אא

נאס"א וסוכנות החלל הישראלית חתמו על הסכם

נאס"א וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, חתמו אתמול על הסכם חדש לשיתוף פעולה בין המדינות, בתחום החלל האזרחי. שר המדע אקוניס: "הסכם היסטורי עם השלכות מרחיקות לכת לתעשיית החלל הישראלית״

במסגרת כינוס החלל העולמי של סוכנות החלל הישראלית, אתמול במשרד המדע בירושלים, ראש נאס"א צ'רלס בולדן ומנהל סוכנות החלל הישראלית מנחם קדרון, חתמו על הסכם חדש לשיתוף פעולה בין המדינות בתחום החלל האזרחי.

ההסכם האחרון עם נאס"א נחתם בשנת 1996 ותוקפו פג מזה עשר שנים וכעת הסכימו הצדדים שהגיע העת לחדשו. במסגרת ההסכם הנוכחי, עמוק ורחב משמעותית יותר מקודמו, ישתפו נאס"א וסוכנות החלל הישראלית פעולה בחקר החלל ובטכנולוגיות ומידע לצורכי שימוש בחלל למחקר לטובת האנושות. 

בין הנושאים שבהם יהיה ניתן לשתף פעולה: משימות מחקר משותפות, חילופי כ"א מדעי ונתונים, מתקני מחקר מבוססי קרקע, משימות חקר ומבצעי חלל, סדנאות וכינוסים משותפים, מכשירים מדעיים בכלי טיס, חלליות, רקטות מחקריות וכדורים פורחים מדעיים, תקשורת חלל, פעילויות חינוך, ופלטפורמות נוספות לחקר החלל. מטרת ההסכם היא לספק תשתית לשיתוף פעולה ספציפי בין הסוכנויות וממנו יגזרו בהמשך גם הסכמים לשיתוף פעולה בתכניות ספציפיות שעליהן יחליטו הצדדים.

צילום: ישראל בן-אליצילום: ישראל בן-אלי


שר המדע אופיר אקוניס אמר: "המשמעות עבור תעשיית החלל והמדענים בישראל היא עצומה. ההסכם מהווה פלטפורמה להשתתפות בפרויקטים של נאס"א ופותח להם גישה לתשתיות המחקר והידע המתקדמות בעולם וכן תנופה לתחום החלל כאן בשנים הקרובות".

ראש נאס"א צ'רלס בולדן אמר באירוע כי "לשתי המדינות שלנו יש היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה בחקר החלל, תגליות מדעיות ומחקר ואנו מצפים להזדמנויות החדשות שההסכם הזה יביא כדי להגדיל את השותפות".

מנהל סוכנות החלל הישראלית מנחם קדרון בירך על ההסכם ואמר: "ההסכם הגיע לחתימה במאמץ משותף,  ולשני  הצדדים יש כוונה ליישמו  בפועל בפרויקטים של מחקר וטכנולוגיה".

בשנים האחרונות דיווחה נאס"א על שורה של תגליות מפתיעות ופורצות דרך בהן הגילוי האחרון על מים זורמים על מאדים, גילוי כוכב B452 הדומה לכדור הארץ, ההגעה המוצלחת של החללית ניו-הורייזון לפלוטו ועוד שורה של מחקרים ופיתוחים חדשים בתחום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: