אא

"ניתן לממש החלטות ממשלה שהתקבלו תוך שנה ולא תוך חמש שנים"

בתגובה לתכנית הלאומית להוזלת הנופש, נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, יוצא בדרישה לצמצם בירוקרטיה, להוזיל עלויות כדי לעודד יזמים לבנות עוד בתי מלון, ובמקביל לצאת בתכנית שיווק שתגדיל את מספר התיירים ותאפשר לאותם מלונות לשרוד

| |

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, מגיב היום (רביעי) להחלטות שהן חלק מהמלצות הוועדה להוזלת הנופש, להפחית בבירוקרטיה ולהקל על יזמים. כמו כן, ההתאחדות מברכת על האפשרות לשלב גם דירות למכירה בפרויקטים מלונאים.

במקביל, כדי לממש את היעדים עליהם הכריזו היום שני השרים ולהוזיל משמעותית תוך פרק זמן קצר את עלויות הנופש, קורא גונן לשר כחלון ולשר לוין לממש בראש ובראשונה החלטות ממשלה שכבר התקבלו, וניתן לממש, תוך שנה ולא תוך 5 שנים.

לדברי גונן: "מאחר וגם מלונאי ישראל ישמחו למכור חדרים במחירים נמוכים יותר,  הרי שהם מצפים שהממשלה תוציא אל הפועל את ההחלטה שקיבלה בעקבות הוועדה להוזלת מחירי הנופש, בשנים 2012 ו-2014, להורדה בפועל של עלויות הרגולציה, אשר חורגות באופן מהותי מהעלויות המקובלות במלונאות במדינות ה- OECD, בדרך שתאפשר להגיע למחירים נוחים יותר באופן מיידי, ולא רק כתכנית לטווח של מספר שנים, אשר תלויה אך ורק בבניית בתי מלון חדשים. עלויות הרגולציה החריגות תפחו עם השנים, יחד עם התייקרות תשומות ניהול בתי המלון בישראל, לצד התחזקות השקל, והן אלו שמביאות בעיקר לעליות המחירים".

עוד אומר גונן כי על מנת שהתכנית תצליח, ליבת העשייה החשובה ביותר היא פעולות השיווק והגדלת מספר התיירים. "אין ספק שסביבה גיאופוליטית טובה יותר היתה מסייעת להשגת המטרה, אבל גם בתקופה הנוכחית פעילות שיווקית נכונה יכולה להביא לגידול מספר התיירים", מוסיף גונן.

מנכ"ל התאחדות המלונות מדגיש כי ההתאחדות מעריכה את  הישג השר לוין לאישור תקציב שיווק משמעותי למשרד התיירות, אך התקווה הגדולה היא שההוצאה לפועל של התקציב לא תהיה בחוסר אפקטיביות, כפי שהיה עד כניסת השר, ותתבצע תוך שיתוף פעולה מלא עם הסקטור הפרטי.

"כדי לא לחזור על תסמונת גולן טלקום, חשוב מאד לצמצם בירוקרטיה ולהוזיל עלויות כדי לעודד יזמים לבנות עוד בתי מלון, אבל במקביל גם להגדיל את מספר התיירים כדי לאפשר לאותם מלונות לשרוד. פעילות שכזו משתלבת בתוכנית הבסיסית של התאחדות המלונות בישראל, כפי שהוצגה לממשלה לדורותיה, של תוספת 23,000 חדרי מלון בכל רחבי ישראל (לא רק בתל אביב), וחתירה להיקף של 6.5 מיליון תיירים", אומר מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: