אא

בארוחות המשפחתיות של משפחת צוקר לא מדברים על עבודה

נמי, הבן של עמי צוקר, מנכ"ל אוטו יורופ, מודה: "לא פשוט לעבוד עם המשפחה, אבל היתרונות עולים על החסרונות", ואחותו שרון אומרת: "יש ביני ובין נמי סדר והבנה. אף אחד לא דורך על האצבעות של השני"

עמי צוקר ואשתו דורית החלו לאט לאט לשחרר רסן ולתת לדור ההמשך, נמי ושרון, להתחיל להתרגל לעובדה שבבוא היום, והוא לא רחוק, הם יצטרכו לנהל את אוטו יורופ.

עמי, שהקים את אוטו יורופ ומשמש כמנכ"ל, ואשתו דורית, מנהלת המשרד והאחראית על תחום הכספים, חושבים שהגיע הזמן להתאוורר, לטייל, ליהנות מהחיים.

נמי, 38, בכלל התחיל לעבוד הרחק מהארץ כדי.ג'יי באיביזה ספרד, ולישראל חזר רק לאחר 8 שנים, בהן חי בספרד, כשכוונתו הייתה לעסוק באופנועים של הארלי דווידסון.

נמי מודה: " אלוהים יודע למה חזרתי. אני עד היום מחפש תשובות". ההתחלה שלו באוטו יורופ הייתה מלמטה: "התחלתי כפקיד הזמנות, ועברתי בכל התפקידים. שנתיים פקיד הזמנות, מכירות, וכיום אני אחראי על שיווק ומכירות ואתר האינטרנט של החברה".

היו לך חששות לעבוד לצד אבא?

" כן, אבל החששות התבדו והתברר שהשד לא כל כך נורא. זה לא פשוט לעבוד עם המשפחה. יש המון יתרונות לצד החסרונות, אבל יתרונות עולים על החסרונות. כולנו הולכים על ביצים. יש הפרדה מוחלטת בין עבודה למשפחה. לא מוותרים על ארוחה משפחתית ביום שישי, אבל יש אצלנו כלל: לא מדברים על שום דבר שקשור לעבודה. אם מישהו בטעות מתחיל, יש מי שעוצר ואומר: זה לא המקום, וממשיכים ביום ראשון".

 נמי מציין עוד כי: "זה המון אחריות, עסק של המשפחה. מוסר העבודה הכי גבוה".

לצד נמי גם אחותו, שרון, 34, פעילה בחברה. היא נכנסה לעסק כבר 13 שנה, בלא יותר מדי טיולים של אחרי הצבא. שרון כיום אחראית על כל התמחור, על כל מה שקורה מאחורי הקלעים, מחירונים, מערכות, יד ימינו של האבא בתמחור המוצרים, ההזנה והעדכון שלהם במערכת ההזמנות.

שרון אומרת בחיוך: "באתי בתור פקק לעונה ונשארתי לאיזה עשור".

על העבודה המשפחתית אומר שרון: "זה נפלא. יש פלוסים ומינוסים כמו בכל דבר. אנחנו עושים זאת על הצד הטוב ביותר, משפחתית ועסקית ובהרמוניה נפלאה".

על העבודה לצד האח נמי מעידה שרון: "יש בינינו סנכרון, יש בינינו אף סדר והבנה. אף אחד לא דורך על האצבעות של השני. כל אחד יודע מה על כתפיו, וכל אחד משלים את השני בצורה טובה".

נמי אומר על העבודה לצד האחות: "מצוין. מאד ברור. לכל אחד בעסק יש את התפקיד שלו, כל אחד יודע מה הוא צריך לעשות. לכל אחד יש תחומי אחריות מאד ברורים, אווירה טובה, עזרה הדדית במהלך העבודה השוטפת".

על כך שבסופו של דבר הוא והאחות ייקחו לידיהם את המושכות אומר נמי:  "הם לאט לאט טיפה מורידים הילוך, רוצים לטייל. אנחנו שם כדי שהם יוכלו לעשות את זה".

השלמת עם ענף התיירות, שהוא למעשה המשך דרכך בחיים?

"בגדול כן. אני מאד אוהב את התחום, את הענף, נולדתי וגדלתי לכך. אומנם בשלב מאוחר נכנסתי לזה, אבל חייתי כל החיים סביב זה, וזה טבעי מאד. זה מאתגר. כל השינויים שיש בשנים האחרונות בעולם בכלל ובענף התיירות בפרט, טכנולוגיה, אינטרנט".

איך שיתוף הפעולה שלכם עם הסוכנים?

"הסוכנים תמיד היו ונשארו המרכיב העיקרי בהכנסות בפעילות של אוטו יורופ. בשנת 2015 צמחנו ורשמנו גידול יפה כמעט עם כלל הסוכנים. ממשיכים לצמוח, נותנים שירות ומוצר, שרגילים אליו הרבה שנים. מחיר זה חשוב, אבל לא הכל זה רק מחיר. נמשיך לדגול בשירות. הכי חשוב לצמוח, להתפתח, לעזור להם להמשיך להתפתח, כאשר העולם נהיה קשה יותר ויותר עבור סוכן. אנחנו נותנים להם גיבוי מלא. תמיד מתמודדים עם אינטרנט ושיווק ישיר, וכאשר פונים אלינו עם בעיה, יש לנו ב-99% מהמקרים פתרון לשביעות רצון הסוכן".

מה מפריע לך בענף?

"חוסר הנאמנות. שאנשים בשביל דולר מוכרים את עצמם, ולא הכל זה רק מחיר בחיים, ויש עוד דברים. זה אצל חלק מהסוכנים".

איך אתה מסכם את 2015 של אוטו יורופ?

"הייתה שנה טובה מאד. אומנם שערי המטבעות השפיעו לרעה על ההכנסות בכסף, אך יש גידול יפה מאד בפעילות וצריך לעבוד הרבה יותר קשה ולמכור יותר כדי להרוויח. מתמודדים עם אינטרנט, תחרות, עמלות גבוהות, אבל אנחנו ממשיכים בצמיחה של אוטו יורופ בשנים האחרונות עם יעדים מתפתחים חדשים, מוצרים חדשים, טיולים והשכרות אופנועים, שצמחו יפה מאד בשנתיים האחרונות".

לשאלה איפה נראה את אוטו יורופ עוד כעשר שנים, משיבה שרון בהרבה אופטימיות: "במקום טוב יותר. החברה כל הזמן צומחת. יש לה לאן לצמוח בצעדים קטנים, שלאט לאט נהיים גדולים יותר. אנחנו בדרך למקום טוב".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: