אא

הרוסים באים: האם ישראל תהפוך ליעד הבא

על רקע המתיחות הגואה בין רוסיה לטורקיה לאחר הפלת המטוס הרוסי, מקווים בישראל לנצל את המומנטום ולקרוא לתיירים הרוסים להגיע ארצה בהמוניהם. וגם, איך המשבר בין שתי המדינות ישפיע על עליית מחירי הנופש באיי יוון. בכירי ענף התיירות והנסיעות עונים

|| ||

המשבר בין רוסיה לטורקיה, שהחל לפני כשבועיים בעקבות אירוע הפלת המטוס הרוסי בשטח שבין טורקיה לסוריה, הוביל לתגובה קשה מצידו של פוטין ולאישור שורה של צעדים וסנקציות כנגד הטורקים. לפי ההערכות, אחת ההשלכות הצפויות מהמתיחות בין המדינות עשויה להתבטא גם בזירה התיירותית.

גורמים בענף התיירות גורסים, כי התיירים הרוסים שנהנו עד היום משפע הקלאבים והנופשונים שיש לטורקיה להציע, עתידים לחפש אלטרנטיבות אחרות ברחבי האזור. כאן נכנסות לתמונה מדינות כמו יוון, קפריסין וגם ישראל אשר צפויות להוות חלופה הולמת לשמש, לחופים ולמזג האוויר הים תיכוני. 

"הפלת המטוס הרוסי על ידי הטורקים, יחד עם אירוע פיצוץ המטוס הרוסי בסיני, מובילים לכך שמפת התיירות משתנה לנגד עינינו", מבהיר מנכ"ל חברת השטיח המעופף, אייל קשדן. לדבריו, "התיירים הרוסים שהיו רגילים לנסוע לחופשות הכל כלול במצרים, בעלות של 15-20 דולר לחדר זוגי, כבר אינם יכולים לעשות זאת יותר. גם לא בטורקיה שהיוותה אלטרנטיבה לחופשות עבורם, על אף היותה יקרה יותר".

עוד מוסיף קשדן, כי "כעת לא נותרה לתיירים הרוסים ברירה, ואלה שמחפשים את השמש והים יכולים למצוא אותם בעונה הקרובה באילת. לפי התחזית של בכירי הענף, המשבר הזה עשוי להוביל לגידול דרמטי של כמות התיירים מרוסיה. זו הזדמנות אמיתית עבור המלונאים באילת לתקוע יתד גדול וחזק יותר בשוק התיירות הנכנסת. כולי תקווה שאף בית מלון או רשת לא ינצלו זאת ויעלו מחירים, כי כבר היום אנחנו גבוהים באספקט הזה משמעותית משכנותינו".


 

גם בחברת התעופה איירופלוט, המפעילה 37 טיסות ישירות ושבועיות בקו ת"א-מוסקבה, והמיוצגת ע"י חברת אופן סקיי בישראל, מזהים את השינוי במפה התיירותית של הרוסים למזרח התיכון. אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי, מסביר: "חברת איירופלוט מאמינה בשוק התיירות הישראלי. כיום מציעה החברה בקווים לישראל 37 טיסות שבועיות במטוסים רחבי גוף כמו בואינג 777, ומסייעת לציבור הנוסעים הרוסי והישראלי כאחד להגיע למעוז חפצם. בעקבות אירוע הפלת המטוס הרוסי על ידי הטורקים, ניתן בהחלט לזהות מגמה של עלייה בגל התיירות הרוסית לישראל. מסיבה זו ומסיבות נוספות איירופלוט תגדיל במרץ 2016 את כמות הטיסות בקווים לישראל עם 7 טיסות נוספות ל-44 טיסות שבועיות".

פורטיס מוסיף, "אני סבור כי לאחר אירוע הטרור המצער שהתרחש בסיני, אילת תזכה לגידול משמעותי בכמות התיירות הרוסית. על כל פנים, אני מאמין כי הקשר החזק והחם בין איירופלוט לישראל יימשך, וכי האירועים האחרונים רק ישמשו כקטליזטור לתנועת תיירות נכנסת משמעותית יותר מרוסיה לישראל וכן לתנועת התיירות היוצאת ממנה לרוסיה".

סוגייה נוספת שיש להתייחס אליה בעקבות אירוע הפלת המטוס, לפי בכירי ענף התיירות, נעוצה בעלייה אפשרית של מחירי הנופש באזור אגן הים התיכון בעונה הקרובה, כדוגמת איי יוון. "קיים סיכוי סביר שהמשבר בין טורקיה לרוסיה אכן ישפיע על אחוזי התפוסה של החדרים באיי יוון, וכפועל יוצא מכך על רמות המחירים עבור הצרכן הישראלי", אומר גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת ישראייר. "מצד שני, עדיין מוקדם לדעת כיצד בדיוק זה ישפיע, כך שאין צורך להיכנס ללחץ מיותר. כבר ראינו שגם ביוון לאחר המשבר הגדול, השוק הישראלי לא נפגע והתיירים המשיכו לפקוד את האיים ולנפוש בהם כרגיל. כולנו צריכים להמתין בסבלנות ולראות מה יוליד יום".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: