת במינה לנופשים ויהוו מוקד משיכה גדול לעיר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: