אא

לגלוש בטוח ולהימנע מפציעות בחופשת הסקי

איזה חימום מומלץ לבצע לפני הגלישה, איך נמנעים מפציעות, וכיצד לטפל בהן בשלב הראשוני - הפיזיותרפיסט תמיר חן עם טיפים שיסייעו לכם להכין את גופכם למסלולי הגלישה

| |

חופשת הסקי יכולה להיות חוויה מופלאה אך גם עלולה להיגמר במפח נפש במקרה של פציעה. בכדי להפחית את הסיכון מומלץ להגיע מוכנים פיזית וגופנית מבעוד מועד. הנה כמה עובדות וטיפים, שיסייעו לכם להכין את גופכם בצורה מיטבית למסלולי הגלישה השונים באדיבותו של תמיר חן, פיזיותרפיסט מוסמך B.pt ומנהל מכון 'מדיקס הרצליה'.

הפציעות בסקי נגרמות לרוב משילוב של עייפות גופנית ועבודת שרירים לא מתוזמנת הגורמות לעומס על המפרקים ולאיבוד שיווי משקל ונפילות. הפציעות הנפוצות בקרב גולשי הסקי מתרכזות בעיקר במפרק הברך וכוללות מתיחה או קרע של רצועות הברך ו/או חבלה במניסקוס. בקרב גולשי הסנובורד הפגיעות העיקריות הינן בידיים, כתוצאה מבלימת הנפילה - שברים או חבלות באזור כף היד, המרפק וחגורת הכתפיים.

בכדי למנוע פציעות חשוב לבצע חימום לפני תחילת הגלישה - מתיחות לשרירים וסיבוב המפרקים. בסוף היום כאשר השרירים מתעייפים כדאי להימנע מגלישה בדרגות קושי גבוהות. בסיום הגלישה, מומלץ לבצע תרגילי שחרור לשרירים על ידי ביצוע הליכה קלה או אופניים סטטיות ומתיחות לשרירים. ובכל זאת, כאשר מופיעים כאבי שרירים מומלץ לחמם את האזור ע"י משחות, מקלחות חמות, ג'קוזי ועיסוי. לעיתים חשוב 'להקשיב' לגוף ולבצע הפסקות יזומות של חצי יום.

לגולשים הסובלים מפגיעה אורטופדית, מומלץ להשתמש במגנים - מגני ידיים לסנובורד ומגני ברכיים לגולשי סקי.

במקרה של פציעה מנפילה או תנועה לא רצויה, יש לקרר מיד את המקום באמצעות קרח או שלג.
למניעת נפיחות חבשו את המקום הפגוע בתחבושת אלסטית והקפידו להרים את האיבר הפגוע בזמן שכיבה. מומלץ לנוח עד לבירור חומרת הפגיעה ע"י רופא. במידה והכאבים ממקור שרירי, ניתן להמשיך לגלוש בהדרגה בהתאם לכאב.

תמיר חן מציין כי איכות הגלישה וההנאה בחופשת סקי מושפעת מהטכניקה ורמת הכושר הגופני. לדבריו, "הכנה ושמירה על הגוף, לפני ובזמן החופשה, לא רק שתקטין את הסיכון לפציעה, אלא גם תגביר את ההנאה שבחופשה".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: