אא

סקי וסנובורד: מילון מושגים לגולשים מתחילים

רגע לפני שאתם נועלים את המגלשיים ומתחילים לגלוש, רונן כ"ץ, מנכ"ל חברת סקי-דיל, מספר על הגידול במספר היוצאים לחופשות סקי, ומצייד אתכם במושגי יסוד לקראת חופשת הסקי הראשונה שלכם

| |

מדי חורף, יותר ויותר ישראלים מצטרפים למעגל ההולך וגדל של גולשי סקי, מצטיידים כהלכה ויוצאים לחופשת סקי וסנובורד מאתגרת. עונת הסקי מתחילה בחודש נובמבר ומסתיימת בחודש אפריל. ניתן למצוא אתרי סקי רבים, גם במזרח אירופה ובאמריקה, אך אתרי הסקי הקלאסיים והפופולריים ביותר נמצאים במערב אירופה, במדינות אוסטריה, איטליה, צרפת ושוויץ.

רונן כ"ץ, מנכ"ל חברת סקי-דיל, המתמחה בארגון חופשות סקי באתרים מובחרים באירופה, אומר: "אנשים לא רק מזמינים בכמויות גדולות יותר, אלא גם הופכים לממוקדים יותר, נבונים יותר, ובעיקר, יודעים לדרוש ולקבל תמורה מלאה עבור כספם".

עם הזמן פיתח ענף הגלישה שפה ייחודית משלו. אז רגע לפני שאתם נועלים את מגלשי הסקי ומעפילים אל פסגות ההרים המושלגות, קבלו כמה מושגי יסוד שיעזרו לכם להתמצא בז'רגון הבסיסי של עולם הגלישה. את השאר תלמדו בהמשך.

סנופלאו - נקרא גם בשפת הגולשים "פיצה". זוהי שיטת גלישה למתחילים, כשהרגליים מכופפות והמגלשיים יוצרים צורת משולש, כמו פיצה, המאפשר לגלוש במהירות נמוכה ולעצור מבלי לשלוט בטכניקה מיוחדת.

מוגולים - בליטות שלג גבוהות הנמצאות לעיתים על מסלולי הגלישה ומהוות אתגר לא פשוט עבור הגולשים.

סלאש - שלג שנמס בחלקו, קופא ושוב נמס, מה שהופך אותו לסמיך וקשה יותר לגלישה. התופעה קיימת בדרך כלל בסוף העונה, כשמזג האוויר מתחמם מעט.

כפתור - הכפתור הוא מוט שבתחתיתו עיגול דמוי כפתור, והוא מחובר לכבל. את הכפתור שמים בין הרגליים תוך כדי החזקה בידיים, וכך נמשכים מעלה בעמידה על השלג, בדרך כלל למרחקים קצרים.

חתול שלג - טרקטור ענק הנוסע על שרשראות ומהדק את השלג על המסלולים.

פאודר - החלום הרטוב של כל גולש. שלג טרי, קל ואבקתי. נוח לגלישה. אופייני לחלקים גבוהים בהרים ולאזורים בהם הטמפרטורה לא עולה מעל האפס גם במהלך היום.

קארבינג - גלישה מהירה בסיבוב תוך כדי חיתוך השלג מבלי לאבד מהירות או להחליק הצידה. מדובר בגלישה שדורשת טכניקה גבוהה ורגליים חזקות

גלישה נעימה!

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: