אא

אי.די.בי תיירות הקטינה את ההפסד במחצית הראשונה של השנה ב-7 מיליון שקל

בעקבות עסקת מכירת דיזנהאוז ועונה מצוינת צפויה אי.די.בי תיירות לסיים את הרבעון השלישי עם רווח משמעותי. החברה סיימה את הרבעון השני של 2015 עם הפסד של 6 מיליון שקל, בעיקר בשל הוצאות מימון

חברת אי.די.בי תיירות ממשיכה בשיפור הפרמטרים הכלכליים שלה.

החברה הקטינה את ההפסד במחצית הראשונה של 2015 בכ-7 מיליון שקל, מ-24 מיליון שקל בשנת 2014 לסך של 17 מיליון שקל השנה. יש לציין כי בשנת 2013 הפסידה החברה סך של כ-31 מיליון שקל, מה שמעיד על השיפור הדרמטי. מחזור המכירות במחצית הראשונה של השנה היה זהה לזה של השנה הקודמת, כ-350 מיליון שקל.

ההפסד ברבעון הראשון של 2015 עמד על כ-6 מיליון שקל, זהה לזה של התקופה המקבילה אשתקד, כ-6 מיליון שקל, בעיקר בגלל הוצאות מימון. ההכנסות ברבעון הראשון עמדו על 198 מיליון שקל, כאשר ברבעון המקביל אשתקד הסתכמו ההכנסות ב-200 מיליון שקל.

הרבעון הטוב ביותר בתולדות החברה צפוי להיות הרבעון השלישי. החברה מדווחת כי כתוצאת מהשלמת עסקת דיזנהאוז צפויה לרשום ברבעון השלישי את חלקה ברווח בסך כ-13 מיליון שקל. בנוסף, גם ישראייר רושמת עונה מעולה עם גידולי שיא במספר הנוסעים, מה שאמור להביא אותה לראשונה בתולדותיה לסיים שנה עם רווח כספי.

החברה מציינת עוד כי היא קיבלה עבור דיזנהאוז סך של כ-10.8 מיליון דולר, והיתרה בעסקה כוללת של כ-12.5 מיליון דולר, תשולם במספר שלבים בקשר ליעדים שנקבעו בהסכם שבהם הפעילות הנמכרת תידרש לעמוד בתום תקופה של שנה ממועד השלמת העסקה, כאשר הרווח עשוי לגדול או לקטון בסך של עד כ-4 מיליון שקל.

החברה אף מדווחת כי סך המקדמות ששילמה ישראייר בגין רכישת מטוס שלישי מסוג איירבוס, 320 עומדת על כ-8 מיליון דולר, ועוד 3.5 מיליון דולר עבור מטוס רביעי מאותו סוג, סך הכל כ-11.5 מיליון דולר. המטוס השלישי אמור להימסר לישראייר במהלך הרבעון השני של 2016.

בחודש יולי 2015 שילמה אי.די.בי תיירות סך של כ-18 מיליון שקל לקרן סקיי בראשות צבי יוכמן, אשר היווה פירעון מלא וסופי של כל התחייבויות אי.די.בי תיירות והחברה כלפי קרן סקיי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: