אא

תופעת ה-Airbnb מאיימת על מלונות היוקרה בפריס

מלונות הפאר בפריס, בה השכרת חדרים ובתים פרטיים לתיירים נפוצה במיוחד, מדווחים על ירידה בהכנסות ובתפוסה. כ-400 חדרים פרטיים מפוארים בבירת צרפת מושכרים ביותר מ-500 אירו ללילה

| |

אם עד עתה חשבנו שתופעת ה- Airbnb באה לעולם כדי לספק לתיירים אמצעי אכסון זול יחסית למחירי בתי המלון, הנה מסתבר כי התופעה נוגסת גם במלונות היוקרה.הדוגמא הבולטת לכך היא פריס, בירת צרפת.

פריס היא, ככל הנראה, העיר בה היקף השכרת החדרים והבתים הפרטיים לתיירים הוא הגדול בעולם. התופעה צמחה בעקבות הפופולאריות של העיר ומחירם הגבוה יחסית של בתי המלון, אך מסתבר שבשנה האחרונה ה-Airbnb ועמיתיו-מתחריו התפשטו אף לתחום היוקרה. באזור פריס Airbnb מציע כ-50,000 הצעות אכסון, וביניהם כ-400 מפוארים הגובים יותר מ-500 אירו ללילה, ובתוכם כ-40 סופר יוקרתיים הגובים יותר מ-1,000 אירו ללילה.

היצע זה של חדרי יוקרה פרטיים, על כל יתרונותיהם, מתחרה במלונות היוקרה, כמו 'בריסטול', 'ג'ורג ה-5' ונוספים, הגובים מחירים דומים ללילה. מלון 'בריסטול', למשל, מדווח על ירידה של 20% בהכנסות במחצית הראשונה של השנה וירידה בתפוסה הממוצעת מ-69% ל-61%. גם במלון 'ג'ורג ה-5' ירדה התפוסה ב-5%, ואילו מלון 'פלאזה אתנה' נאלץ לקצץ 20% ממחירי האכסון בחורף האחרון.

מאידך, החדרים והדירות הפרטיות משתבחים בתנאים, שהם מעניקים לתיירים. למשל, הדירה, שהייתה בעבר דירתה של בריז'יט בארדו, עם מרפסת בשטח של 140 מ"ר המשקיפה על כל העיר, מוצעת במחיר של כמעט 1,900 דולר ללילה (לאמריקנים נלהבים, כמובן), ובמחיר דומה גם דירת יוקרה, שחדר הרחצה המפואר שלה משקיף אל מגדל אייפל.

לא ברור עדיין, כיצד מלונות היוקרה מתכוונים להיאבק בתופעת ה-Airbnb, אך נראה כי החשש מפני התחרות ההולכת וגוברת מעורר דאגה ולא יותיר להם ברירה, אלא לנקוט צעדים כאלה ואחרים כדי להתמודד עימה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: