אא

סוכני הנסיעות מאשימים שוב: העברת מידע עסקי על משרדי הנסיעות בין חברות התעופה

זאת באמצעות דוחות MIDT, אותם רוכשות חברות התעופה ממערכת ההפצה הגלובלית ובהם פירוט בזמן אמת על מצב ההזמנות של משרדי הנסיעות בכל אחת מחברות התעופה. מנכ"ל ההתאחדות: "יש בכך למעשה פגיעה בעיקרון התחרותיות במשק התיירות בישראל".

Shutterstock Shutterstock
לאחרונה שוב פנו סוכנים להתאחדות סוכני הנסיעות בבקשה לטפל בנושא דוחות MIDT המצויים בשימושן של חברות התעופה.

כזכור, דוחות MIDT הינם דוחות אותם רוכשות חברות התעופה ממערכת ההפצה הגלובלית ובהם פירוט בזמן אמת על מצב ההזמנות של סוכנויות הנסיעות בכל אחת מחברות התעופה.

מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל מציין כי: "דוחות כאלו אינם בנמצא בענפי משק אחרים, וקיים חשש סביר באשר לחוקיות השימוש בהם בישראל. הנושא נמצא בטיפול משפטי מזה זמן רב מאוד אשר לצערנו טרם הסתיים. ברור לכל כי במצב זה נפגמת מאוד יכולת ניהול מו"מ של סוכן הנסיעות מול כל חברת תעופה בנפרד, פרט לכך שיש בכך למעשה פגיעה בעיקרון התחרותיות במשק התיירות בישראל".

פתאל מוסיף ואומר כי :"בעקבות פניית היועץ המשפטי של ההתאחדות לכל חברות התעופה בישראל ולמערכות ההפצה והכרטוס עולה כי ייתכן שסוכני הנסיעות נתנו את הסכמתם , במסגרת ההסכם בין הסוכנים לבין חברות ה- GDS, להעברת המידע לגורם שלישי. ייתכן שחברות התעופה רוכשות דוחות MIDT מגורמים שלישיים אלו".

היועץ המשפטי של ההתאחדות מציע לסוכנים כי: "כאשר סוכן נסיעות מתנגד לפרקטיקה של שימוש במידע אודותיו בקשר עם דוחות MIDT, רשאי אותו סוכן לפנות בכתב לחברה עמה הוא בקשר ולהבהיר עמדתו והתנגדותו לשימוש הנ"ל במידע". כמו כן מציע היועץ המשפטי אפשרות של: "לבטל את ההסכם בהודעה מוקדמת של 90 יום בהתאם להוראות בסעיף 17 בהסכם. במקרה כזה, בעת ההתקשרות החדשה, הצדדים , יצטרכו להסכים על נוסח מתאים של סעיף המידע וסעיפים אחרים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: