אא

טיילת חדשה נחנכה בנחל ציפורי

בעיצומו של סוף שבוע רווי אלימות ופיגועי שנאה – חנכו ערבים ויהודים מכל האזור את הטיילת בטקס שכלל נטיעות והדרכות בעברית ובערבית. את הפרוייקט הובילה רשות ניקוז ונחלים קישון ביחד עם תושבי הכפר ובסיוע המועצה האזורית

| |

בנחל ציפורי נחנכה בשבת (10.10) טיילת חדשה בקטע שבין טחנת הנזירים לכפר ראס עלי. בטקס נכחו מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי, ראש המועצה האזורית זבולון דבל'ה ישורון, יו"ר הוועד המקומי של הכפר נימר סומרי, הצוות שהוביל את התהליך מקרב תושבי ראס עלי ושכנים יהודים וערבים מכל הסביבה.

מדובר בפרוייקט קהילתי שאותו הובילה רשות ניקוז ונחלים קישון ושבו השתתפו תושבי הכפר בתכנון ובביצוע, בסוגיות כגון: מה הם רוצים שיהיה בטיילת וכיצד לגרום לה למשוך מבקרים ישראלים אל הנחל ולסביבת הכפר.

הטיילת, באורך של כשני קילומטרים, יוצרת שילוב מרתק ויפהפה של נחל זורם, מפלי מים, צמחיה עשירה המצלה ומחזקת את גדת הנחל ופינות ישיבה לטובת המטיילים שירצו להגיע למקום בכל עונה של השנה.

הטיילת נחנכה בנטיעות ובמפגש יהודי ערבי, שבמהלכו מדריכים ערבים תושבי המקום סיפרו על ההסטוריה של האזור ועל המצווה הדתית לשמור על הסביבה. רבים מן המשתתפים באירוע, ערבים ויהודים, מעמק יזרעאל, מהכפרים הערביים ומהמועצה האזורית זבולון, הדגישו בדבריהם את הצורך להדק את שיתוף הפעולה בין ערבים ויהודים, בעיקר על רקע אירועי השנאה והפיגועים הרבים ברחבי הארץ.

מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי, אמר בטקס: "אנחנו מגשימים היום חלום בנחל ציפורי, לשקם אותו ולהחזירו למה שהיה פעם, כמו שזוכרים אותו זקני הכפר. בעיצומה של סערה שעוברת על האזור ועל החברה שלנו, אין כמו היום הזה להוכיח שנועדנו לחיות ביחד ושתהליך של דיאלוג ושותפות מלאה הוא הטוב ביותר עבור בני אדם ועבור הסביבה. אנחנו נוטעים את השתילים הללו על מנת להצמיח כאן שלום אמת, שיש לו גזע יציב, ענפים רחבים ושורשים חזקים".   

 

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: