אא

הסוף לפרשת המטוס המלזי? טיל רוסי הפיל את המטוס באוקראינה

העיתון ההולנדי וולקסראנט מפרסם לפני שעה קלה את מסקנת החוקרים הבינלאומיים בפרשת העלמותו של המטוס המלזי, לפיהן עולה כי מטוס מלזיה איירליינס של טיסת MH17 הופל על ידי טיל קרקע-אוויר 'בוק' תוצרת רוסיה. הדו'ח המלא יתפרסם היום לאחר 15 חודשים של חקירה

| |

העיתון ההולנדי וולקסראנט, פרסם היום את מסקנת חוקרי המטוס המלזי בטיסת MH17 שנעלם ביולי 2014. על פי הדיווחים, טיל קרקע אוויר מסוג 'בוק' תוצרת רוסיה, שנורה מאוקראינה המזרחית אשר בשליטת המורדים, הוא זה שהפיל את המטוס. העיתון פרסם את ממצאי החקירה, כמה שעות לפני פרסום הדו"ח הרשמי.

הממצאים לאסון האווירי של השנה שעברה, צפויים להחריף את הקשרים המתוחים ממילא, בין רוסיה למערב. הדו"ח הרשמי  שיתפרסם היום לאחר חקירה ארוכה של 15 חודשים, יביא ככל הנראה לסיום הספקולציות באשר להעלמותו של המטוס המלזי בואינג 777 מהאוויר ומותם של 298 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס.

מוסקבה הכחישה בתוקף כל מעורבות לפרשה והפנתה אצבע מאשימה לכוחות הממשלה האוקראינים אשר נלחמים במורדים הפרו-רוסים. הצבא האוקראיני והמורדים הפרו-רוסים מאשימים אלו את אלו, בירי הטיל לעבר המטוס.

העיתון ההולנדי וולקסראנט דיווח בין היתר כי המטוס המלזי נפגע על ידי טיל קרקע-אוויר 'בוק' ב- 17 יולי 2014 בעת שטס מאמסטרדם לקואלה לומפור. בספטמבר 2014 פרסמו חוקרי תעופה הולנדיים דו"ח שהצביע על כך שהמטוס נפגע על ידי עצם חיצוני ולא בשל תקלה, כבר אז הוערך בסבירות גבוהה כי מדובר בטיל שנורה לכיוון המטוס, בעת שחלף מעל שמי אוקראינה.

על פי הפרסום בוולקסראנט, הדוח מכיל מפות של אתר ההתרסקות, שדות קרובים לכפר האוקראיני Grabove, באזור מוכה המלחמה של דונייצק שבשליטת המורדים. על פי הפרסום, נדחתה טענתה של מוסקבה, כי המטוס נפגע מירי טיל על ידי חיילים אוקראינים, בעת שטס בגובה של כ- 33,000 רגל מעל השטח.

"ניתן להניח כי המורדים הפרו-רוסים לא יהיו מסוגלים לתפעל טיל כזה. אני חושד במעורבותם של גורמים צבאיים רוסים לשעבר" אמר גורם בכיר אנונימי, לעיתון.

שר חוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר: "ישנם הרבה דברים מוזרים בחקירה, שאלות רבות שהופנו לרוסיה, לא זכו לתשובה."

האנליסט פיטר פלסטד מ"Jane's Defence Weekly" אמר לחדשות AFP כי המטוס ככל הנראה נורה בטעות על ידי צוות מפעילי טילי בוק, שחצה את הגבול כדי לסייע למורדים נגד איומי אוויר אוקראינים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיותאוקראינהחדשות אוקראינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: