בואינג: ב-20 שנה הקרובות תידרש תוספת של 558,000 טייסים
בחברת בואינג מדווחים השנה, על גידול הדרישה לטייסים ב-4% לעומת 2014, והדרישה לטכנאי תחזוקה גדלה ב-5%. שרי קארבארי: "כולם צריכים להירתם לצורך ההולך וגדל בטייסים ובטכנאים מיומנים"
בהמשך לתחזיות על התפתחות תעשיית התעופה העולמית, יצרנית המטוסים המובילה, בואינג, מתייחסת גם לתחזית כוח האדם בענף.
בעקבות תוספת צפויה של 38,000 מטוסים לענף התעופה הבינלאומי ב-20 השנים הבאות תידרש תוספת של 558,000 טייסים ו-609,000 טכנאי מטוסים לתעשיית התעופה העולמית.
בואינג, הערה לצורך בכוח אדם מיומן בתעשייה, קיימה בשנה האחרונה 17 קמפוסי הכשרה לטייסים וטכנאים ברחבי העולם ופיתחה תוכנית מקדמית לאימון מועמדים לקורסי טיסה מסחרית.
עם זאת, מציין שרי קארבארי, סגן נשיא בואינג לשירותי טיסה, כי "האתגר להיענות לצורך במקצועני תעופה לא ייפתר על ידי חברה אחת. יצרני מטוסים, חברות תעופה, יצרני ציוד הכשרה, מכוני אימון, מוסדות להשכלה, כולם צריכים להירתם לצורך ההולך וגדל בטייסים ובטכנאים מיומנים".
בחברת בואינג גדלה השנה הדרישה לטייסים ב-4% לעומת 2014, והדרישה לטכנאי תחזוקה גדלה ב-5%. מומחי בואינג חוזים כי מדי שנה, במהלך 20 השנים הקרובות, יידרשו לתעשיית התעופה כ-28,000 טייסים וכ-30,000 טכנאים בממוצע.
התחזיות, עפ"י התפתחות הענף, מתייחסות גם לאזורים. באזור אסיה – הפסיפיק, האזור בו התפתחות התעופה מואצת במיוחד, יידרשו 226,000 טייסים ו-238,000 טכנאים, ב-20 השנים הקרובות. באירופה, כמו גם בצפון אמריקה, יידרשו 95,000 טייסים ויותר מ-100,000 טכנאים, ובאפריקה יידרשו 'רק' 16,000 טייסים ו-22,000 טכנאים.