אא

עולים על הגל בפרו

מפגש עם הגל הארוך בעולם, תרבות מקומית בת אלפי שנים ועד לחופים שיותירו אתכם נדהמים. מסע לפרו הקסומה - המקום בו אקסטרים ופסטורליה נפגשים. עוד על פרו במוסף דרום אמריקה המיוחד של פספורט בשבוע הבא 20.8

||| |||

עונת הקיץ בעיצומה. הזדמנות מצוינת לקחת פסק זמן אמיתי, אתנחתא משגרת החיים הלחוצה ולהצטרף למסע קסום אל נפלאותיו של הטבע. את כל אלו תוכלו לפגוש בפרו, יעד אשר בשנים האחרונות מושך יותר ויותר תיירים, הזוכים מחד להיכרות עם אתרים מרתקים ובמקביל לביקור ברצועת חוף ענקית וייעודית לגולשים מרחבי תבל.

אפרופו גולשים. הידעתם כי הגולשים הראשונים היו פרואנים? המנהג שהפך כיום לספורט פופולארי החל לפני כ-2000 שנה בהשראת תרבות המוצ'ה באזור צפון פרו. סייעה לכך רצועת החוף של המדינה הלטינית המשתרעת לאורך כ-3000 קילומטרים ותעוזת התושבים המקומיים שחתומים על המצאת 'הבורדים' (Boards). משטחי הגלישה המוכרים כיום עברו שורה של גלגולים, כאשר בתחילת דרכם הורכבו מקש ושימשו את המקומיים למטרות דייג, מסחר וניידות עם שכניהם.

 משטחי הגלישה עברו שורה של גלגולים, בתחילת דרכם הורכבו מקש ושימשו  למטרות דייג, מסחר וניידות עם שכניהם.

מאז ועד היום, עברו "מים" רבים בפרו, שזוכה כיום לתהודה נרחבת כאחד מיעדי הגלישה הטובים בעולם. מספר חופים קסומים כמו מנקורה (Mancora) למשל יפגישו אתכם עם נפלאותיו של הטבע. הגלישה באזור נעשית לצידה של רצועת חוף נקייה למשעי, שמש שזורחת ברוב ימות השנה וגלים כמותם לא תמצאו בשום מקום אחר. חוף אחר ולא פחות אטרקטיבי הינו וואנצ'קו (Huanchaco), הנחשב אף הוא לסוג של 'מכה' עבור חובבי ענפי הגלישה למיניהם.

אלא שגולת הכותרת בכל הקשור לגלישה במדינה שבמערב היבשת, טמונה בנתון הבא שאמור לטלטל אתכם. בפרו הינכם צפויים למפגש יוצא דופן עם הגל הארוך ביותר בעולם (כ-2.2 ק"מ). הגל השמאלי המדהים אשר הפך למקור עלייה לרגל/גלישה מצד אלפי תיירים, נמצא בעיר צ'יקאמה (Chicma) שבצפון פרו ונחשב לפוינט קסום הניחן במקטעי גלים ותצורות פני גל מאתגרות במיוחד – לא לבעלי לב חלש(!).

למעשה, עד היום אף גולש לא הצליח להשלים גלישה על הגל בשלמותו, כאשר מי שהיה הקרוב ביותר לעשות זאת הוא האמריקני, סיירוס סאטון, שהשלים לא פחות מ-54 סיבובים ב-2 דקות. אגב צ'יקמה וסביבתה ידועים כאזורים מרהיבים ובתוליים יחסית, המציגים שילוב מרתק של מדבר עם ים. מבחינה תיירותית התשתיות בה עדיין אינן מפותחות לקליטת כמות מבקרים משמעותית, אולם זהו גם היתרון של היעד המאפשר לגולשים הפוקדים אותו לזכות לשלווה ולהתפרק על חופיו עוצרי הנשימה.

לאחר הגלישה וההרמוניה עם המים, הגיע הזמן לסיור מרתק גם ביבשה. מועדון הגלישה החדש בצ'יקמה, מרוחק כשעת נסיעה בלבד מהעיר טרוחיו (Trujillo), עיר קולוניאלית ספרדית בת 500 שנה המאופיינת במגוון רחב של אתרים היסטוריים - זכר לתרבויות המוצ'ה והצ'ימו ששלטו בה עד המאה ה-15. בני דת הצ'ימו הקימו בסמוך לטרוחיו של ימינו את צ'אן צ'אן (Chan Chan), עיר בוץ חולית המהווה כיום אתר ארכיאולוגי מפורסם במדינה המוכר גם כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו. משמעות שמה של העיר הוא 'שמש-שמש' והיא נחשבת למוקד דת מרכזי של ממלכת הצ'ימו. לפי העדויות הארכיאולוגיות, סבורים כי התגוררו בה כמאה אלף תושבים בעבר.

 Chan Chan, עיר בוץ חולית המהווה כיום אתר ארכיאולוגי מפורסם 

אל תוותרו גם על סיור במוזיאון סניור דסיפאן (Señor de Sipán), המציג אף הוא את נפלאותיה של תרבות המוצ'ה, ובה ניתן למצוא מומיות זהב ושרידי עתיקות מעניינים, או במקדש השמש והירח וואקה דל סול אי ללונה (Huacas del sol y de la luna). האזור עצמו הינו ייעודי גם לטובת טיולי רכיבה, טרקים ואפילו דאיה. מה שבטוח–משעמם לא יהיה לכם.

עוד על פרו ויעדים אטרקטיבים ומומלצים בדרום אמריקה, במוסף המיוחד של פספורט על דרום אמריקה בשבוע הבא - 21 לאוגוסט.

 

 ציורי קיר במקדש השמש והירח וואקה דל סול אי ללונה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםפרו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: