אא

"נעלמו הגבולות בין סיטונאות לקמעונאות"

איציק פנסו, מנכ"ל פלאנטו, המאמין ביכולתו של הסוכן להתקיים ומנסה להבהיר מדוע הקמעונאים התחילו לייצר ולהתחרות בסיטונאים

איך אתה מסכם את שנת 2015 מבחינת רשת משרדי פלאנטו?

"מוקדם עדיין לסכם את השנה מאחר ונותרו עוד כחודשיים עבודה, ובמדינה שלנו חודשיים יכולים להיות קריטיים בהשפעה על השנה כולה.

נכון להיום משרדי פלאנטו מכרו ליותר נוסעים השנה בהשוואה לשנה שעברה, מגמה דומה לנתוני הלמ"ס .

יחד עם זאת, ירידת המחירים וגידול התחרות יבואו לידי ביטוי, כנראה, בשורת הרווח בסוף השנה.

משרדים, שהשכילו לקחת את הגידול בתנועת הנוסעים ולמכור להם מוצרים נוספים, או שידעו לעשות שימוש נכון בהסכמי פלאנטו  ולקנות מספקים שמתגמלים, לא בהכרח ייפגעו בשורת הרווח. יש משרדים בפלאנטו, אשר פונים לנישות על מנת לשפר רמת רווחיות".  

מה החידושים שהכנסתם השנה, ואיך אתם מתמודדים עם הירידה בעמלות?

"השנה עסקנו בשיפור המערכות הקיימות והמשך הטמעתן בקרב הסוכנים, בין השאר, כדי שיידעו לעשות שימוש במוצרים המופיעים בהם והנותנים יתרון תחרותי בשוק. אנו צירפנו ספקים אינטרנטיים גלובליים במטרה לאפשר רכישה במחירים תחרותיים וברווחיות גבוהה יותר וכדי להראות ללקוחותינו, שגם בעידן האינטרנט הסוכן עדין מהווה גורם משמעותי ברכישת מוצרי תיירות".  

מה היתרונות שפלאנטו נותנת לסוכן נסיעות החבר ברשת?

"מעבר למערכות הטכנולוגיות המתקדמות, שאנו מספקים לסוכני פלאנטו, אנו בעצם מספקים להם את הפריבילגיה להשתייך לרשת עם מחזור פעילות מאוד משמעותי, שמקבל ביטוי בהתייחסות ספקים גלובליים לפלאנטו. אצל חלק מהספקים הישראלים אנו מקבלים יחס, שהולם את גודלה של פלאנטו, ומעבר לעמלות עמידה ביעד אנו מקבלים מבצעים אד הוק, אשר 'עוזרים' לבצע מכירות" .

מה אתם מתכננים לשנת 2016 ומה הציפייה שלך לשנה הקרובה?

"בשנת 2016 אנו מתכוננים להעמיק את שיתופי הפעולה בין חברי הרשת, להמשיך לייצר הסכמים עם ספקים ישראלים וגלובליים, אשר יתנו לפלאנטו יתרון מסחרי וידעו לתגמל את הרשת בגין היקף הפעילות שלה. אנו נמשיך לשפר את המערכות הטכנולוגיות ונפעל להעמיק את השימוש בהן".

סוכן נסיעות יכול כיום להתקיים?

"סוכן הנסיעות יכול להתקיים!!! במקום שאני נמצא, אני יכול להעיד שיש סוכנים, שיודעים להרוויח יפה מאוד. אם הייתי צריך לשרטט קווים לדמותו של הסוכן המצליח, הייתי מדגיש תכונות כמו: רצון ללמוד ולהתחדש, סקרנות מקצועית, עקשנות, חריצות, נגישות ללקוח, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, יכולות לימוד שימוש ואימוץ כלים טכנולוגיים".

מה מפריע לך בענף הנסיעות?

"הכי מפריע לי שנעלמו הגבולות בין סיטונאות לקמעונאות. הסיטונאים/ספקים מוכרים ישירות ללקוח הסופי והקמעונאים התחילו 'לייצר'. מעבר לתחרות שגרמה להורדת מחיר, הרי שבשורה התחתונה, לטעמי, הלקוח מקבל שירות נחות בטיבו מזה שהיה מקבל אצל סוכן הנסיעות. במקביל הסוכנים מבינים שאי אפשר להשאיר את הזירה לסיטונאים ומייצרים בעצמם חבילות תוך שהם מרכיבים אותן בין השאר מטיסות לואו-קוסט, קניה ישירה של חדרי מלון והעברות, ובכך מצליחים לייצר תחרות מחיר לסיטונאים המקומיים. השאלה המרכזית, לאן תוביל התחרות הזו, והאם מדובר בתחרות בריאה או בתהליך הרסני לשחקנים בענף, ולא משנה מי הגורם שייפגע בתהליך הזה".

מה דעתך על הרכישות, שמבצעת תלמה נסיעות?

"אין לי מספיק מידע לחוות דעה על מהלכי תלמה, אבל היא לא הגורם היחיד בשוק, שפונה למנהלי משרדים בהצעות רכש".

איך אתה רואה את התחרות הגוברת בכלל בענף?

"תחרות היא דבר בריא לטעמי, כל עוד היא מביאה להתייעלות, יצירתיות וחדשנות, ובכך גורמת

להגדלת השוק. תחרות, אשר תגרום להרס גורמים שונים על מנת להשיג רווחים מיידים לטווח הקצר, תביא בסופו של דבר לאיבוד האמון של הצרכן הישראלי בשחקנים המקומיים".

 

טיזרים

"במקום שאני נמצא, אני יכול להעיד שיש סוכנים, שיודעים להרוויח יפה מאד"

"השאלה המרכזית לאן תוביל התחרות בין הסיטונאים לקמעונאים היצרניים והאם מדובר בתחרות בריאה או בתהליך הרסני לשחקנים בענף ולא משנה מי הגורם שיפגע בתהליך הזה"

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: