אא

"ישנה התפתחות אדירה בתעופה בישראל אך אין בנמצא מלונות של שניים ושלושה כוכבים"

כך אמר שר התיירות בכנס לשכת מארגני תיירות נכנסת והוסיף: "יחד נוביל את התיירות למקומות שהיא ראויה לו". יוסי פתאל: ״אין מקום בטוח יותר בעולם לבקר בו יותר מישראל, שמואל מרום:" 3.5 מיליון תיירים הוא כישלון של כל תעשיית התיירות בישראל", אלי גונן:" אין אף מלונאי שמתנגד ל Airbnb "

Shutterstock Shutterstock

נמשך כנס לשכת מארגני תיירות נכנסת.

השתתפות חסרת תקדים בכנס לשכת מארגני תיירות נכנסת. בכירי תעשיית התיירות נטלו חלק בארוע אליו הגיעו גם בכירי משרד התיירות ובראשם : המנכ"ל אמיר הלוי, אורן דרורי ראש מנהל השיווק במשרד התיירות, שר התיירות היוצא עוזי לנדאו ושר התיירות יריב לוין.

 במהלך ארוחת הצהריים, לפני כשעה קלה, נשאו דברים שר התיירות יריב לוין, אלי גונן נשיא התאחדות המלונות, חכ' טלי פולסקוב יו"ר שדולת התיירות בכנסת, שמואל מרום יו"ר לשכת מארגני התיירות, ונערך טקס פרידה, משר התיירות היוצא עוזי לנדאו, שזכה למילים חמות ולשי מלשכת מארגני התיירות שהוענק לו על ידי היו"ר שמואל מרום והמנכ"ל יוסי פתאל.

בשעה זאת החלו הבחירות לתפקיד היו"ר ומסתבר שמאחורי הקלעים מתחוללת דרמה לא קטנה, הן על תפקיד היו"ר והן על בחירת חברי הנהלת הלשכה, עליה נרחיב עם סיום הבחירות.ראשון הנואמים במהלך ארוחת הצהריים היה אלי גונן נשיא התאחדות המלונות, שהגיע לזמן קצר בשל אילוצים אחרים אמר : ״אנחנו עוברים תקופה קשה אבל שומרים על אופטימיות." גונן הגיב גם על דבריו של דוד מימון מנכ"ל אל על שקר הבוקר להקצות משאבים לטובת תיירות זולה ולטובת ה Airbnb אמר:" צר לי שמי שצריך להסביר על הפסדי חברת התעופה בראשה הוא עומד הוא זה שמייעץ לתיירות, אין אף מלונאי שמתנגד ל-Airbnb, אבל הייתי רוצה לראות כיצד היה מגיב דוד מימון אם היה צריך להתמודד מול חברות תעופה שלא משלמות מיסים. שימו אותנו מול Airbnb בתחרות שווה ונתמודד מולם". גונן הוסיף ואמר :"מכיוון שדוד מימון אינו נמצא כאן לא אגיד את כל מה שאני חושב על דבריו מהבוקר".

לעומתו שמואל מרום, יו"ר הלשכה צידד במימון ואמר כי אינו מסכים עם דבריו של גונן:״איני מסכים עם גונן, אני חושב שמנכ״ל אל על אמר הרבה דברים נכונים. תעשיית התיירות מתמודדת כבר שנים רבות עם המספר של 3.5 מיליון תיירים, המספר האמיתי בישראל הוא 2.2 מיליון תיירים. ללא הרחבת התשתיות אי אפשר להביא עוד תיירים. 3.5 מיליון תיירים הוא כישלון של כל תעשיית התיירות וכולנו שותפים לכישלון. מדינת ישראל חייבת ומסוגלת להביא יותר תיירים, אני חש שיש שינוי באוויר, ואני מקווה שהשר לוין יוביל אותו, אני מאמין שאפשר להביא שינוי בקרוב. מתבקשת הרחבת תשתיות דחופה, אולם רק מעורבות ממשלתית וגישה חדשה ואגרסיבית בשיווק יביאו לשינוי".

ח"כ טלי פלוסקוב, יו״ר שדולת התיירות בכנסת: ״חייבים לדאוג לשיווק מדינת ישראל בעולם, לא ייתכן שנראה בכלי הטלוויזיה הזרים רק את ירדן מצריים וקפריסין, רמת התיירות בישראל גבוהה ואעשה כל מאמץ לשפר את פני הענף ולעזור להביא תיירים רבים למדינה. אחרי הפגרה נשיק בכנסת את שדולת התיירות ואני מזמינה את כולם להתגייס ולתרום למען התיירות בישראל״.

אחרון הנואמים היה שר התיירות, יריב לוין שאמר: ״בכנסת ישראל דנו בתיירות בחודש אחרון יותר ממה שדנו בשנים האחרונות בזכות חכ' טלי פלוסקוב שימה את הקמת שדולת התיירות בכנסת. התפקיד של משרד התיירות הינו להעניק לכם אנשי התיירות שירות ולהעצים את פעילותכם, תיירות היא אחד משלושת מנועי הצמיחה בישראל גם אם לא כולם מבינים כך. בשעה שתחום האנרגיה והחדשנות מקבלים פוקוס התיירות לא מקבלת חשיפה. לגבי תיק התיירות מעולם לא היה לי קל כל כך לקבל תפקיד - אף אחד לא רצה את תיק התיירות. לתיירות אין לובי, אבל לתיירות יש הרבה ערכים נוספים. אני מאמין שהשיווק חייב להיות מחובר לפעילות בשטח של אנשי התיירות. למדינת ישראל יש מוצר תיירותי מצויין אבל יש לנו לא מעט בעיות ואחת מהן היא היצע מקומות הלינה, ישנה התפתחות אדירה בתעופה ואין בנמצא מלונות של שניים שלושה כוכבים, כדאי שנאמר בכנות כי עלינו לייצר הסדרה, הנחיתי להסיט משאבים לכיוון פיתוח מלונות של 2-3 כוכבים. אני בטוח שיחד נוביל את התיירות למקומות שהיא ראויה לו". לוין הודה גם במהלך דבריו לשר התיירות היוצא, עוזי לנדאו, ריכנה אותו "מורי ורבי", לוין סיפר כי שהחל את חייו הפוליטיים ביקר אצל לנדאו וזכה ממנו לעצות רבות שהועילו לו בהמשך דרכו.

 יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת : ״אין מקום בטוח יותר בעולם לבקר בו יותר ממדינת ישראל יש לשים את המסר הנ״ל בחזית בשיווק המדינה בעולם".

כאמור, בשעה זאת החלו הדיונים ובחירת חברי הנהלה לאסיפה ולתפקיד היו"ר, פספורטניוז יעדכן את התוצאות המעודכנות מיד בסיום הישיבה.

כתבות נוספות בנושא:
כנס לשכת מארגני התיירות בעין המצלמה
בתום אסיפה דרמטית חברי ההנהלה חדשים ללשכת מארגני התיירות
שמואל מרום ימשיך כהונה נוספת בתפקיד היו"ר
"צריך תיירות נוספת בישראל - תיירות זולה כמו בכל העולם"
היום (שלישי) - הכנס השנתי של לשכת מארגני תיירות נכנסת

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: