אא

דיווח: ירידה של 16% לקבוצת לופטהנזה באירופה בהזמנות ב GDS

אתר ״האון ליין״ טנוז מפרסם כי מאז החלה הקבוצה בגביית ההיטל של 16 יורו לכרטיס על הזמנות במערכות ה-GDS, ספגה לופטהנזה ירידה בנתח השוק במספר קוים. לופטהנזה: ״הירידה בהזמנות באמצעות ה-GDS הייתה צפויה עפ"י התכנון, השבועות הראשונים של החודש הושפעו משביתת הטייסים״

 

| |

קבוצת לופטהנזה ספגה ירידה גדולה מאז החלה לגבות את ההיטל בסך 16 יורו לכל כרטיס על ההזמנות באמצעות מערכות ה-GDS. כך מדווח וחושף אתר TNOOZ המציג טבלאות ונתונים.

כזכור, קבוצת התעופה הודיעה לפני חודשים על מהלך דרמטי בעולם התעופה שעורר תגובות נזעמות  לפיו כל הזמנת כרטיס טיסה שתעשה באמצעות מערכות ה GDS השונות תחויב בתשלום נוסף של 16 יורו החל מה 1 לספטמבר 2015.

על פי נתונים שכוללים את חברות, סייבר, טרוולפורט ואמדאוס, בשבועיים הראשונים של ספטמבר קבוצת לופטהנזה ספגה ירידה חדה בהזמנות באמצעות ה-GDS, בהיקף של כ-16.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מי שנהנה לפי הדיווח מהשינוי הזה הן חברות התעופה: אייר פראנס, בריטיש איירווייס, סאס, אליטליה ויונייטד. כל חברות התעופה הנ״ל רשמו עליה משמעותית משמעותית בהזמנות.

על פי הדיווח - במגזרים נוספים בהם לקבוצת לופטהנזה יש נתח שוק של 30%-60%, ספגה החברה אף ירידה של כ 30% בהזמנות, כאשר המתחרים שנהנו מכך היו בריטיש איירוויס, אייר ברלין ואייר פראנס. לפי הנתונים שמפרסם אתר TNOOZ, חברת סייבר רשמה ירידה של כ-15.6% בהזמנות לקבוצת לופטהנזה בשבועיים הראשונים של ספטמבר, לעומת צמיחה של כ-10.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד מוצג בדיווח כי אחד הלקוחות הגדולים של סייבר הזמין בשנה האחרונה בקבוצת לופטהנזה 680,000 סגמנטים, כאשר חודש מארס השנה היה החודש בו ביצע את היקף ההזמנות הגדול ביותר עם 99,500 הזמנות, אך בשבועיים הראשונים של ספטמבר הוא ביצע רק 12,600 הזמנות, מה שמצביע על ירידה של 55%. עוד מגלה המסמך כי, בשבועיים הראשונים של ספטמבר יש ירידה דרמטית בהזמנות לקבוצת לופטהנזה באמצעות סייבר, ביוון 33.8%, שבדיה, 47.1%, שווייץ ירידה של 41.6%. בסך הכל בסייבר צופים לירידה של כ-11% בהזמנות לופטהנזה עד לסיום 2015.

לפי הדיווח, טרוולפורט ואמדאוס סירבו להגיב לנתונים, וסייבר התבקשה לתת תגובה, אך לא השיבה לבקשת התגובה.  

בהנהלת קבוצת לופטהנזה לא התרגשו מן הנתונים וציינו כי אינם מדויקים, ובכל מקרה, אין בהם כדי להעיד על פגיעה בהיקף ההזמנות הכולל לטיסות הקבוצה. דובר מטעם הקבוצה הבהיר כי עפ"י התכנון המגמה היא לצמצם את היקף ההזמנות במערכות ה-GDS ולהגביר את ההזמנות הישירות בפורטל ההזמנות של הקבוצה ובאתרי חברות התעופה שלה: לופטהנזה, אוסטריאןסוויס ובריסל איירליינס. הדובר הדגיש: "אנחנו בקו שלנו עפ"י התכנון ועפ"י ההערכות לגבי מספרי ההזמנות, ואין שינוי משמעותי בהיקף ההזמנות הכולל לטיסות הקבוצה". לגבי הנתונים, שהציג אתר TNOOZהוא אומר ש"המספרים אינם רשמיים, ומאד לא מקצועי להציג אותם כתמונה המשקפת את מצב ההזמנות של קבוצת לופטהנזה, גם אם ההתמקדות היא בכל ההזמנות באמצעות ה-GDS". יחד עם זאת, מציין הדובר: "השבועות הראשונים בספטמבר הושפעו בחברת לופטהנזה ע"י שביתת הטייסים (ה-13 במספר בשנה וחצי האחרונות. פספורטניוז) כמו גם גורמים עונתיים", ומסכם את תגובתו: "קבוצת לופטהנזה תמסור נתונים מפורטים ואמינים של היקף המכירות בדוחות הכספיים התקופתיים".

 

 לעוד כתבות בנושא:

"לופטהנזה תתחרט על המחיר שיתלווה לבחירתה להאבק בתעשיית הזמנות הנסיעות" 

התאחדות הסוכנים ומפעילי התיירות האירופית הגישה לאיחוד האירופי תלונה נגד קבוצת לופטהנזה

קבוצת לופטהנזה מפעילה מערך מחירים חדש לטיסות באירופה

מיזם מחאה חדש נגד מדיניות ההפצה החדשה של קבוצת לופטהנזה

ההתאחדות לממונה: ״להכריז על לופטהנזה כמונופול ליעדים מסוימים״ 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: