אא

"אין מענה לקליטת מאסות של תיירות זולה, לא ערוכים לכך"

אומר שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, ומתייחס לירידה המתמשכת במספר התיירים . בראיון מיוחד לפספורט אומר: ״רציתי כבר לפרוש לאחר כל כך הרבה שנים בתפקיד, זו תהיה בהחלט הקדנציה האחרונה שלי"

| |

שמואל מרום נבחר לאחרונה לכהונה נוספת כיו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת.

"רציתי כבר לפרוש לאחר כל כך הרבה שנים בתפקיד", הוא מודה, "אך חברים ביקשו שאמשיך ואני נעניתי, ועושה זאת ברצון ובהתנדבות, אך זו תהיה בהחלט הקדנציה האחרונה שלי".

איך אתה מסביר, שלמרות שעברה שנה מאז מבצע 'צוק איתן, התיירות הנכנסת לא מתאוששת?

"אומנם עברה שנה, אך ההשלכות הן רוחביות. תדמית ישראל בעולם שלילית, ואם נוסיף לכך אירועים לא סימפטיים שונים, כמו: המהומות בירושלים, הגרעין האירני, החרמות למיניהם, ואפילו המשחק של ביתר ירושלים בבלגיה, נבין את התהודה השלילית שיש לנו בעולם, והיא נותנת אותותיה בתיירות הנכנסת, שירדה ב-25% בחישוב שנתי. למען האמת, אני לא רואה את האור בקצה המנהרה, אך המדינה צריכה להפשיל שרוולים ולהקצות משאבים לשיווק ותדמית".

בלי קשר למצב, יש לנו כבר טיסות לואו קוסט, אך אין מלונאות לואו קוסט, וה- Airbnbמתפתח...

"מסכים. יש לנו מלונות ברמת 4-5 כוכבים בסטנדרטים שלנו, אך אין מענה לקליטת מאסות של תיירות זולה. אנחנו לא ערוכים לכך. התפתחות ה-Airbnb אינה חדשה, והיא תלך ותצמח כל זמן שלא יהיה לנו מענה לתיירות הזולה".

המלונאים מתלוננים על ההפסדים שנגרמו להם, אך ב-2014 המלונות בארץ הרוויחו 1,6 מיליארד שקל, כמעט שיא...

"המלונאים מתלוננים בצדק במידה מסוימת, אך אני לא מקבל את כל הטענות שלהם. למזלם יש להם את תיירות הפנים המאזנת את הירידה בתיירות הנכנסת, ואפילו יותר. לגבי המחירים, צריך להתייחס אליהם כראי של המציאות הכלכלית. מחירי המלונות משקפים את רמת החיים הגבוהה בארץ, ולא הוגן להשוות אותם לטורקיה או יוון. ולכן המדינה צריכה לעודד ולתמרץ הקמת מלונות זולים, בתי הארחה, אכסניות. אפשר בהחלט, כפי שהייתה בזמנו תוכנית של השר עוזי ברעם, לפנות בתי ציבור ומחנות צבא ישנים ולתת מענה למאסות של תיירות זולה".

מה דעתך על שר התיירות החדש, יריב לוין, ועל תוכניותיו?

"בכל הכנות, נפגשתי איתו ארבע פעמים, והתרשמותי מאד טובה. הוא אדם פתוח וענייני ולמד את הנושא במהירות מדהימה. הופתעתי לחיוב מקו המחשבה והאסטרטגיה שלו. התוכניות שלו שכנעו אותי שהוא הולך לעשות מהפך, ואני מקווה שהוא ימשיך בתפקיד תקופה ארוכה. המפתח, לדעתו, בשני נושאים: שיווק ובניית תשתיות".

עם מנכ"ל חדש וועד חדש, האם ללשכה יש תוכניות ויוזמות חדשות?

"ליוסי פתאל יש רקורד וניסיון רב, והכוונה שלנו להכניס לפעילות הלשכה גם אלמנטים מסחריים, להעלות את קרנה של הלשכה ולמצוא אפיקי פעילות, שיוסיפו לנו גם הכנסות מעבר לדמי החבר".

לאחרונה הקמת את מיזם הטיולים 'גלובל אקספיריינס'. מה המטרה? "זה בייבי שלי. טיולים ייחודיים ברמה גבוהה המשלבים תכנים כמו היסטוריה, תרבות, מוסיקה ועוד. עלינו על דרך המלך. הוצאנו כבר כמה טיולים מוצלחים ויש לנו תוכניות מיוחדות לתקופת החגים. זה פרויקט נעניין ומאתגר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: