"תחרות זו בריאות"
אומר בועז וקסמן, הבעלים של אופיר טורס, המצדד בתחרות הוגנת ומאמין בעתיד הענף למרות הקשיים
בועז, כיצד אופיר טורס מסכמת את שנת 2015?
"שנת 2015 הייתה מאופיינת בגידול במספר הנוסעים ובמחירים נמוכים. בסך הכל שנה טובה, כשהתאמנו את עצמנו לתנאי הסחר המשתנים. המצב הביטחוני מעיק מאד על התיירות הנכנסת. נדבך חשוב הוא להביא יותר תיירים, ומדי פעם הוא נגדע, וזה מאד מדאיג ובעייתי".
ממה אתה מודאג כיום בענף?
"הדאגה הספציפית נקודתית היא מהנפקת פוליסות ביטוח נוסעים, שהיו 50 שנה חלק מהשירות של הסוכן ללקוח. כיום רוצים להפקיע מהסוכן את הזכות לתת את השירות ללקוח, זאת כאשר באותה שעה מעניקים זכויות ביטוח לבנקים ולאחרים, שגם הם נותנים שירות ללקוח. זה ענף חשוב ללקוחות וגם לטובת הסוכן, ואני מודאג מכך".
איך התאחדות סוכני הנסיעות מתמודדת עם הבעיות?
"ההתאחדות מתפקדת היטב, לא מזניחה את הטיפול בבעיות המקרו, וחני סובול סובלת את כל בעיות העבר. היא מטפלת בנחת ובהיגיון בבעיות החשובות".
מה התכניות של אופיר טורס לשנת 2016?
"אנחנו רואים אסטרטגית המשך שיתוף פעולה הדוק עם סוכני הנסיעות, לחזק את עסקי הסקי והחורף, בעיקר, בולגריה, איטליה, קלאב ולטור. נמשיך להגדיל חלקנו ברוסיה, 'לילות לבנים'. כבר עכשיו הבטחנו גידול בעסקות סגורות לגרמניה ואלפי נוסעים לסלובניה, שמפרגנת לסוכני הנסיעות. מתחילים להתלהב מהמדינה הזו. אגמים וירוק. נמשיך לפתח את השייט חזק ואת כל הנציגויות, נשקוד הלאה על התיירות הנכנסת ופיתוח קשרים עם חו"ל".
האם לסוכן הנסיעות יש עוד זכות קיום במציאות הנוכחית?
"האם יש עתיד לעיתון מודפס? יש עתיד אם יש גיבוי דיגיטלי. וגם לסוכן נסיעות וקונצרן יש עתיד ארוך טווח עם מאות אלפי לקוחות כל השנה".
איך אתה רואה את התחרות הגוברת בין הספקים לסוכנים?
"סיסמה בחיים: תחרות זו בריאות. במיוחד שהתחרות הוגנת והספק פועל עפ"י החוק וכללי מסחר הוגנים".
ראינו בשנה האחרונה רכישות גדולות בענף. בי.טי.סי, תלמה נסיעות. אתה לא מצטרף לחגיגת הרכישות?
"יש רכישות על הפרק ומו"מ עם סוכנים. כאשר יבשילו התנאים ויהיו טובים גם לנרכש וגם לרוכש, על הכיפאק".