אא

'הפוטנציאל הכלכלי הגדול ביותר בארץ הוא בתיירות. ישראל תהפוך לטוריסט ניישן'

שנת הלימודים האקדמית נפתחה הבוקר ובענף התיירות גוברת הדרישה לבעלי תואר אקדמי. אלי גונן: 'מקצוע ניהול מלונות מצריך תואר אקדמי', ראש המחלקה לתיירות ומלונאות מכללת כנרת, אלון גלבמן:' תעשיית התיירות מבינה שהיא צריכה לגייס אנשים אקדמאים'

| |

שנת הלימודים האקדמית תשע”ו נפתחה הבוקר ב-63 המוסדות להשכלה גבוהה. 

כ–306,370 סטודנטים צפויים ללמוד השנה לקראת תואר אקדמי בכל המוסדות הנ”ל. מספר הסטודנטים לתואר ראשון בכלל המערכת צפוי לעמוד על כ-235,200. מבין 190,400 הסטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטאות ובמכללות (ללא האו”פ), צפויים ללמוד כ-66% מהם במכללות (כ-32% במכללות המתוקצבות וכ-19% במכללות החוץ תקציביות, כ-13% במכללות אקדמיות לחינוך וכ-2% במכללות באחריות אוניברסיטאית) וכ-34% בקמפוסים הראשיים של האוניברסיטאות.

גם ללימודי התיירות האקדמאים השנה, נרשם ביקוש רב. בין האוניברסיטאות המוכרות המציעות תארים בניהול תיירות ומלונאות - האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטת בן גוריון באילת, המכללה האקדמית כנרת, מכללת הדסה ירושלים, אוניברסיטת חיפה ונוספות.

 ד"ר אלון גלבמן, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת אומר: "היום פתחנו את שנת הלימודים האקדמית עם 50 סטודנטים חדשים לתואר בניהול תיירות ומלונאות, שהגיעו מכל רחבי הארץ. המחלקה שלנו היא אחת הוותיקות שעוסקת בתחום של ניהול תיירות ומלונאות, כשבעבר היינו שלוחה של אונ' בר אילן וכבר למעלה מעשור שאנו מכללה עצמאית בתחום. לאורך שלושת השנים האחרונות, המחלקה גדלה ואנו עומדים על מחזורים של בין 50-60 סטודנטים למחזור. הגידול נובע לדעתי מכך, שלאורך העשור האחרון התיירות גדלה וכי המודעות לעובדה שהענף הזה יכול להציע אפשרויות של קריירה בתפקידי ניהול ביניים וניהול בכיר, גדלה אף היא. התואר מאפשר להתפתח ולגדול בענף התיירות ולהתמחות בתחומי תעסוקה מעניינים. יתר על כך, הענף משווע לאנשים משכילים ואקדמאים. תעשיית התיירות מבינה שהיא צריכה לגייס אנשים אקדמאים כי העולם הכלכלי מורכב והתחרות הופכת להיות קשה יותר ויותר." הגידול בבחירת הסטודנטים במקצועות התיירות נובע לדברי בכירי הענף, 'מההבנה המתגברת כי למקצועות התיירות הבכירים, נדרש תואר אקדמי והתמחות בתחום'.                            

 אלי גונן נשיא התאחדות המלונות בישראל אומר: 'מאז שהגעתי לעולם התיירות הבחנתי בכך שככל שמצב התיירות הולך ומשתפר בארץ, כך אנשים רואים את פוטנציאל הקריירה בעולם המלונאות יותר ויותר. זה מוכח גם בעובדה שבזמן האחרון נפתחו יותר מכללות ובתי ספר בתחום התיירות. גם אני לימדתי במכללת הדסה, שירות וניהול מלונות והיו הרבה מאוד סטודנטים בתחום. אני מאמין וחושב שמקצוע הניהול הינו חובה בכל תחום. ניהול מלונות יכול להיות משול לניהול כל חברה אחרת והוא מצריך תואר אקדמי. לכל ניהול יש את יסודות הניהול שצריך ללמוד ולכל תחום יש היחודיות והיסודיות שלו. אני מאמין שלמרות המשבר הגדול שאנחנו נמצאים בו ורצף האירועים הבטחוניים שעברנו, הפוטנציאל הכלכלי הגדול ביותר בארץ הוא בתחום התיירות. ישראל תהפוך לטוריסט ניישן'.                                                                                                                                                                                                                                       

אלי גונן נשיא התאחדות המלונותאלי גונן נשיא התאחדות המלונות
  

יואב בכר, סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות המלונות אומר: "יש דרישה גבוהה כיום למקצועות התיירות באקדמיה, העולם שלנו הוא עולם של אקדמיה והתמקצעות ואני צופה שמלונות ישלבו עובדים מהאקדמיה ובוגרי מוסדות בתחום הניהולי, יותר ויותר. בשנים האחרונות ישנם מלונות, בעיקר של הרשתות הגדולות שהשילוב של מסיימי תואר בתחום, בעבודה אצלם התגלה כמצויין. במלון הילטון בתל אביב לדוגמה, הנושא כל כך מפותח שיש כבר סדר גודל של קרוב ל- 90 אקדמאים שעובדים בו".

לדברי בכר, המקצועות העיקרים שכיום דרושים בענף תיירות הם בעיקר בתחום אגף החדרים, אגף מזון ומשקאות, ניהול ומקצועות נוספים. הסטודנטים משתלבים בעבודה בתחום כבר בזמן לימודיהם ונפתחת בפניהם האפשרות לפיתוח, קידום ואופק תעסוקתי עד לתפקידים הבכירים ביותר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: