סוכני הנסיעות לחברות התעופה: ׳בטלו את היטל הדלק׳
הפדרציה העולמית של איגודי סוכני הנסיעות, UFTAA, מאשימה את חברות התעופה, כי למרות הירידה החדה במחירי הדלק, מרביתן ממשיכות להוסיף היטל דלק למחיר כרטיס הטיסה.׳כמה זמן חידת מחיר כרטיס הטיסה תוסיף להיות נסבלת על ידי הצרכנים?׳
סוכני הנסיעות נגד חברות התעופה.
במכתב פתוח, שהופנה ליאט"א, מאשימה הפדרציה העולמית של איגודי סוכני הנסיעות, UFTAA, את חברות התעופה, כי הן מנצלות לרעה את ההרשאה, שניתנה להן בזמן העלייה הדרמטית במחירי הדלק, וממשיכות להוסיף למחיר כרטיס הטיסה היטל דלק ללא כל הצדקה למרות הירידה החדה במחירי הדלק.
הפדרציה של איגודי סוכני הנסיעות מדגישה כי מחיר חבית דלק צנח בשנה האחרונה מ-110 דולר ל-40 דולר, ובכל זאת חברות התעופה מוסיפות למחיר כרטיס הטיסה היטל דלק של 25-450 דולר. לטענת הפדרציה, יאט"א עצמה העריכה כי השנה הוצאות הדלק של חברות התעופה יצטמצמו בשיעור כולל של 4 מיליארד דולר, ולכן אין כל סיבה מוצדקת להמשיך להוסיף היטל דלק למחיר כרטיס הטיסה. מה עוד שההרשאה לגבות את ההיטל המיוחד, קוד YQ, ניתן לחברות התעופה, כאשר הייתה עלייה פתאומית במחירי הדלק.
"העלות עבור הדלק צריכה להיות כלולה בעלות הכללית של תפעול הטיסה (והרי מטוס לא יכול לטוס ללא דלק)", מציינים הסוכנים במכתב, "אך חברות התעופה ממשיכות ללא בושה לנצל את הפירצה ולהסתיר את השקיפות של מחיר כרטיס הטיסה. חבילת המסים המוטלת על הכרטיסים הפכה למכשיר לחיובים נוספים שונים, שאינם נכללים במחיר הבסיסי ומעוותים את המחיר האמיתי של כרטיס הטיסה", והם מסכמים בתהייה: "כמה זמן חידת מחיר כרטיס הטיסה תוסיף להיות נסבלת על ידי הצרכנים?"