אא

תוכנית המסלקה החדשה של יאט"א תצא לדרך בחודש הבא בג׳נבה תחת שם הקוד NEW GEN ISS

לא תהיה מסגרת אשראי בלתי מוגבלת לסוכן הנסיעות, מכירות באמצעות האינטרנט יחויבו בתשלום בתוך שבוע, יוסי פתאל, יו"ר הוועדה לענייני יאט"א וחברת התעופה באופטא: "זה יגרום לשינוי אסטרטגי ומשמעותי במבנה השוק"

| |

בוועידה הקרובה של יאט"א בחודש הבא (אוקטובר) בז'נבה, צפויים להכריז על תוכנית לשינוי אסטרטגי של תכנית המסלקה במסגרתה יתעדכן הסכם סוכנות הנסיעות בין חברות התעופה באמצעות יאט"א לסוכני הנסיעות. על פי הערכות השינויים ייכנסו לפועל בשנתיים - שלוש הקרובות.

יוסי פתאל, יו"ר הוועדה לענייני תעופה ויאט"א בארגון אופטא (ארגון הגג של התאחדויות סוכני הנסיעות בעולם), ונציג של סוכני הנסיעות בעולם , בוועדה המשותפת לחברות התעופה סוכני הנסיעות ויאט"א (PAPGJC - Passenger Agency Programme global Joint Council), מציין כי המטרות המרכזיות של התכנית החדשה כפי שהוצגה על ידי יאט"א : ניהול מסגרות אשראי לכרטוס על ידי הסוכנים.שינויים והוספות של מודלים לאקרדטציה של סוכני הנסיעות, יותר מסוג אחד של סוכן נסיעות (על בסיס מזומן או מסגרות אשראי מותאמות וכו), תוכנית לביטוחי אשראי גלובלית, ויצירת תכנית לסוכני נסיעות רב מדינתיים. כמו כן תושק תוכנית תשלומים חדשה (סוג של כרטיס חיוב ) תחת השם - EasyPay.  הכוונה ליצור תוכנית לניהול היקפי האשראי ולסוכנים ניהולם בזמן אמת בדומה למה שקורה במערכת הבנקאית".

בתכנית החדשה צפויים גם להיות מספר מודלים של סוכני נסיעות . - פתאל  מוסיף כי :" התקבלה כבר החלטה עקרונית להפריד את המכירות במסגרת האינטרנט מהמכירות השוטפות. למכירות באמצעות האינטרנט יהיו תנאי תשלום שונים, כאשר הכוונה שמכירות באמצעות האינטרנט סוכנים יצטרכו לשלם עבורם תוך שבוע, זאת בגלל מספר נפילות גדולות של סוכנויות נסיעות בעולם שפועלות במסגרת האינטרנט בשנה האחרונה". היישום של תכנית המסלקה החדש והסכם הסוכנים החדש אמור לקרום עור וגידים בשנתיים-שלוש הקרובות, ופתאל צופה: "זה יגרום לשינוי אסטרטגי ומשמעותי במבנה השוק. חב התעופה בעצמן עדיין לא החליטו אם התוכנית מתאימה גם להן ויש אצלן קולות מגוונים".

אגב, בוועידה האחרונה של יאט"א שהייתה לפני מספר שבועות בז'נבה היה פתאל שותף למו"מ בין מדינות מרכז ומערב אפריקה, 15 מדינות שהיו אמורים להטיל עליהן קריטריונים פיננסים חדשים ביאט"א, והדבר נמנע ברגע האחרון, זאת לאחר עבודת צוות שהיו שותפים לו פתאל, הסוכנים ואנשי יאט"א, מה שהיה קרש הצלה חשוב לסוכני הנסיעות באותן מדינות.

בחודש נובמבר תקיים אופטא את הועידה השנתית בבריסל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: