אא

"זכות גדולה נפלה בחלקי ללמוד מאבא"

אומר יואב קרני, סמנכ"ל קבוצת סיגנל, שעתיד בבוא היום להיכנס לנעליים הגדולות של האבא קובי

"נולדתי לתוך התיירות והתחנכתי בבית עם ערכים. כל מה שאני יודע על עולם העסקים למדתי מאבא. מאז שאני קטן, אני שומע ומדבר על תיירות", מעיד יואב קרני, סמנכ"ל קבוצת סיגנל, הבן של קובי קרני, שאמור לקבל את הפיקוד על כל אימפריית התיירות שבנה האב.

קרני, 42, נשוי לאביטל, אבא לסער וזוהר, עובד בצמוד לאבא ב-13 השנים האחרונות, אחרי שהחל את דרכו בחברה כשליח. יואב מספר: "התחלתי לעבוד בכרמל. הייתי קודם כל שליח, אחרי זה בהנהלת חשבונות של ספרור דוקטים, כאשר הכל היה עם ניירות, אחרי זה הייתי מקדם מכירות בכרמל, עובר בין משרדי הנסיעות בארץ ומוכר את המוצרים של כרמל. אחרי כן נפתחה לי הזדמנות לנסוע לניו יורק. הייתה לנו שותפות שם בחברה שמוכרת שירותי קרקע. הייתי שם שלוש שנים. זה תרם לי רבות להתפתחות האישית וגם לעצמאות שלי. אירועי 11בספטמבר 2001 עצרו את העבודה שלי בארה"ב, והחלטנו, יחד עם אבא, שאחרי שלוש שנים הגיע לחזור ולהשתלב בעסק בארץ. חזרתי ארצה והשתלבתי בסיגנל".

יואב, אפשר לומר שאתה למעשה כבר כיום מנהל את החברה?

"זה לא מדויק. אני בתפקיד שלי סמנכ"ל הארגון. אנחנו ביחד מנהלים את כל הארגון. זה שאבא משמש כמנכ"ל הקבוצה מאפשר לי להתמקד בפיתוח העסק ולהשקיע בפעילויות שונות, בתשתית הטכנולוגית של הארגון עם המחשבה קדימה".

לאט לאט אבא מעביר לך את השרביט והוא סומך עליך?

"חזרתי מניו יורק ב-2002. במשך 13 השנים האחרונות אני עובד עם אבא, ואין ספק שאני לאט לאט מקבל יותר סמכויות בארגון. כיום אנחנו עובדים בתיאום מלא ובהחלטה משותפת אני מתעסק יותר בעתיד הארגון ופיתוח יכולות המערכת ושם אני צריך להיות. נפלה לי זכות גדולה עם הורים כמו שיש לי, וזו גם זכות גדולה לעבוד עם אבא וללמוד ממנו. אני משתדל ללמוד ממנו כמה שיותר".

מתי אתה מקבל את תפקיד המנכ"ל?

"אנחנו לא סגורים על תאריך. ברור לכולם שלקבוצת סיגנל יש דור המשך. זה לא רק יואב. זה גם בועז אחי, שהשנה לקח את הניהול של הקול סנטר ועושה עבודה מצוינת. בועז השתלב בצורה מעולה ועוזר לי. אני לומד ולומד רוב הזמן כדי לקבל את המנכ"לות על הקבוצה. כאשר נחליט שהגיע הזמן, אקבל את התפקיד".

כל יום אתם מדברים ביניכם?

"כל בוקר. הסנכרון ביני ובין אבא הוא מלא. מדברים על כל הפעילויות של הקבוצה. אני גם יכול להוסיף כי בכל זמן פנאי שיש לי, אני הולך לאבא, שהוא סבא נהדר, יחד עם אימא שלי, כמובן. הוא מכין לנו דגים. הוא הולך עם הנכד שלו לטייל עם הכלבים ונהנה, והנכדים גם נהנים".

אבא שלך נחשב לפוליטיקאי, ואתה רחוק מזה...

"אני לא יודע אם פוליטיקאי זו ההגדרה הנכונה לאבא. אני חושב שאבא הוא איש ציבור, איש שתורם מזמנו הפרטי לטובת ציבור הסוכנים. אני חושב שזו זכות מאד גדולה לסוכנים, שבראשם עומד אדם חכם כל כך עם זקן ארוך מאד של ניסיון. דווקא פוליטיקה זה הדבר המשני פה. אדם שתורם ועשה מהלכים גדלים לטובת הסוכנים. גם כיום יש נושאים מאד עקרוניים על הפרק, כמו נושא המע"מ, השמירה על העמלות וכל הרגולציה שמופעלת על הענף. דברים מאד חשובים. טוב שהוא נמצא במקום הזה. אני בחיי תרמתי דווקא בנושאים יותר חברתיים. הייתי פעיל בעמותת עלם, התנדבתי,  ואשמח אם תהיה לי אפשרות לעשות זאת בעתיד".

אתה לפעמים אומר לאבא: עזוב, מה אתה צריך את זה? למשל, כאשר חוקרי רשות ההגבלים הגיעו אליו...

"אני זוכר היטב את היום, בו נכנסו אלינו למשרד האנשים של הרשות להגבלים עסקיים. זה היה באמת יום מאד מתוח. אני גם ליוויתי אותו לשם. אני לא חושב שהיה בכך להניע אותו לא להמשיך בתפקיד. אני בטח לא אניע את אבא להפסיק לעשות משהו שהוא גם אוהב וגם תורם לסוכני הנסיעות".

והוא שוב רץ לבדו לתפקיד יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות...

"אף אחד לא העמיד את עצמו לבחירה. אני חושב באיזה מקום שהוא מרגיש את עול האחריות על כתפיו. מאד קל להגיד: זהו, מספיק, וללכת. ואז מה? להשאיר את הבעיות של הענף באוויר, ומי יקדם את זה? יש חברים בעולם התיירות והנסיעות, אבל אני רואה שאף אחד לא מרים את השרביט ומוכן ללכת קדימה. כמו שאתה מבין אבא גם מאמין שיש מקום לשלב את התפקיד של יו"ר התאחדות הנסיעות ויו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, והוא אף הצהיר שברגע שיאחדו את התפקידים, הוא מוכן לזוז מתפקידו. אם אתה שואל אותי, זה מזל גדול לענף, שהוא עדיין מוכן לשרת בתפקיד היו"ר".

מה אתה יכול לספר על פעילות קבוצת סיגנל?

"סיגנל כל הזמן משקיעה בהתפתחות. זו חברה מתפתחת גם בצד הקמעונאי וגם בצד הסיטונאי. משווקת מוצרים וגם מייצרת. סיגנל משווקת מוצרים שלה ישירות לקהל הפרטי וגם לקהל העסקי, וגם יש לה סיטונאות יצרנית. אנחנו כל הזמן אנחנו משקיעים בהתפתחות ובהרחבת הפעילות כדי להמשיך להיות בין החברות המובילות".

איזה סוג מנהל אתה?

"אני מנהל שדורש הרבה ומאמין שאני מאפשר עצמאות למנהלים שעובדים איתי. אני מאד מאמין בסיעור מוחות, מאד מאמין במנהלים של סיגנל. יש לנו מנהלים מצוינים בחברה ואני שומע דעות של מנהלים אחרים, בטרם אני מקבל החלטה. סיגנל לא הייתה יכולה להצליח להתפתח לולא המשאב הכי חשוב שלה, וזה כוח האדם. יש לנו בחברה עובדים נהדרים, שמשקיעים מעל ומעבר, מעבר לשעות העבודה, לרבות ההנהלה ומטה החברה. בלעדיהם לא היינו יכולים לעשות שום מהלך. יש לי אהבה והערכה גדולה אליהם. הם מאד חשובים לי".

יש לכם כוונה להמשיך להתרחב עם משרדים נוספים, כמו השותפות האחרונה במשרד של עופר אזולאי באשדוד?

"אני חושב שחברת תיירות, שדורכת במקום, תלך באופן טבעי לאחור. אנחנו כל שנה שומרים על צמיחה ומתרחבים עם הרבה מאד מחשבה. מרחיבים את הפעילויות וגם משקיעים בפעילויות הקיימות. משקיעים הרבה מאד בעומק של החברה בצד טכנולוגי. אנחנו עושים זאת בצורה מתונה, לא קופצים מעל הפופיק, כדי שמוטת השליטה שלנו עדיין תהיה חזקה". 

איך אתה רואה את עתיד סוכן הנסיעות לאור הורדת העמלות?

"אני מאמין שיש עתיד לסוכן הנסיעות בארץ. הסוכן תמיד יוכל לתת ערך של שירות ללקוח הפרטי. השוק לאט לאט מתגבש לקבוצות גדולות וזה ייתן יתרון במחיר. לסוכן הקטן יהיה קושי יותר גדול להשיג את המחירים הטובים. הסוכן צריך לתת שירות ללקוח, ותמיד יהיה זמין מעבר לשעות העבודה. את הסוכן העסקי תמיד יצטרכו. החברות העסקיות מקבלות ערכים נוספים מהסוכן העסקי, ערכים של ניתוחי הנסיעות, שירותי ניהול הנסיעות, תמיכה טכנולוגית במערכות מידע. מבחינת עתיד הענף, יש מקום לסוכן. רואים כבר סוכנים, שחוברים לשחקנים גדולים כדי ליהנות ממטריית עמלות היתר.  מבחינת חברות התעופה הן צריכות להבין שהן צריכות את סוכן הנסיעות, במיוחד אל על. סוכני הנסיעות בעד אל על, ואסור לה לוותר עליהם".

מה אתה יכול לספר על ההתפתחות בכרמל תיירות?

"כרמל עברה שינוי מאד גדול השנה עם החלפת המנכ"ל. נפרדנו מגיא מלמד בהחלטה משותפת. שני הצדדים היו צרכים ריענון. גיא נשאר יקיר החברה וגם חבר אישי שלי. אני מאחל לו הרבה הצלחה, ובכל דרך שיבחר, הוא יצליח. במקומו נכנס יגאל אבני, רכש מצוין. אנחנו כבר בשנה הראשונה רואים שיש משב רוח מרענן. הוא מקצוען בתחומו. נכנסנו לפרויקטים חדשים, הרחבנו את הטיולים המאורגנים, מאמינים שצריכים להמשיך בכיוון הזה, ואנחנו מאמינים ביגאל".

מה אתה לא אוהב בענף?

"לפעמים, חוסר קולגיאליות מהחברים בענף, זה דבר שמפריע לי. סך הכל ענף טוב. יש לי הרבה חברים. יש  אנשים טובים בענף. הלוואי וייכנס דור צעיר לענף. אני מקווה שיהיה שקט וביטחון במדינה, וכולנו נוכל להתפרנס בכבוד והענף יפרח".

יואב, יש סיכוי שתיכנס בבוא היום לפעילות בהתאחדות ותחליף את אבא בתפקיד היו"ר?

"להיכנס לנעליים של אבא? אלה נעליים ענקיות. בוא נשאל, אם אני מוכן להשתלב במסגרת של ההתאחדות. כרגע זה לא על סדר יומי. כרגע אני משקיע את הזמן בחברה ובפיתוח שלה. בזמן החופשי שיש לי, אני משקיע בדרך כלל במשפחה ובשני הילדים הקטנים שלי".

טיזרים

"לקבוצת סיגנל יש דור המשך. זה לא רק יואב. זה גם בועז אחי, שלקח את ניהול הקול סנטר ועושה עבודה מצוינת"

"להיכנס לנעליים של אבא? אלה נעליים ענקיות. אני לומד ולומד רוב הזמן כדי לקבל את המנכ"לות של הקבוצה"

"אף אחד לא העמיד את עצמו לבחירה לתפקיד יו"ר ההתאחדות. מאד קל להגיד: זהו, מספיק, וללכת. ואז מה?"

"סיגנל לא הייתה יכולה להצליח ולהתפתח לולא המשאב הכי חשוב שלה, כוח האדם. יש לנו עובדים נהדרים שמשקיעים מעל ומעבר".    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: