אא

ועידה לדיון במעמדה של התיירות הרפואית בישראל

על רקע הירידה החדה בהיקף תיירות המרפא בשנה האחרונה בעקבות צוק איתן, המשבר הכלכלי ברוסיה ושחיקת הרובל, התכנסה בת"א ועידה בהשתתפות שרי הבריאות והתיירות, כדי לדון בדרכים להבראת התיירות הרפואית

| |

ועידה מרכזית לדיון במעמדה ושל התיירות הרפואית  בישראל  התקיימה אתמול (1.12)  ברקע הירידה של השנה ורבע האחרונה בהיקפי תיירות המרפא עד לכדי מחצית מהיקפם ב2013 , בעקבות צוק איתן המשבר הכלכלי ברוסיה ושחיקת הרובל.

שר הבריאות, הרב ליצמן הצהיר בוועידה כי הוא תומך בתיירות הרפואית, ובד בבד קורא להסדרתה. לדבריו: "יחד עם שר התיירות הקמנו ועדה, בראשות מנכ"לי המשרדים, כדי להסדיר את התיירות הרפואית, לייעלה ולקבוע מינונים נכונים, באופן שתוסיף משאבים לבתי החולים, ובמקביל, חס וחלילה שלא תבוא על חשבון רפואת אזרחי ישראל, שקודמת לכל".

שר התיירות, יריב לוין, אמר כי: "התיירות הרפואית היא תחום עיסוק מרכזי של משרד התיירות, ואני נחוש לקדם את הנושא ולהפוך אותו לתחום מוביל ומשמעותי בישראל. מדינת ישראל עשתה עד היום הכול כדי להילחם בתחום ולחסל אותו, בהתאם למדיניות של השרה לשעבר, גרמן. המציאות הזו תשתנה בזכות פעולותיו של שר הבריאות, הרב ליצמן, אשר עם כניסתו לתפקיד הביע נכונות מלאה לקדם את הנושא במלוא המרץ. אנו פועלים בשיתוף פעולה ועומלים על גיבוש תכניות פעולה. משרד התיירות ייתן תמיכה וסיוע שיווקי בכדי להביא את הפוטנציאל הרב הגלום בתיירות הרפואית למימוש מלא".

יו"ר הועידה, נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, התמקד ביתרונות תיירות המרפא עבור תעשיית התיירות הישראלית ובתרומתה לכלכלה ולתעסוקה. לדבריו: "בשנתיים האחרונות התפתח משבר גדול בעקבות מבצע צוק איתן, התחזקות הרובל והכאוס במדינות מסביבנו, ולכך נוספה בלימה מוזרה מצד הממשלה. התוצאה הייתה: איבוד שנתיים, שבהן כל העולם התקדם בפיתוח תיירות המרפא ורק ישראל צעדה לאחור. כתוצאה מכך, נפגעה הכנסתם מתיירות מרפא של בתי חולים, שנאלצו לפטר אנשי צוות רפואי, שטיפלו בישראלים, על בסיס מימון תקנים מהתיירות הרפואית" .

בוועידה נערכו כמה פאנלים בנושאים שעל סדר היום, הראשון בהם: הסוגיה - "האם התיירות הרפואית באה באמת על חשבון הישראלים"? כתב הבריאות: רן רזניק, הנחה את הפאנל, בו השתתפו נציגים מעולם המשפט והאתיקה.

את הפאנל השני בנושא: "איך מעודדים את התיירות הרפואית בארץ"?, הנחה מנכ"ל התאחדות המלונות, בר ניר, והשתתפו בו: ליאוניד אידלמן יו"ר הר"י, אולג שולמן יו"ר האגודה הישראלית לתיירות רפואית, ד"ר איתמר עופר מנכ"ל הרצליה מדיקל סנטר, פרופסור יוסי פרס מנהל מרכז שניידר לרפואת ילדים ונשיא איגוד חברות התיירות לישראל.

הפאנל האחרון בוועידה דן בסוגיה: "האם תפקיד הממשלה לשווק את התיירות הרפואית בישראל? ומה תפקידם של משרדי הבריאות והתיירות בהקשר זה"?, בפאנל השתתפו בין היתר, נועז בר ניר מנכ"ל התאחדות המלונות, פיני שני, ראש אגף השיווק, בפועל, במשרד התיירות דני אנגל מנהל השיווק של המרכזים הרפואיים באסותא ועו"ד איתן צפריר .

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: