רשת מלונות דן מחכה לתיירים מסין
הרשת פיתחה תכנית אירוח בבתי המלון בישראל המותאמת לצרכיו והרגליו של התייר הסיני. בתוכנית: הוספת עמדות אוכל סיני בארוחות הבוקר במטבחי מלונות הרשת, הוספת ערוצי טלוויזיה סיניים בחדרים, וחוברת מידע לאורחים מתורגמת לסינית
רשת מלונות דן נערכת לקראת התיירים מסין. הרשת ביצעה ב-3 השנים האחרונות עבודת מחקר והכנה מעמיקה של השוק הסיני והצרכים של התייר הסיני, על מנת להבין למה מצפה האורח הסיני בהגיעו להתארח ברשת מלונות מובילה כרשת מלונות דן. עם הממצאים הרשת פיתחה תכנית אירוח ראשונה מסוגה בבתי מלון בישראל המותאמת לצרכיו והרגליו של התייר הסיני ולפתח את "נוהל סין" – נוהל אירוח, ראשון מסוגו בישראל, המותאם לתייר הסיני.
עבודת המחקר שביצעה הרשת כללה: מחקרי שטח בקרב תיירים סיניים, בחינת מאמרים אקדמאים, התייעצות עם מומחים לתרבות הסינית בארץ בסין ובאנגליה (עם מומחים שסייעו לפתח את השוק הסיני באירופה ובאוסטרליה), התייעצות עם שפים סינים מובילים בישראל ומעל הכל בדיקה מדוקדקת מה בדיוק קורה בסין כאשר מגיע תייר מקומי להתארח במלונות יוקרה, וכן גם במלונות לא יקרים.
"נוהל סין" של מלונות דן, שיונהג במלונות הפופולריים ביותר בקרב הקהל הסיני: "המלך דוד" ירושלים, דן תל-אביב, דן כרמל חיפה, דן פנורמה תל-אביב, דן ירושלים, דן פנורמה ירושלים ודן פנורמה חיפה, כולל התייחסות למספר היבטים החשובים לתיירים מסין והם: אוכל, אבזור החדר ונגישות המידע.
נוהל סין כולל: קבלת פנים – כל תייר סיני שיגיע לאחד ממלונות דן יקבל גלויה בסינית הכוללת מידע בסינית אודות המלון, אבזור החדרים הכולל: שטיחון לבן לצד המיטה, נעלי בית נוחות, חלוק רחצה וערכה להכנת תה, סכין גילוח, קצף גילוח, מסרק, משחה ומברשת שיניים, מברשת שיניים. טלוויזיה עם 2 ערוצי טלוויזיה בסינית פתוחים, אוכל פינה מיוחדת אשר תגיש אוכל סיני במסגרת ארוחת הבוקר, המורכבת מ-3 סוגי מאכלים משתנים, ביניהם: אורז, דייסת אורז, ירקות מאודים, מרק, דים-סאם, גיוזה, נודלס ועוד. מידע נגיש –בריף מפורט בשפה הסינית אודות המלון הספציפי וכולל את כל המידע החשוב לאורח, אינטרנט – לתייר הסיני מאוד חשוב שהמלון בו הוא מתארח יציע גלישה בחינם ברשת האלחוטית. במלונות דן האינטרנט מוצע בחינם בחדרים ובשטחים הציבוריים, רגישות למספרי מזל – במלונות דן הבינו שיש לשים לב לחשיבות הגדולה עבור האורחים מסין לספרות ספציפיות. בסין, משמעות הספרה 4 הינה מוות בעוד הספרה 8 משמעותה מזל ועושר. לאור זאת, מלונות דן שיארחו תיירים מסין נמנעים מלאכלס אותם בקומה 4 ומשתדלים לאכלס אותם בקומות 8, 6 או 9. רגישות לצבעים – במלונות דן הבינו שחשוב לשים לב גם לצבעים כשמדובר בתיירים מסין. בתרבות הסינית הצבע הלבן משמעותו אבל, בעוד הצבעים אדום, זהב וכסף בעלי משמעות טובה. לאור זאת, כשבמלונות יגישו לתייר הסיני תשורות, פרחים או ברושורים הם יהיו בצבעים בעלי משמעות טובה בעיניי הסיניים.
רפי בארי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של מלונות דן מסר: "לפני 3 שנים זיהיתי שתנועת התיירות מסין לישראל עשויה לנסוק בשנים הקרובות ושמדובר בהזדמנות עסקית אדירה. ככל שנסעתי יותר לסין, למדתי והבנתי מקרוב את השוק הסיני ואת צרכיו המיוחדים של התייר הסיני, הבנתי שמדובר בהזדמנות פז לרשת. כיום, לאחר עבודת מחקר אדירה ומעמיקה אנו במלונות דן מציעים לתייר הסיני חוויית אירוח ברמה הגבוהה ביותר והכי חשוב בצורה המותאמת ביותר." בארי הוסיף: "בשלושת השנים האחרונות כמות הלינות של תיירים סיניים במלונות גדלה ב-450%. אני צופה שבעקבות פיתוח נוהל האירוח המותאם לקהל הסיני וההשקעה הרבה של הרשת בשיווק ופרסום ברשת האינטרנט בסין, מלונות דן תרשום עליה משמעותית של למעלה מ-30% בכמות התיירים הסינים המגיעים אליה כבר בשנה הקרובה."
נתונים לגבי התיירות מסין לישראל: מספר התיירים היוצאים מסין עולה בכל שנה באופן משמעותי. ב-2012 הפך שוק התיירות היוצאת מסין לגדול בעולם, עם נתונים של 83 מיליון תיירים סינים שטיילו ברחבי העולם. הוצאתם הכוללת נאמדת ב-102 מיליארד דולר. ב-2014 כבר טיילו בעולם 116 מיליון תיירים סינים והוצאתם הכוללת נאמדת ב-120 מיליארד דולר. בהתאם להערכות, בכל שנה בעשר השנים הקרובות, צפויים לצאת כ-25 מיליון תיירים מסין בפעם הראשונה. בשלוש השנים האחרונות חל גידול ניכר בתנועת התיירים מסין לישראל, אך עדיין מדובר במספרים נמוכים באופן יחסי לשוק התיירות הסיני: ב-2014 הגיעו לישראל כ-34,100 מבקרים מסין, עלייה של 36.2% לעומת 2013 ועלייה של 76% לעומת 2012 (ב-2013 הגיעו לישראל 25,042 מבקרים מסין וב-2012 הגיעו 19,416 מבקרים). בתקופה זאת גדלו לינות הסינים במלונות דן ב-450%.