אא

"פיטורי 400 עובדים בגלל מחלוקות של רגולטורים זו שערוריה"

כך אמרה ח"כ בוקר בוועדת הכלכלה בדיון בנושא סגירת מלון הנסיכה. איתן כבל:"נחוש לנסות להציל את המלון ולמנוע פיטורי 400 העובדים". לשכת מארגני תיירות :"עמדת הרשות להגבלים בעניין האיסור על רשת ישרוטל לנהל את מלון הנסיכה אינה סבירה ונטועה בחוסר הבנה של תחום התיירות"

|| ||

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), קיימה היום דיון שעסק במצבו של מלון הנסיכה באילת, על רקע סכנה להמשך פעילותו. הדיון התקיים לבקשת ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) שהסבירה כי ביקשה את הדיון מאחר שבגלל דבר אחד והוא למעלה מ-400 עובדים שעלולים למצוא עצמם בלי מקור פרנסה בגלל מחלוקת בין רגולטורים. היו"ר כבל הבהיר כי הוא נחוש לעשות את כל המאמצים להציל את המלון, כך שהעובדים לא יצטרכו לעמוד בפני פיטורים.

לדיון בוועדת הכלכלה הזמינה בוקר את משרד הכלכלה, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, יוסי פתאל, נציגי המשפחה, הממונה על ההגבלים העסקיים והמפקח על הבנקים על מנת ללבן את הפלונטר הרוגלטורי בו שרוי המלון מתוך כוונה למצוא פתרון אמיתי ומהיר לסוגיה. סגירתו האפשרית של מלון הנסיכה עלתה לכותרות בעקבות מבוך אליו נקלעו בעלי המלון: מחד, הממונה על ההגבלים העסקיים אסר עליהם להתקשר עם חברת ישרוטל לטובת ניהול המלון. בנק הפועלים, בו מתנהלות הלוואות למלון, התנגד לניהול המלון בידי רשתות אחרות והעמיד לפרעון מיידי את מערך המימון של המלון.

דברי היו"ר איתן כבל אמר כי: "משרד התיירות הוא שחקן מרכזי", והוסיף כי: "כששר התיירות רוצה משהו הוא יודע לעקור הרים. אם השר חושב שזה נושא ליבה בכול הנוגע לתיירות באילת הוא חייב לעמוד על רגליו האחוריות ולהתייצב אצל הממונה", אמר ח"כ כבל והבהיר כי ישוחח עם השר כבר היום או מחר. 

ח"כ נאוה בוקר  אמרה כי: "דיבר איתי אהרון חי סבג, שעובד כמנהל ערב במלון הנסיכה כבר 22 שנה. הוא בעל משפחה ומודאג מאד מכך שהוא עשוי בקרוב לאבד את מקום עבודתו כמוהו, לדבריו, 414 עובדי המלון" סיפרה חברת הכנסת בוקר. "מלון הנסיכה הוא מלון רווחי ועסק חשוב במארג התיירות של העיר אילת. סגירתו בגלל מחלוקות של רגולטורים היא שערורייה. מאות העובדים המסורים הגיעו לעבודה גם בתקופות של שפל בתיירות, (לדוגמה, בתקופת האינתיפאדה) ושמרו על נאמנותם למלון על מנת שזה יהיה עסק פעיל ומרוויח שנותן תעסוקה בעיר אילת ומעשיר את התחרות בענף התיירות". עוד הוסיפה בוקר: "אני מבקשת בכל לשון של בקשה ללבן את הסוגיה הזאת עד שיימצאו כאן פתרונות ריאליים ומהירים. למלון כבר מונה כונס נכסים ואנחנו לא נשלים עם פיטוריהם של מאות עובדים וסגירתו של עסק משמעותי בעיר אילת".

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, יוסי פתאל, אמר בדיון : "עמדת ההגבלים העיסקיים אינה נטועה במציאות. לו החשש היה ממשי, ראשונים להיפגע מכך היו הלקוחות והסוכנים עצמם". עוד הוסיף פתאל: העיר אילת הינה חלק משוק התיירות העולמי, הכולל אתרים בינלאומיים לתיירים הישראלים המצביעים ברגליים ויוצאים לחו"ל בהמוניהם, ואילו תיירים מחו"ל בוחרים להגיע ליעדים במצרים וירדן או מוותרים על האזור כלל. בניגוד לדעת ההגבלים, רמת המחירים הגבוהה מושפעת בעיקר מהמחסור בחדרי בתי מלון ולא בגלל מבנה הבעלות. העובדה שבתי מלון בסדר הגודל של מלון הנסיכה לא נבנו באילת מאז תחילת שנות האלפיים, גם היא מדברת בעד עצמה".

מלשכת מארגני התיירות הנכנסת נמסר כי הלשכה הציעה לוועדה לקבל חוות דעת כלכלית נוספת ממחלקת המחקר של הכנסת, "טרם תתקבל החלטה שתגרום נזק לענף התיירות כולו", וכי הוועדה קיבלת את הצעתה.

היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר בצורה הברורה ביותר כי: "לא יכול להיות שמלון הנסיכה באילת ייסגר, אין שום סיבה לכך. במקרה הזה כול הגורמים רואים את הנושא בעין אחת, בניגוד לעמדת רשות ההגבלים, והדבר מחייב בחינה מחודשת". בעקבות זאת קרא היו"ר כבל לממונה לבחון את עמדתו מחדש, תוך שהוא שם דגש על הדברים שעלו בדיון: "כדי לא לגרום למצב שבו הניתוח יצליח אבל החולה ימות". הוא הוסיף כי בכוונתו לפנות באופן אישי לממונה בדרישה לבחון שוב את עמדתו וכן יבקש גם את חוות הדעת של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בעניין. "אני נחוש לעשות את כל המאמצים להציל את המקום, כדי שהעובדים לא יצטרכו לעבור שימוע נוסף", אמר היו"ר כבל שקרא לכל הגורמים לפעול יחד למנוע את הסגירה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: