אא

כשהזמן עצר מלכת: מסע לבורמה הקסומה

פגודות עתיקות בעיר בגאן, בתי מים על כלונסאות באגם אינלה ועד לחוויה אנתרופולוגית משכרת חושים עם המקומיים. הממלכה הבורמזית שעד לפני שנים ספורות הייתה סגורה לזרים חוזרת למפת התיירות

|| ||

מגמת התיירות הנכנסת ליבשת אסיה ממשיכה לצבור תאוצה בשנים האחרונות. אלא שבעוד תאילנד, סין, יפן ויעדים אחרים במזרח זוכים למירב הפופולאריות, ניכר כי עדיין לא זכתה היבשת להיכרות מעמיקה על שלל אזוריה הגיאוגרפיים.

אחת המדינות העונות להגדרה זו היא מיאנמר או בורמה, כפי שהיא מוכרת עבור רבים, ארץ אשר מסיבות פוליטיות-שלטוניות נותרה מנותקת מן העולם במשך למעלה משלושה עשורים (החל מ-1962) ונחשבת עד היום לאחת התעלומות הגדולות של המזרח. משטר סוציאליסטי וחונטה צבאית ששלטה במדינה מאז 1962 ועד ל-2011 יצרה מסך אטום סביבה של בורמה וניתקה אותה בפועל מכל השפעה חיצונית.

מסיבה זו גם כניסה של תיירות זרה למדינה הוגבלה במשך שנים למינימום אפשרי, כאשר מבקרים בודדים בלבד הורשו להיכנס לתחומה, ולו רק לאחר שהורשו לכך על ידי הרשויות המקומיות אשר אפשרו טיולים במקומות ספציפיים למשך זמן מוגבל. ובכל זאת, בשנים האחרונות נדמה שגם בורמה פותחת ומזמינה תיירים לבקר במדינה נפלאה זו, ובמקביל מנסה להדביק את הפער שנוצר מזה 3 עשורים.

בורמה שוכנת בדרום מזרח אסיה וטומנת בחובה למעלה מ-100 קבוצות אתניות שונות המרכיבות אותה, מה שהופך את הביקור בה למגוון ומרתק מהבחינה האנושית. גם מבחינה גיאוגרפית ונופית בורמה מגוונת, שכן אזור הצפון שוכן במורדות ההימלאיה והרים שמתנשאים עד לגובה של 5600 מטרים מעל פני הים. הדרום מאידך מאופיין כאזור טרופי לחלוטין, אשר חופי הים הבתוליים והצמחייה בו מרהיבים ביופיים.

אגב, ההגעה לבורמה אינה אפשרית כיום בטיסה ישירה מישראל ומצריכה טיסת המשך של כשעה מבנגקוק לערים ינגון (Yangon) או מנדליי (Mandalay). החל מ-2011 קיימת תכונה גבוהה יותר בקרב מטיילים ישראלים הפוקדים את בורמה (בין 3000-5000 עפ"י ההערכות), כאשר התחזית צופה בשנים הקרובות עלייה בשיעור של עשרות אחוזים מצד ישראלים נוספים שיעשו את הדרך לכיוונה.

ינגון -ההגעה לבורמהמצריכה טיסת המשך של כשעה מבנגקוק לינגון 

ונציה האסייתית
עם הגעתכם לבורמה אל תחמיצו שניים מהאתרים המרשימים ביותר שיש ליבשת אסיה בכלל ובורמה בפרט להציע. הראשון הינו אגם אינלה ((ínlé kàn) שבמדינת שאן (Shan) המצוי בצפון המדינה. האגם רדוד באופן יחסי וגודלו כ-120 קמ"ר. באגם וסביבו התפתח אורח חיים מיוחד במינו: למעלה מ-100 אלף איש החיים על האגם ובסביבותיו בבתי כלונסאות כשהדרך היחידה שהתושבים יכולים להגיע לביתם היא בסירה. כורח זה הוליד אין ספור תופעות מרתקות: חתירה בסירות בעזרת הרגל, ערוגות צפות על האגם, שיטות דייג מיוחדות ופסטיבלים דתיים ססגוניים ומרתקים.

אגם אינלה - למעלה מ-100 אלף איש החיים על האגם ובסביבתו

 


אתר חובה נוסף שאסור לפספס מקורו בעיר העתיקה בגאן (Bagan), עיר המקדשים המפוארת של בורמה, אשר שרידיה הם מהאתרים הארכיאולוגיים העשירים והחשובים באסיה. בגאן הגיעה לשיא פריחתה במהלך המאה ה-11 בתקופת תור הזהב של הממלכה הבורמזית אשר שלטה על חלקים נרחבים במדינה. בשטח מצומצם של כ-40 קמ"ר נשתמרו למעלה מ-2000 פגודות שונות מהמאה ה-8 לספירה אשר שרדו את החרבת העיר על ידי הצבא הסיני-מונגולי בסוף המאה ה-13 וכן רעידת אדמה חזקה שפקדה את האזור ב-1975. המראה עצמו באזור מציע למבקרים מישור קטן בו ניתן לצפות במאות פגודות מרהיבות בצורות שונות, מחזה הנראה כאילו לקוח מתפאורת סרט קולנוע איכותי. מומלץ להמריא בכדור פורח מעל הפגודות המהפנטות ביופיין, להתמזג באווירה המיוחדת ופשוט להירגע.


בגאן - עיר המקדשים מפוארת


על אף האתרים המרתקים הללו החוויה שנחרטת עמוק ביותר בביקור בבורמה היא חוויה שנחרטת לא בזיכרון אלא בלב- כל מי שחזר מבורמה צפוי לספר בעיקר על התושבים המקומיים אשר מותירים רושם אדיר בטוב הלב ובפשטות שלהם. גיא גלגביסר, מומחה החברה הגיאוגרפית לבורמה המציעה טיולים מאורגנים ופרטיים ליעד, מציין כי רושם זה מעלה שני סימני שאלה: הראשון כיצד הם כל כך פשוטים ולמרות זאת כל כך מאושרים ושתיים האם הקדמה שחודרת בקצב מואץ בשנים האחרונות תשאיר אותם כאלו.

אף על פי שצורת החיים בה שייכת לעבר, לא ניתן להתעלם משמחת החיים והחן הבלתי נדלה של תושבי בורמה - אותם נדמה כי לא ניתן לרכוש בעד שום הון שבעולם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםבורמהמיאנמר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: