אא

מצעד הגאווה 2015 שטף את תל אביב

כ-180 אלף צועדים וצועדות בטיילת תל אביב במצעד הגאווה הגדול אי פעם, בקריאה לשוויון לכל המגדרים במצעד הגאווה ה-17, שנערך השנה תחת הסלוגן: "Tel Aviv loves all genders"

||| |||

מצעד הגאווה 2015 בעיצומו, כ-180 אלף צועדים וצועדות בטיילת תל אביב בקריאה לשוויון לכל המגדרים מצעד הגאווה ה-17, שנערך השנה תחת הסלוגן "Tel Aviv loves all genders" ובסימן הגברת הנראות של הקהילה הטרנסג'נדרית ותמיכה במאבק חבריה וחברותיה לחיים בשוויון ובכבוד, נמצא כעת (ו', 14:00) בעיצומו: הצועדים והצועדות – כ-180,000 לפי הערכות – יצאו מרחוב פרישמן לטיילת הרברט סמואל, ועושים את דרכם – מנופפים בדגלי גאווה, עם שלטי ארגוני הקהילה ושלטי תמיכה בקהילה הטרנסג'נדרית, ובליווי המשאיות שמצטרפות אליהן כרגע – לעבר גן צ'רלס קלור. תשע המשאיות שהוזנקו בטיילת מלוות את הצועדים ועליהן רקדנים ודי-ג'יים של מיטב הליינים הגאים בעיר.

כ-180 אלף צועדים וצועדות

זהו מצעד הגאווה הגדול ביותר שהעיר תל אביב-יפו ידעה עד כה, הן מבחינת מספר צועדים והן מבחינת מספר המשאיות, ואירוע השיא עוד לפנינו – ההופעות על הבמה המרכזית בגן צ'רלס קלור, בהנחייתו של אוריאל יקותיאל ובהשתתפותם של אמנים, רקדנים ודי-ג'יים של הליינים הלהט"ביים המובילים בתל אביב, והרגע שכולנו מצפים לו בכליון עיניים – עלייתה לבמה של קונצ'יטה וורסט, זוכת אירוויזיון 2014.

במעמד הזנקת המצעד מגן מאיר, נשא ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, את הדברים הבאים: "חברים וחברות גאים וגאות. אני שמח לעמוד על הבמה הזאת ולפתוח את מצעד הגאווה ה-17 בעיר תל אביב יפו. עברנו הרבה מאוד בשבע עשרה השנים האחרונות. הגענו למציאות אחרת לגמרי בעיר תל אביב-יפו ונדמה שגם בכל מדינת ישראל. אני רוצה לומר לכל הפוליטיקאים שיש לנו עוד הרבה חקיקה לעשות על מנת לקדם ולקבל את הקהילה הגאה במדינת ישראל כולה. אנחנו בתל אביב-יפו נמשיך ונצעד בדרך הזאת וגם נקיים את מצעד הגאווה, שאותו אני פותח עכשיו".

המצעד משודר בזמן אמת ברשת החברתית הלהט"בית הגלובלית moovz, וגולשים מכל העולם צופים בשידור ישיר מהמצעד ומשוחחים עם המשתתפים והמשתתפות וכך, לראשונה בעולם, גם אנשים שאינם במצעד גאווה, ומרוחקים ממנו אלפי קילומטרים, יכולים לקחת בו חלק. מוקדם יותר היום נצבעו בצבעי דגל הגאווה מעברי החצייה במסלול מצעד הגאווה, ברחוב טרומפלדור פינת הרברט סמואל וכן בהרברט סמואל מול בית האופרה.

בנוסף, אתמול הציבו העירייה וחברת Google על שובר הגלים של טיילת המרינה בתל אביב, מול חוף הילטון, כיתוב ענק של שם העיר באנגלית שנועד לקבל את פניהם של הצועדים שמשתתפים במצעד הגאווה ועשרות אלפי התיירים שמגיעים לעיר לרגל חגיגות הגאווה. השלט יוצב במקום למשך כשבועיים.

 

רון חולדאי: "חברים וחברות גאים וגאות"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: