אא

"הנתונים לא טובים והאתגר גדול"

שר התיירות, יריב לוין התייחס הבוקר לנושאים שהועלו בוועדת הכלכה: "פוטנציאל התיירות בישראל עצום, אבל אנחנו נמצאים בנקודה נמוכה בהרבה מאוד היבטים. אפשר לומר שהכל קשור למצב הביטחוני ולצוק איתן, אבל אני חושב שזו לא גזרת גורל להישאר בנתונים הללו"

Shutterstock Shutterstock

בדיון שנערך הבוקר (ד') בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא כיווני פעולה של משרד התיירות, התייחס השר לוין, לנקודות העיקריות שהועלו, ואמר כי: "הנתונים לא טובים והאתגר גדול, אך אם נטפל בכל אחד מההיבטים באופן יסודי נראה פה תוצאות לאורך שנים".

התייחסותו של השר לנקודות שהועלו:

הליך הקמת בתי המלון: "אני אומר כאן בצורה ברורה- בניית בית מלון בישראל היא משימה כמעט בלתי אפשרית. יש רגולציה בלתי נגמרת, בענף שגם ככה שולי הרווח בו קטנים והתנודתיות בו רבה. הדבר הזה משפיע באופן ישיר על המחירים. בהיבט הזה אנחנו נידרש להתחיל להכין תוכניות והצעות חוק כדי לפשט את הליך הקמת בתי המלון, שיהא בו תמריץ למי שמסיים מהר. בהחלט צריך גם לנקוט במיסוי על מי שמחזיק את הקרקע ולא עושה איתה דבר".

 בהיבט סוגיית דירוג המלונות: "אין ספק שקצב ההצטרפות הנוכחי לפרויקט פשוט לא קיים. אם אחרי כשנתיים הצטרפו לפרויקט רק 25 מלונות, אז נדמה שהעסק לא עובד. טרם כניסתי לתפקיד התגבשה הסכמה עם התאחדות המלונות שתיתן גיבוי ותמיכה בכדי שההצטרפות תיעשה באופן וולונטרי. בשורה התחתונה- אין שום הצדקה לפרויקט בצורה הזאת. אני רואה בעיה גדולה במצב הקיים ואני סבור שעדיף לבחור בין מצב של דירוג חובה מחייב לבין מצב של ביטול מוחלט. דירוג המלונות יתרום לטעמי גם להורדת המחירים".

מבחינת שיווק תיירות פנים: "דרוש שינוי חשיבתי יסודי בכל התפיסה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה שינוי ותשקיע משאבים גדולים בפעולותיה כלפי חוץ. משרד התיירות אמון על מיתוג ישראל ועל הצגת הפנים היפות של המדינה. צריך חשיבה חדשה ותקציבים גדולים. אם לא נשנה את צורת החשיבה וההתנהלות לא יהיה שינוי. אני כבר נפגשתי עם אגף התקציבים והבהרתי את עמדתי. יש 20 מיליארד ש"ח הכנסה בשנה מתיירות נכנסת, והתקציב הנדרש לשיווק לא יגיע אפילו ל200 מיליון ש"ח. אני לא מכיר הרבה תחומים בהם יש תשואה גבוהה כל כך. דמיינו לכם איפה נהיה עם תקציב כפול. אני בהחלט מקווה שהוועדה תסייע לנו בעניין זה". עוד הוסיף השר, בנושא: אנו חייבים לנקוט בנוסף גם פעולות להסרת חסמים. קשה לשווק כאשר אין לתייר ויזה וכאשר אין טיסות ישירות. אני פועל בשיתוף פעולה עם מדינות נוספות כדי לשווק חבילות משותפות לתיירים שמגיעים מרחוק. כבר שוחחתי על כך עם סגנית השר הממונה על התיירות באיטליה ועם שר התיירות הקפריסאי ואני בהחלט נחוש לקדם נושא זה".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: