אא

האם מחירי חבילות הנופש ביוון בדרך לעליה?

צעדי הצנע ביוון בעקבות עסקת החילוץ האירופית כבר גרמו להעלאת גיל הפנסיה, לקיצוץ משמעותי בתשלומי הרווחה, ולהעלאה דרמטית בשיעור המע"מ על מגוון מוצרי מזון

||| |||

חבילת החילוץ האחרונה של האיחוד האירופי, שאושרה על ידי הפרלמנט היווני, כוללת צעדי צנע כבדים.

בין השאר, ממשלת יוון כבר החליטה על העלאת גיל הפנסיה, על קיצוץ משמעותי בתשלומי הרווחה, ועל העלאה דרמטית בשיעור המע"מ על מגוון מוצרי מזון, מ-13% ל-23%. אגב, עד לפני 4 שנים שיעור המע"מ על מוצרי מזון עמד על 5% בלבד.

שיעור המע"מ על בתי מלון עומד כיום על 13%, אך סביר להניח כי בקרוב מאד הממשלה צפויה להעלות אותו ל-23%. אגב, גם מחירי הנסיעה במוניות עומדים להתייקר.

המלונאים היוונים מודעים להעלאה הצפויה של המע"מ ומנסים כבר עתה לפצות את עצמם על ההתייקרות הקרובה באמצעות ייקור התעריפים, במיוחד לאירוח הכולל הסעדה ברמת חצי פנסיון, פנסיון מלא ו'הכל כלול'.

התיירים, כולל הישראלים, כידוע, פטורים ממע"מ על טיסות ועל אכסון במלון, אך התייקרות המזון, ובעקיפין גם ההתייקרות הכוללת של שירותי המלונאות, עלולה לייקר את המחיר הכולל של חבילת החופשה.

המחירים של חבילות הכוללות לינה וארוחת בוקר בלבד אינם צפויים להתייקר, ואין לכך כמעט הצדקה. לעומת זאת, מחירי חבילות הכוללות ארוחות נוספות, וכמובן, חבילות 'הכל כלול', בהחלט עלולים להתייקר, אך גורמי התיירות השונים מניחים שהמלונאים היוונים ברובם יספגו את ההתייקרות לחבילות, שהוזמנו זה מכבר לחודשים יולי – אוגוסט, ולא ידרשו תוספת מחיר, ואם כן, תהיה זו תוספת מזערית. ההתייקרות הממשית תבוא לידי ביטוי, כנראה, בחבילות לחגי תשרי.

העלייה הדרמטית במחירי המזון ביוון מתבטאת כבר בימים אלה במחירי הארוחות במסעדות, ויו"ר עמותת רשתות המסעדות ביוון, SEPOA, תנאסיס פאפאניקולאו, מתריע על הקטסטרופה הצפויה בענף: "יש לנו ניסיון מר משנת 2011, כשהמע"מ על המזון עלה ל-13%. העלייה במע"מ הובילה אז לחיסול 4,500 עסקי מזון ומסעדות ולאובדן של 40,000 מקומות עבודה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: