אא

אור להצלחה

אור ברקת, מנכ"לית מלונות "אסיינדה" וסמנכ"לית השיווק של רשת מלונות C-HOTELS מקדמת את ענף התיירות בארץ ועל הדרך, גם את האג'נדה הנשית

| |

רשת מלונות C-HOTELS מחזיקה בבעלותה שלושה מלונות ייחודיים שלכל אחד מהם קונספט אישי משלו. ועל כל אלו מנצחת אור ברקת, סמנכ"לית השיווק של החברה שמביאה איתה אג'נדה מיוחדת: קידום האישה לתפקידים בכירים בתעשייה הישראלית.

אור ברקת החלה את דרכה בתחום התיירות כשעבדה במשרדי נסיעות, לווי קבוצות לחו"ל והפקת טיולים לקבוצות בארץ, זאת לאחר שסיימה לימודי שפות באוניברסיטת תל אביב ,במקביל ללימודיה בבית הספר לתיירות. בתפקידה הראשון בענף המלונאות שימשה כמנהלת מכירות של מלונות "כרמל" ותמיד ידעה שתרצה לעסוק במקצוע כי לדבריה: "החל מפסיעתי הראשונה בענף התיירות ועד היום, הבנתי שהחוליה הראשונה שמניעה את הגלגל היא החולייה השיווקית שתקבע את הקונספט של המלון".

ללא פרוטקציה או קשרים בענף, עם אמביציה אדירה ודחף לדהור קדימה ולמקסם את כישוריה ויכולותיה הניהולית, טיפסה אור מכוח החריצות וההשקעה שלה, למקום הגבוה בו היא נמצאת. נרשם סיפור הצלחה של ממש. "אני קוצרת עכשיו את הפירות על כך שלא התנצלתי מעולם על השאיפות שלי ולא נתתי לילדי להרגיש לרגע, שהם מפסידים משהו" אומרת ברקת, נשואה ואם ל-3 ילדים, שגדלו לתוך מציאות של שני הורים קרייריסטים וזה מה שהם מכירים ויודעים.

"הילדים הרגישו תמיד שבזכות היותם הילדים שלי הם נהנים מחוויות אחרות ומיוחדות. הם גדלו להיות עצמאים והישגיים ולמרות זאת מעולם לא הפסדתי טקס שחשוב להם ואף גרמתי להם גאווה, בהיותי פעילה בכל הטקסים המשמעותיים בבתי הספר ובתנועות, כנושאת הברכה או כמובילת האירוע". היא אומרת.

מה זה אומר מבחינתך להיות אישה בתפקיד כה בכיר?

"להיות אישה בתפקיד בכיר ולאו דווקא במלונאות זה תמיד להוכיח את עצמך קצת יותר. אין זה סוד שגם במאה ה-21 אנחנו רואים יותר גברים מנשים בתפקידים בכירים, אבל זו בהחלט מגמה שמשתנה. בעיני אשה רואה הכל תמיד ב -360 מעלות, מכל הזוויות וההיבטים. אישה רגישה לסביבתה וממוקדת מטרה. אני רואה את היכולות הללו כייחודיות לנשים בניהול של העולם המודרני, שמחפש במנהל קודם כל מבנה אישיותי מכיל וגמיש לפני כל שאר הכישורים והמיומנויות".

רשת C-HOTELS מעודדת נשים בתעשייה?

"בהחלט. 90% ממחלקת השיווק של הרשת הינן נשים. בוגרות, משכילות ובעלות משפחה. כמו גם החשבות של בתי המלון שלנו , (תפקיד מפתח בכל מלון) אני מוצאת אותן אחראיות, מסורות ונאמנות מעין כמוהן . אני מקווה שנראה יותר נשים גם בתפקידים התפעוליים הבכירים בבתי המלון השונים. אני לא חושבת שיש הבדל במהות התפקידים המלונאים בין נשים לגברים ואני קוראת לכל אישה להתמודד על כל תפקיד שמסקרן אותה ושהיא חושבת שיש לה את הכישורים להצליח בו".

מה מאפיין לדעתך את ענף המלונות בארץ?

"בתי המלון בארץ מצטיינים בכל קטגוריה ולרב אף עולים על בתי מלון בעולם. ניתן למצוא היום בארץ מלונות בוטיק מהטובים ומהמובחרים בעולם, שאף מדורגים בהתאם. הבעיה העיקרית שלנו היא כוח האדם המשתנה והזמני. בבתי המלון בעולם בהם ניתן למצוא את מלצר ואותו פקיד, ואותו מנהל לאורך שנים ואילו אצלנו זה נחשב לרב עבודה מועדפת וכד'. אני חושבת שאם היינו משקיעים יותר בתדמית המלונאית בארץ כבר משלב החינוך בבתי הספר, היינו קוצרים את הפירות שהצעירים היו יוצאים לחפש מה ללמוד או באיזה קריירה לבחור. מעטות מגמות התיירות בתיכונים ומקצוע המלונאות אינו מקצוע נחשק או בין המובילים. לאחרונה שמעתי על בית ספר ברעננה שנבנה בקונספט שלו כ"בית ספר תיירות", תכנית הלימודים נבנית לכל כיתה ושכבה לפי נושא תיירותי אחר, הילד מקבל עם כניסתו לבית הספר "דרכון" המפרט את השלבים והמסלול וכדו'. אני חושבת שהשקעה נבונה בשלבים האלו כבר, תצמיח דור מתאים ואיכותי".

מה תכניותיך הקרובות למלונות C-HOTELS?

"בעידן של תחרות וחדשנות אינסופית ללא הבדל כמעט בין הרמה הטובה המוצעת בבתי המלון השונים, אני רוצה 'לחבק' את הסביבה של כל מלון ומלון ולהפוך את המלון לחלק אינטגרלי מהסביבה משופעת האטרקציות. להתאים לכל קבוצת אורחים עם 'אהבות' זהות חבילת אירוח 'טיילור מייד' המשלבת תכנים שקרובים לליבו יחד עם שקט, שלווה ואווירה."

על רשת C-HOTELS

רשת C-HOTELS נמצאת בבעלותה של משפחת סיאנס, המנהלת עסקים בתחום הנדל"ן, היהלומים ובתחומי מסחר שונים. בשנת 1995 בנתה הרשת את המרכז המסחרי הראשון באילת, שנקרא "קניון השלום" וכיום מפעילה הרשת שלושה בתי מלון ייחודיים.

אחוזת אסיינדה ביער בנויה כאחוזה ספרדית קסומה המשתרעת על פני 70 דונם של חורש טבעי בגליל המערבי. האחוזה מעוצבת ומתכוננת אדריכלית בסגנון הספרדי ובהתאם לכך נבנה הספא המפואר המציע חמאם תורכי, אמבט רפלקסולוגיות לרגלים ועוד. לאחרונה התווסף מתחם טיפולי יופי וחדר כושר חדש ומאובזר. חדרי האחוזה שונים בעיצובם וניתן לבחור בין פינוקים שונים. גולת הכותרת של האחוזה היא החוויה הקולינרית בניצוחו של שף המלון, איציק מרצינו המציע שפע ומגוון ברמה של מסעדת יוקרה בוטיקית . האורחים נהנים מחופשה סולידית ורגועה ומחוויה תרבותית באודטורים של האחוזה המקרין סרטי איכות, הרצאות ומופעי מחול .לקיץ הבא מתוכנן "יער אתגרים ", יחיד מסוגו בבתי מלון בארץ. המלון מארח את הכנסים המובילים והאיכותיים בארץ, אנשי עסקים מהסביבה, זוגות בחופשה רומנטית, או משפחות בסופי שבוע ובעונה.

מלון נווה אילן שוכן בנוף הקסום והפסטורלי של הרי יהודה. חדרי המלון מחבקים גינה ענקית מטופחת ומקושטת עם נדנדות, ערסלים, ופינות ישיבה. ייחודו של המלון הוא במיקומו הגאוגרפי ממש במרכז הארץ . המלון אידיאלי לעריכת אירועים משפחתיים או כנסים באווירת שטחים ירוקים ושפע של אולמות לכינוסים. לאחרונה הוקם אולם פנורמי הצופה אל הנוף הקסום של הרי יהודה והשפלה. תיירים רבים מגיעים למלון בשל קרבתו לירושלים ומתוך רצון להיות במקום שלו ורגוע , הרחק מהכרך הסואן. בעונת התיירות המלון מציע אווירת כפר נופש ישראלי ומשלב הפנינג של פעילות בגינת המלון, הכולל מזרקות מים ומגלשה, מתחם ילדים ססגוני ועוד.

מלוןC-HOTELS אילת הינו מלון מרווח במיוחד, במיקום נגיש ונח. החדרים גדולים ובנויים מסביב לברכה הקייצית. האוכל ביתי והשירות אדיב .את כל עוטף מחיר הגון ! המלון ממוקם בסמיכות לשדה התעופה ולקניון "מול הים", וחוסך את הצורך בתחבורה לטיילת, לים או לקניות. במלון אולמות גדולים המשמשים למטרות שונות, ביניהם אולם ייחודי לעריכת שמחות אוטנטיות. ישנה קומת VIP שלמה, שהותאמה ללקוחות עסקיים כשהחדרים בה מאובזרים בכל השירותים להם לקוח עסקי נדרש. המלון מושך אליו תיירים מכל העולם, התרים אחר מלון נעים ונינוח, המציע אוכל נפלא, ממוקם במיקום מרכזי והכל במחיר הוגן. כלל מלונות C-HOTELS מציעים אירוח משפחתי ואינטימי, בדגש על שירות מצוין ואווירה משפחתית. למעלה מ-40% מאורחי רשת הינם לקוחות חוזרים. קונספט ההתנהלות אל מול הלקוח ב- C-HOTELS הינו "טיילור-מייד". עובדי הרשת מונחים לגלות גמישות מרבית לכל צרכי האורח והתאמת השירותים לבקשות מיוחדות, על מנת לאפשר לאורח חוויה אישית מקסימלית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: