אא

86 הרוגים לפחות בפיגוע כפול במרכז אנקרה שבטורקיה

הפיגוע התרחש רגעים ספורים לפני הפגנה מתוכננת בעצרת למען השלום. טורקיה מדווחת על מתקפת הטרור הקשה ביותר בהיסטוריה שלה

| |

העצרת למען השלום שהתקיימה היום בבוקר באנקרה, בירת טורקיה, נקטעה על ידי שני פיצוצים חזקים, שככל הנראה הופעלו על ידי מחבל מתאבד. משרד הפנים של טורקיה מדווח על לפחות 86 הרוגים ולמעלה מ- 186 פצועים, באירוע הטרור שנחשב לקטלני ביותר בהיסטוריה של המדינה. הפיצוצים אירעו ליד תחנת הרכבת המרכזית בעיר, סמוך לשעה עשר בבוקר (זמן מקומי) ובהפרש של דקות ספורות.

הפיצוצים, התרחשו במהלך עצרת למען השלום, שנערכה ליד תחנת הרכבת המרכזית של אנקרה. מאות מפגינים, רבים מהם תומכיו של העם הפרו-הכורדי של המפלגה הדמוקרטית (HDP), התאספו במחאה על הסלמת האלימות בין כוחות ביטחון טורקיים, לבין מורדים כורדים.

 ראש ממשלת טורקיה, אהמט דבוטולו, אמר במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה, כי מספר ההרוגים עשוי לעלות. עוד הוא אמר כי יש אינדיקציות חזקות לכך שהפיגועים בוצעו על ידי שני מחבלים מתאבדים. טורקיה הכריזה על שלושה ימי אבל לאומי. "זו אינה התקפה על קבוצה מסויימת, זו התקפה על העם כולו והתקפה על אחדות המדינה שלנו" אמר דבוטולו.

שום ארגון לא נטל אחריות על הפיגוע עד עתה. טורקיה ידועה כמתמודדת בימים אלו עם מתקפות אלימות חוזרות ונישנות, לקראת הבחירות לפרלמנט ב- 1 לנובמבר.

בתמונות שצולמו קצת לאחר הפיגוע, מתגלה כאוס והרס רב, עשרות פצועים מתבוססים בדם וכרזות שלום מוכתמות אף הם. על פי דיווחי התקשורת המקומית,  כ- 14,000 אנשים נכחו באירוע באותה השעה.

הפיגוע הנוכחי מגיע בהמשך לפיגוע התאבדות שהתרחש בגבול טורקיה-סוריה, לפני כשלושה חודשים, שבוצע ככל הנראה על ידי המדינה האיסלמית ובו נהרגו למעלה מ- 30 בני אדם.

בוושינגטון, גינו בחריפות את הפיגוע שהתרחש היום. דובר המועצה לבטחון פנים של הבית הלבן, נד פרייס, אמר: "העובדה שהתקפה זו התרחשה לפני עצרת מתוכננת לשלום, מדגישה את השחיתות של אלה שמאחוריה ומשמשת כתזכורת נוספת של הצורך להתמודד עם אתגרים בטחוניים משותפים באזור".

הנשיא ארדואן הבטיח חקירה מלאה של שני הפיצוצים הבוקר באנקרה וקישר את האירוע להתקפה מידי ה- PKK. ארדואן: "התקפת הטרור שכוונה היום כנגד אזרחים, בתחנת הרכבת באנקרה, אינה שונה מהתקפות קודמות במקומות אחרים. התקפות כנגד החיילים שלנו, המשטרה שלנו, שומרי הכפרים ואזרחים תמימים. אני מבקש מכולם לנהוג באחריות ולפעול כנגד הטרור ולא בעדו."

ההתקפה היום מהווה פגיעה נוספת לענף התיירות בטורקיה, שרושם תקופה לא פשוטה בימים אלו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: