אא

13 דברים שלא ידעתם על מוסקבה

הנה כמה עובדות על מוסקבה, העיר הכי אדומה והכי גדולה בפדרציה הרוסית. לגזור ולשמור

||| |||
1. מוסקבה הינה לא רק העיר הכי גדולה בפדרציה הרוסית אלא גם באירופה. שטחה הכולל עולה על אלף קמ"ר. 2. נכון להיום מתגוררים בה כ-11.5 מיליון תושבים ועוד כ-3 מיליון שוהים בלתי חוקיים ממדינות אחרות, המשמשים בדרך כלל לעבודה בבניה, מסעדות וניקיון. 3. רכבת תחתית היא כלי התחבורה הפופולרי ביותר בעיר – 185 תחנות, האורך הכולל של המסילות 305.5 ק"מ. כמו כן, כדי לעבור ממקום למקום בעיר לרשותם של תושבי העיר ואורחיה עומדים אוטובוסים, חשמליות, מוניות שירות ואף ספינות.

רכבת תחתית במוסקבה

4. אם נוסעים ברכבת התחתית לכיוון מרכז העיר, על התחנות מכריז קול גברי. אם נוסעים בכיוון ההפוך – קול נשי. זה נעשה כדי להקל על נוסעים לקויי ראיה. 5. מספרים שקיים קו נוסף של רכבת תחתית – קו סודי, המחבר בין קרמלין ומוסדות ממשלה אחרים לבונקר תת-קרקעי. נכון להיום לא קיימת הוכחה ממשית לקיום קו זה. 6. מוסקבה – שיאנית עולמית בכמות המיליארדרים המתגוררים בה. בשנים האחרונות היא עקפה את ניו-יורק! 7. החנות הכי יקרה באירופה נמצאת במוסקבה – מדובר בבוטיק של הממוקם ברחוב טריטאקובסקי  (שטחו הכולל 685.5 מ"ר).

ג'ורג'יו ארמאני - החנות הכי יקרה באירופה

8. שני היהלומים היקרים ביותר בעולם נמצאים במוסקבה, באוסף היהלומים של קרמלין. אחד מהם, בשם "שייח'" (במשקל 88 קאראט) ניתן במתנה לצאר ניקולאי ה-1 ע"י השייח' האיראני בשנת 1829. השני, בשם "אורלוב", שנמצא כנראה בהודו ושימש כעין של בודהה, ניתן במתנה לצארית יקטרינה ה-2 ע"י מאהבה, הדוכס אורלוב. כדי לראות את אוסף היהלומים ניתן לקנות כרטיס. 9. אורכם הכללי של כל הרחובות במוסקבה – 4350 ק"מ. כדי לעבור מרחק כזה בהליכה נינוחה, תזדקקו ל-36 ימים. 10. האנדרטה הכי גבוהה במוסקבה – אנדרטת הניצחון בגובה 141.8 מטר. כל 10 ס"מ מגובה האנדרטה מסמנים עוד יום של המלחמה הגדולה על המולדת (בין השנים 1941 – 1945). 11. קיים מיתוס שבמוסקבה טמונים האוצרות של הטמפלרים, אשר הוברחו מפריז אחרי חיסול המסדר במאה ה-14. 12. מספרים שבמוסקבה יש לא מעט בניינים רדופי רוחות. בדרך כלל זה מתקשר לסיפורי חיים טראגיים של אלה שהתגוררו בבניינים האלה או ניספו בהם. 13. שנים רבות במוסקבה היה קיים מיתוס על "הנזיר המואר", שמסתובב בלילה ברחובות מוקף ניצוצות אור. מסתבר שמדובר במדען, שלראשונה החל לעשות ניסויים עם זרחן, וכשחזר הביתה שאריות החומר נדבקו לו לנעליים והפיצו ניצוצות.

האנדרטה הכי גבוהה במוסקבה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםרוסיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: