אא

ב'יום העתיד' במסגרת יריד ITB יוצגו נתוני התיירות הבינלאומית לשנת 2008 ומגמות לשנת 2009

'מחנה ההרפתקאות' ביריד יתמקד בתיירות ההרפתקאות והטבע הצוברת תאוצה ברחבי העולם.

Shutterstock Shutterstock
במסגרת האירועים המגוונים ביריד התיירות ITB, שיתקיים בברלין בין ה- 11 ל- 15 במרץ, ראוי לציין את 'מחנה ההרפתקאות', שיעמוד במרכז אגף תיירות ההרפתקאות והטבע. "המטיילים מחפשים משהו שונה", אומר דוד רואץ, מנהל בכיר של ITB. "טיולי הרפתקאות מציירים תמונה שונה וייחודית של העולם".

אגף ההרפתקאות והטבע יציג טעימות והמחשות של הדרכים המגוונות להתנסות בחוויות ייחודיות. ספקים, לשכות תיירות וארגונים מכל רחבי העולם יספקו לאנשי התיירות ולמבקרים מידע על משלחות, חופשות צלילה, טיולי טבע ואקולוגיה.

"פגישה עם המדבר" יהיה המוטיב המרכזי באגף ההרפתקאות והטבע, ולהקות של מוסיקאים ורקדנים מפנמה, קניה, קזחסטן, קוריאה ומדינות אחרות, יקדמו את פני המבקרים.

ב'יום העתיד', ב- 11 בחודש, שיפתח את ועידת התיירות במסגרת היריד, יוצגו נתוני התיירות היוצאת והנכנסת במדדים מדינתיים ברחבי העולם, כשבמוקד יהיו שווקי התיירות המתפתחים באסיה.

המדינות המובילות באסיה בתיירות הנכנסת בשנת 2008 היו: אינדונזיה עם גידול של 17% לעומת 2007 ומקאו עם גידול של 10%. בכל מדינות היבשת נרשם גידול ממוצע של 6% בין ינואר ליוני 2008, אך במחצית השנייה של השנה התהפכה המגמה ונרשמה ירידה ממוצעת של 2-3%, עפ"י נתוני UNWTO, ארגון התיירות העולמי של האו"ם.

רולף פרייטאג, נשיא IPK הבינלאומית, החברה הבודקת את נתוני התיירות בכל רחבי העולם, מעריך כי שנת 2009 תהיה 'מאתגרת' יותר. "הירידה מהכנסות מתיירות ביפן, דרום קוריאה, סין וטייוואן, תפגע בתיירות בכל היבשת, כש- 70% מהנוסעים מגיעים מתוך האזור עצמו", אמר פרייטאג.

למשבר הכלכלי, הפוגע משמעותית בשוקי המזרח הרחוק, יש השלכות על התיירות בשאר העולם. למשל, ביפן, הנמנית עדיין ברשימת 10 יצואניות התיירים המובילות בעולם, נרשמה ירידה משמעותית בתיירות היוצאת בשנת 2008 – 16.5 מיליון נסיעות לעומת 18 מיליון לעומת 2007. בסין נרשמו יותר נסיעות, קרוב ל- 40 מיליון, אלא שכ- 70% מהן להונג קונג ומקאו, השייכות לסין עצמה. עם זאת, ניכר גידול מרשים בנסיעות הבינלאומיות מסין, גידול הנאמד ב- 14% עפ"י נתונים מקומיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: