אא

אבו גוש שוממת - ׳הישראלים כמעט לא באים׳

בעלי העסקים באבו גוש מדווחים על ירידה דרסטית בהכנסות בשבועיים האחרונים. איברהים אבו גוש: "הורדנו את כל העובדים מהמשמרות, יש כ- 75% ירידה בהכנסות תוך מספר ימים, עדיין לא התאוששנו מצוק איתן ועכשיו שוב יש בלגאן"

| |

הכפר המוסלמי אבו גוש השוכן בצמוד לירושלים, שבימים כסדרם מהווה את נקודת המפגש הקולינרית של יהודים וערבים, חיילים ישראלים ונערים מוסלמים המגיעים למסעדות המקומיות, להשביע את רעבונם, הפך לשומם ושקט בימים האחרונים, מאז החל להתערער המצב הביטחוני.

החומוסיות העירוניות, בתי אירוח בכפר, החנויות המיוחדות המציעות מזכרות מהוואי המקום ובתי הממכר לעוגות מתוקות, בקלוואות וכנאפה, כל אלו שתמיד שוקקות חיים, בשבועיים האחרונים התרוקנו כמעט לחלוטין.

מה שמכאיב, לבעלי העסקים באבו גוש אולי יותר מכל, היא העובדה שהם חשים ישראלים לכל דבר, ובתקופות כאלו של טרור פלסטיני, העסקים שלהם הם הראשונים להיפגע.

רק השבוע, שני תושבים מאבו גוש, היו בין אלו שהשתלטו על המחבל שהשתולל בקו 185, שעשה דרכו לירושלים ומנעו ממנו לפגוע ביהודים.

כשנכנסתי היום למסעדת "ממתקי הכפר", מסעדה משפחתית שקיימת כבר 27 שנים ומשרתת דרך קבע ישראלים רבים מכל הגילאים, הייתי צריכה לבחור לצד איזה שולחן לשבת, מתוך כל השולחנות במסעדה שהיו פנויים. את איברהים אבו גוש, בעל המסעדה, הזמנתי לשבת לצידי לשיחה קצרה על המצב.

יברהים אבו גושיברהים אבו גוש

"בימים האחרונים יש פחד כללי, בכל הארץ לא רק כאן" אמר איברהים "ישראלים הפסיקו לבוא לאבו גוש מזה שבועיים ואנחנו מבינים את המצב הקיים ואת החששות.

אנחנו גידלנו דורות של ישראלים שבאו לאכול אצלינו כל הזמן. גם לחיילים שהגיעו לאכול במסעדה דאגנו לפעמים למונית או הסעה חזרה לבסיס, הישראלים הם חלק מאיתנו ואנחנו חלק מהם."

לשאלה על הפנטיות הדתית של הקיצונים, איברהים אומר: "אני לא מאמין בקיצוניות בדת, וגם הנביא מוחמד לא האמין. על פי מוחמד צריך לנהוג בכל צמח, חיה ואדם, בעדינות ובכבוד. החמאס והקיצוניים שרוצחים בשם הדת, מבזים אותה. הם מנצלים את הדת לצרכיהם וזה לא מה שהם אמורים לעשות."

בנוגע למצב הכלכלי מאז הפיגועים האחרונים, איברהים אומר: "ישראלים כמעט ולא מגיעים לאבו גוש בימים האחרונים וכולנו נפגעים מזה. במסעדה הורדנו עובדים ורק אנחנו במשפחה עובדים כאן בתקופה הזו. גם על קניות מזון ויתרנו, כיוון שמזון מתקלקל ואם לא באים, אין טעם להכין. יש כ- 75% ירידה בהכנסות תוך מספר ימים, עדיין לא התאוששנו מצוק איתן ועכשיו שוב יש בלגאן."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: