אא

כנס התעופה הבינלאומי התקיים בהרצליה

תא"ל (במיל') אברהם עשהאל, ראש מכון פישר בכנס התעופה הבינלאומי של מכון פישר ורת"א: "קורא למקבלי ההחלטות להאיץ את תוכנית המיגון לכלל המטוסים בחברות התעופה הישראליות"

| |

תא"ל (במיל') אברהם עשהאל, ראש מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל פתח את כנס התעופה הבינלאומי השנתי השמיני של מכון פישר ורשות התעופה האזרחית, בהשתתפות מאות מבכירי ענף התעופה בארץ ובעולם: "תעשיית התעופה על תשתיותיה ואנשיה היא שער הכניסה והיציאה למדינת ישראל. עיקר תנועת התיירות לישראל וממנה, כמו גם תנועת העסקים נעשים באמצעות תעשיה זו. מאות אלפי טייסים, דיילים ואנשי תחזוקה יידרשו להפעלת עשרות אלפי המטוסים העתידים להתווסף לציי התעופה בעולם. נוסיף עליהם את התעשיות הסובבות סביב התעופה והרי לפנינו פוטנציאל כלכלי עולמי בלתי רגיל. חשוב שגידול זה לא יפסח על מדינת ישראל ומן הראוי שניערך לקראת הבאות".

עשהאל הוסיף, כי "מזווית ביטחונית, צריך רק להרים את הראש ולראות את היקף האיומים על תעשיית התעופה – הגורם האנושי, הטכני והטרור באוויר, כשהאירוע האחרון בסיני הוא דוגמא חיה לכך. הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתעופה הוא עצום ומכאן שעלינו למזער את האיומים על פוטנציאל זה בדגש על הטרור האווירי. מדינת ישראל הייתה הראשונה לאבטח את מטוסיה, הראשונה לפתח טכנולוגיות מתקדמות הגנה מפני חלק מהאיומים והראשונה בהחלטה להשקיע בהטמעת טכנולוגיות אלה במטוסים אך לא די בכך: אני מנצל את ההזדמנות וקורא מעל במה זו למקבלי ההחלטות להשקיע יותר ולהאיץ את תוכנית המיגון לכלל המטוסים בחברות הישראליות".

הרצאת הפתיחה בכנס ניתנה על ידי ישראל כץ, שר התחבורה והמודיעין: "מדינת ישראל היא מדינה שמאותגרת ביטחונית בצורה משמעותית ביחס לשאר המדינות בעולם. אנו היינו הראשונים בעולם שנאלצנו לאבטח את מטוסינו האזרחיים ולצערנו – העולם נאלץ ללכת בעקבותינו. ראינו את אסון המטוס הנורא בסיני ואנו מבינים בסבירות גבוהה שהוא הופל בחבלה זו או אחרת. הבנה זו מביאה להחלטות שנוקטות מדינות ברחבי העולם בקשר לטיסות לשארם א-שייח, מה שמחדד את האתגר עימו מתמודד עולם התעופה בתחום הביטחוני.

השר כץ התייחס לחתימת ההסכם בין אלעל לבואינג לרכש מטוסים חדשים בשנים הבאות: "המהלך מעיד שאלעל מאמינה בעצמה ונערכת להתפתחויות בשוק התעופה. אלה השנים הטובות ביותר של התעופה הישראלית אי פעם, וזה מראה שתחרות נכונה וטובה גם לציבור שמקבל שירות יותר טוב ויותר זול וגם לחברה עצמה שנערכת לתחרות בשוק העולמי. אני שמח שחברות התעופה הישראליות נערכו לתחום ה-Low cost והן מטיסות יותר נוסעים: אנו רואים שיותר ישראלים טסים לחו"ל כי המחירים יותר זולים ובטוח שזה יהיה הכיוון אליו נתקדם".

ג'ו סולטנה, מנהל רשת הנתיבים ביורוקונטרול פירט בהרצאתו על האתגרים העומדים בפני התעופה העולמית, לאור האירועים האחרונים: "שלא כמו בעבר, חברות התעופה ברחבי העולם צריכות לוודא ולהתייעץ, כולל עם גופי מקצוע וגורמי ביטחון ומודיעין, כי הנתיב כולו בטוח, ולא רק נמלי המוצא והיעד. זה מעלה אתגרים חדשים ותיאומים מורכבים וארוכים של חברות התעופה עם מספר רב של גורמים. החברות מקיימות ניהול סיכונים בזמן אמת, ונדרש תיאום בינלאומי בין מספר רב של גופים שחולקים מידע על בטיחות הטיסה באזורים שונים בעולם".

 

  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: