אא

בכירי המלונאים מסכמים שנה טובה וחוששים מנפילה נוספת

ראובן אלקס, ערן קויאטק, שי אסיה, ענת סטריק דאהן – על מצב הענף, על שיתוף הפעולה עם הסוכנים ועל הצפי לשנה הבאה

שנת 2015 נחלקת לשניים אצל המלונאים, עד האירועים הביטחוניים של החודש האחרון ומאז שהם פרצו ומשפיעים על הענף.

ראובן אלקס, מנכ"ל רשת פתאל, מציין כי "עד פרוץ האירועים הייתה שנה שהתאפיינה במגמת התאוששות, וסך הכל היה קיץ טוב מאד, אבל לצערנו, אקורד הסיום מאד בעייתי ומאד מוטרדים מכך שזה שעלול להשפיע להרבה זמן, השפעה ארוכת טווח. קשה לראות מועד סיום לסבב הטרור הזה. ראינו מה קרה אחרי 'צוק איתן', וכשהשוק החל להתאושש, הגיע הסבב הנוכחי".

על שיתוף הפעולה מול הסוכנים של רשת פתאל, אומר אלקס כי: "הסוכנים מאז ומתמיד היו שותפים ונשארו כאלה. אין ספק שהשוק משתנה, העולם משתנה בעקבות מהפכת האינטרנט והסלולר, אבל לאור היחסים העסקיים ארוכי השנים עם הסוכנים אנחנו מכבדים את פועלם ומעמדם".

על תשלום העמלות לסוכנים אומר אלקס: "בהחלט יש נתח עמלה מאד מכובד ביחס לענפים אחרים וגם ביחס להרבה מלונות בחו"ל. בהחלט חושב ששיתוף הפעולה יכול להמשיך ולפרנס את שני הצדדים נכון, בעיקר כשיהיה לנו שקט".

ערן קויאטק, מנכ"ל רשת רימונים, אומר על שנת 2015: "שנה מאתגרת. התחילה עם המשך השפעת השלכות צוק איתן, משבר התיירות מרוסיה. ההתחלה הייתה קשה והתחלנו לראות את האור בקצה המנהרה יותר מאוחר. הענף ציפה שזה יקרה בחודשים אפריל- מאי, אבל זה התחיל להתעורר לקראת ספטמבר- אוקטובר, כאשר בירושלים ובנצרת ראינו חזרה של התיירים. אבל אז הגיע טרור, וכמו כל דבר בעל אופי ביטחוני, הוא מיד משפיע. היו כבר ביטולים, אמנם לא בהיקפים כמו 'צוק איתן'. אני חשש שתהיה עצירת הזמנות קדימה. זה לא נראה טוב, אבל לא קטסטרופה כמו ב'צוק איתן'. זה ברמת המקרו".

ברמת  המיקרו, מבחינת רשת רימונים, אומר קויאטק: "שנה מאד מעניינת. הטמענו את חוף תמרים. השקענו הרבה כסף במלון, ששינה פניו מבחינת תפעול ומבנה. מתחילים לראות פירות, עובדים על תהליכים, תוכניות ודברים שיש בקנה, כאשר אנחנו בוחנים התרחבות". על הניסיון לרכוש את מלון הנסיכה, שלא צלח , אומר קויאטק: "נכון, אבל עדיין אנחנו נמצאים כאופציה לגוף הרוכש, אחת מכמה אופציות לקחת את ניהול המלון, כאשר אין הרבה אפשרויות לכך".

לגבי הצפי לשנת 2016 אומר מנכ"ל רימונים: "אני תמיד אופטימי. מסתכל במשקפיים במסגרת ורודה. עושים מהלכים, פעולות והבשלה של תהליכים, שינויים בהסכמים. מקווה שמהלכים של התאחדות המלונות בהבאת תיירים לאילת יקרו. יש לנו כוונה לשפץ שתי קומות במלון רימונים אילת, להשביח עוד יותר את המלון שעושה תוצאות מצוינות ועשה שנה טובה".

על היחסים עם הסוכנים אומר קויאטק: "יחסים מאד מורכבים. כל אחד צריך לדאוג לנתח ולרווח שלו. אני לא רוצה לפגוע בסוכנים, שהם שותפים מלאים שלנו. צריך לתמרן, כל אחד רוצה למקסם את רווחיו. צריך לעבוד עם הרבה שכל, רגש והתחשבות, להבין שאנחנו והם יחד לאורך זמן. לא תמיד מסתכלים על העסקה הקרובה, אלא מסתכלים לטווח ארוך. רובם רואים את הדברים עין בעין איתנו. הם מבינים שהם צריכים אותנו המלונאים, ואנחנו צריכים אותם. תן וקח. יד לוחצת יד".

כששואלים את שי אסיה, משנה למנכ"ל רשת קראון פלזה, איך הוא מסכם את שנת 2015, הוא מחייך: "השאלה אם השנה זה תשעה חודשים או שנים עשר חודשים? השנה חששנו מאד בגלל הנזקים של 'צוק איתן' בשנה שעברה. הופתענו לטובה מהרבעון הראשון מבחינת התיירות הנכנסת, למרות שראינו חשש מהגעה לאזור. בכלל הייתה שנה טובה מאד, בעיקר התפוסה של הקיץ והחגים, בפעילות העסקית ובתיירות הפנים הקהל היה נהדר. לדאבוננו, מה שקורה עכשיו משפיע. מזלנו שהיו לנו בירושלים כנס החלל  וכנס של ההסתדרות ציונית. אנחנו רואים ביטולים מצד קבוצות של ישראלים,  שדחו את המועד" .

על התחזית ל-2016 אומר אסיה: "תחזיות כתבנו לפני שהתחיל כל העניין. אם הכל יחזור למקומו, נמשיך את המגמה החיובית של 2015. לא יודעים כמה זיכרון טוב יש לאלה שצריכים להגיע. היו צריכים כעת להגיע כמה קולגות במיזם של הרשת הבינלאומית, הם חששו ואמרו באלגנטיות כי יש בעיות עם המשפחה".

על הקשר עם הסוכנים אומר אסיה: "יש סינרגיה. שתי ישויות שלא יכולות לחיות אחת בלי השנייה. העבודה מול  הסוכנים  מצוינת בכל המישורים, בכל פלחי השוק. גם להם יש קשרים בעולם וגם הם נתקלים לא פעם בבעיות לאור מה שקורה והם מנסים לעזור בתיירות הנכנסת".

על תוכניות הרשת הוא מספר: "תוכניות טובות. במלון קראון פלאזה בים המלח טרקלין עסקים חדש וממשיכים בחידוש קומות. נפתח מסעדת שף חדשה בקראון פלזה ירושלים. אמור לקום מלון חדש, אינדיגו, בשרונה בשנת 2017, שאנחנו אמורים לנהל. אנחנו גם שמים את  יהבנו על המסחר האלקטרוני, כאשר בשוק האסייתי אנו מאד חזקים".

ענת סטריק דאהן, סמנכ"ל השיווק של רשת טמרס, מציינת כי "שנת 2015 היה שנה טובה לרשת מבחינת שורת הרווח הנקי לצד שיפור בשביעות הרצון של אורחינו. בנוסף ,ערכנו השנה שיפוצים והרחבה במלון דניאל הרצליה ושיפוץ כולל של חדר האוכל בדניאל ים המלח".

גולת הכותרת לשנת 2016 תהיה פתיחתו של מלון ווסט לגון ריזורט נתניה, מלון מפואר שיכלול 273 חדרים וסוויטות, מסעדות, אולמות לכנסים ואירועים, ספא, בריכה וחוף ים.

על קשרי הרשת עם הסוכנים אומרת ענת: "הקשר שלנו עם הסוכנים בארץ ובחו"ל מבוסס על כבוד הדדי ויחסי הגינות. לצד פעילות בערוצים הישירים אנו מחזקים את הסוכנים. יש לנו, למשל, תוכנית בתחום תיירות נכנסת הכוללת מתן רכב חינם לשוהים מינימום 7 לילות ברשת, תוכנית אקסקלוסיבית לסוכני הנסיעות, שאינה נמכרת באף ערוץ אחר. חלק מהסוכנים עושים ממשי בהטבה כדי להתגבר על התחרות באתרי האינטרנט השונים הכוללים את ה-OTA החזקים".

ענת מאמינה בתוכנית ארוכות טווח בתחום התיירות ושואפת ל"הקמת רשות תיירות מקצועית שתטווה תוכניות לטווח ארוך לפיתוח הענף".

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: