אא

בצל אירועי הטרור ואי היציבות - ירידה בתיירות לטורקיה

עפ"י דיווחי גורמי התיירות השונים ההערכה היא כי מספר התיירים הזרים, שפחת ב-14% במחצית הראשונה של השנה, ימשיך להצטמצם, וההכנסות מתעשיית התיירות, שירדו ב-8 מיליארד דולר במחצית הראשונה, יוסיפו לרדת בעוד כ-5 מיליארד דולר עד סוף השנה

| |

לא רק הישראלים מדירים רגליהם מטורקיה.

מסתבר שמאז תחילת השנה, והתופעה בולטת בעיקר בחודשי הקיץ האחרונים, גם רבים מתיירי הנופש האירופיים נרתעים מלהגיע לטורקיה, וזאת בעקבות אירועי האלימות במדינה ובאזור ואי היציבות הפוליטית.

אירועי הטרור המתרחשים כמעט מדי יום באזורים שונים במדינה בהשראת וביוזמת המחתרת הכורדית, ולאחרונה גם הגורמים המוסלמיים הקיצוניים, המלחמה המתמשכת בסוריה השכנה והשלכותיה על המצב הכלכלי והחברתי במדינה, המשבר הפוליטי, כשמפלגת השלטון של ארדואן אינה מצליחה להקים ממשלה בעקבות הכישלון בבחירות האחרונות, תחושת המתיחות וחוסר הביטחון – כל אלה מרתיעים תיירים. והמספרים מדברים בעד עצמם.

עפ"י משרד הסטטיסטיקה הטורקי ברבעון השני של השנה נרשמה ירידה של כ-14% במספר התיירים וירידה של כמעט 8 מיליארד דולר בהכנסות מתיירות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מומחי הענף מעריכים כי מגמת הירידה במספר התיירים, המורגשת משמעותית בעונת הקיץ, תימשך גם בחודשים הקרובים, וההכנסות של תעשיית התיירות יפחתו בעוד כ-5 מיליארד דולר עד סוף השנה.

יש לציין כי עפ"י הדוח השנתי של מועצת התיירות העולמית, תעשיית התיירות הטורקית תרמה בשנת 2014 12%, או 96 מיליארד דולר, לתוצר הלאומי, והירידה הדרמטית בהכנסות תעשיית התיירות תפגע משמעותית בכלכלת המדינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: