אא

אתם מרוויחים: גוברת התחרות בין חברות התעופה על שירותי אינטרנט בטיסות

שירותי אינטרנט בטיסה הולכים ותופסים מקום של כבוד בחבילת השירותים הנלווים לנוסעים בחברות תעופה רבות. אייר ברלין היא החברה הראשונה המספקת אינטרנט סלולרי מהיר, ו-8 חברות בינלאומיות כבר מספקות WiFi בחינם

| |

שירותי גלישה באינטרנט, שהפכו זה מכבר לצורך חיוני על פני הקרקע, משתלבים במהירות גם בטיסות. מרבית חברות התעופה הבינלאומיות שוקדות על התקנת טכנולוגיה מתקדמת במטוסיהן, שתאפשר לנוסעים להשתמש בשירותי גלישה ותקשורת באמצעות מערכות מסרים, כמו הוואטסאפ.

לא מעט חברות שילבו את הטכנולוגיה המתאימה במטוסיהן, אך לא השכילו להתגבר על בעיית המהירות. חברת התעופה הראשונה, הפורצת דרך, היא אייר ברלין המספקת לנוסעיה את מערכת AeroMobile 3G eXPhone המשולבת במטוס איירבוס A330-200, ומאפשרת לנוסעים להשתמש במכשירים הסלולריים שלהם לגלישה ולשליחת הודעות באותה איכות ומהירות כמו על פני הקרקע. עם זאת, השימוש בטלפון לשיחות קוליות לא אפשרי בטיסות של אייר ברלין.

נראה כי פריצת הדרך של אייר ברלין מובילה גם חברות נוספות לשפר את איכות ומהירות האינטרנט בטיסות שלהן, אך למרות שחברות רבות נמצאות בתהליך של התקנת WiFi במטוסים, הדרך עדיין ארוכה, במיוחד כאשר מדובר בטיב השירות ובתמחור. נכון להיום, רק 8 חברות מספקות שירותי WiFi חינם במטוסים: אמירייטס, ג'ט בלו, נורוויג'יאן, טורקיש איירליינס, אייר צ'יינה, פיליפין איירליינס, הונג קונג איירליינס והחברה התאילנדית נוק-אייר.

כ-50 חברות נוספות מספקות שירותי אינטרנט, באמצעות חיבור WiFi או גלישה סלולרית, בתשלום, בדרך כלל לפי משך ונפח השימוש. בין החברות המספקות אינטרנט בתשלום: אירופלוט, אייר קנדה, אייר פרנס, אמריקן איירליינס, בריטיש איירווייס, דלתא, פינאייר, איבריה, לופטהנזה, סאס, סינגפור איירליינס ויונייטד.

אין ספק שחברות התעופה מודעות ליתרון התחרותי העצום הטמון בהענקת שירותי אינטרנט לנוסעים, במיוחד בטיסות בינלאומיות ארוכות, מרכיב המהווה שיקול משמעותי נוסף בבחירת חברת תעופה.   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: